logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی بوقلمون

دستگاه جوجه کشی مخصوص بوقلمون

دستگاه جوجه کشی مخصوص بوقلمون چه ویژگی هایی دارد ؟

بوقلمون یکی از محبوب ترین پرنده هایی است که گوشت و تخم های حاصل شده از آن به دلیل طعم لذیذ و مزیت های گوناگون به میزان قابل توجهی در کل دنیا به مصرف می رسد . البته پرنده بوقلمون در کشورهایی مانند آمریکا و سایر کشور های اروپایی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است .

در کشور ما ایران نیز تغییر نگرش مردم ، تغییر ذائقه ها و در اولویت قرار داده سلامتی باعث شده تا گوشت و تخم پرنده های مختلفی بر سر سفره های ایرانی ها جایگاه خاص پیدا کنند؛ این مهم باعث شده تا زمینه لازم برای عده ای از افراد جهت پرورش بوقلمون ایجاد شود .

چه دستگاهی مخصوص بوقلمون می باش

نکاتی که برای پرورش بوقلمون باید بدانید

برای وارد شدن به زمینه پرورش پرنده ابتدا باید نوع پرنده و نژاد آن را مشخص کنید تا در ادام با توجه به اطلاعات موجود بتوانید شرایط لازم برای محیط زندگی و غذای مناسب برای تغذیه آن را در نظر بگیرید .

دستگاه جوجه کشی ۵۰۴ تایی

کدام فصل از سال برای پرورش بوقلمون مناسب است ؟

اصولاً آب و هوای استان های مختلف متفاوت از هم می باشد ولی با این وجود در حالت کلی در شهر هایی مانند ارومیه ، تبریز ، فارس و … معتدل بودن آب و هوا باعث شده تا افراد مختلفی جذب پرورش این پرنده شوند.

نگهدار از گله های کوچک باید در فصل های گرم و معتدل سال انجام شود چرا که جوجه ها و پرنده های جوان در سین کم نمی توانند مقاومت چندانی در برابر سرما نشان دهند و این امر می تواند تلفات قابل توجهی را به ثبت برساند.

کدام نژاد برای پرورش مناسب است ؟

بوقلمون ها در نژادهای مختلف تعریف می شوند که از این میان نام ها بومی ، بیوتی و دورگه بیشتر به چشم می خورد. با توجه به وضعیت بازار و بالا و پایین شدن قیمت ها، پرورش بوقلمون اصلاح شده از هر حیث می تواند سود بالایی را به ارمغان بیاورد . علاوه بر این بوقلمون در مدت ۶ تا ۷ ماه با مصرف ۳۶ کیلوگرم به طور کامل رشد می کند .

محیط نگهداری پرنده

در مکان یا سالنی که برای نگهداری بوقلمون در نظر گرفته می شود باید همه شرایط لازم در نظر گرفته شود . بوقلمون های اصلاح شده از وزن بالایی برخوردار هستند و همین امر باعث شده تا فشار قابل توجهی به پاهای این پرنده وارد شود. با توجه به مطالب بیان شده، وجود یک بستر نرم برای این پرنده امری حیاتی و غیر قابل انکار است .

در حالت کلی برای پوشش و تامین بستر از موادی مانند خاک اره ، رول های مقوایی ، کاغذ ، ماسه ، پوشال و … بهره گیری می شود که البته هر کدام از این موارد نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

برخی از موارد نام برده مانند ماسه به دلیل ویژگی های ساختاری عملاً ضدعفونی کردن محیط را به امری امکان ناپذیر تبدیل می کند و این در حالی است که افراد صاحب نظر بهره گیری از پوشال را بهترین گزینه برای این کار می دانند؛ اگر شما بستر را با استفاده از پوشال هایی به ضخامت ۷ سانتی متر پوشش دهید یک بستر نرم با امکان جذب رطوبت ایجاد خواهد شد که بوقلمون قادر به خوردن آن نمی باشد .

برای تغذیه جوجه ها باید از کدام غذاها استفاده شود ؟

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که می تواند سود و درآمد حاصل از این کار را تحت تاثیر خود قرار دهد رژیم غذایی در نظر گرفته شده برای تغذیه جوجه بوقلمون ها است .هر جوجه بوقلمون روزانه دو بار غذا می خورد از این رو هر بار باید دانخوری را پر کنید تا برای نوبت بعد پرنده با کمبود غذا مواجه نشود .

توجه کنید که ظرف دانخوری نباید بیشتر از حد استاندارد پر شود چرا که در این حالت دان ها سرریز شده و با آلودگی های مانند مدفوع ترکیب می شود . می توانید برای افزایش اشتهای این پرنده اندکی جو خرد شده ، کمی شیر ، تخم مرغ پخته و همچنین انواع سبزیجات را برای تغذیه آن در نظر بگیرید .

استفاده از یک دستگاه جوجه کشی

افرادی که پرورش و نگهداری بوقلمون را در مقیاس های کوچک مانند خانه و یا در مقیاس های بزرگ مانند سالن پرورش پرنده انجام می دهند می توانند به راحتی با استفاده از یک دستگاه جوجه کشی تخم های نطفه دار حاصل شده از پرنده و یا خریداری شده را به جوجه تبدیل کنند .

شایان ذکر است برای بالا بردن سود کار باید تعداد اعضای گله افزایش داده شود تا با هر دوره پرورش که حدود ۷ ماه طول می کشد بوقلمون های بیشتری برای کشتار آماده گردد. علاوه بر این در این حالت تعداد تخم های به دست آمده نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند .

برای بالا بردن تعداد گله روش های مختلفی وجود دارد که عبارت اند از :

• خرید جوجه یک روزه

• خرید تخم نطفه دار

• خرید بوقلمون بالغ

در یک بررسی تخصصی شما خواهید فهمید که خرید بوقلمون بالغ نمی تواند مقرون به صرفه باشد چرا که فرد فروشنده زمان و هزینه قابل توجهی را برای رشد این پرنده در نظر گرفته و از این رو قیمت بوقلمون بالغ طبیعتاً بالا می باشد.

همین امر باعث می شود که شما نتوانید خرید خود را در تعداد بالا به انجام برسانید .

توصیه می شود که برای بالا بردن تعداد گله تخم نطفه دار بوقلمون و یا حداقل جوجه یک روزه خریداری نمایید . خرید در این حالت به دلیل پایین بودن قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشد و در نتیجه خریداری می تواند خرید خود را در تعداد بالا به انجام برساند .

شما با در نظر گرفتن فضا و سرمایه خود و با خرید یک دستگاه جوجه کشی مناسب خواهید توانست در هر بازه از زمان از تخم های نطفه دار حاصل شده از بوقلمون و یا خریداری شده به جوجه کشی بپردازید .

دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی یکی از محصولات کاربردی و پرفروش تولید شده توسط صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق می باشد که در زمره دستگاه های خانگی قرار دارد . قطعات و سیستم های بکار رفته در محصول نام برده این امکان را ایجاد کرده تا فرد بتواند با نهایت راندمان از انواع پرنده های اهلی به خصوص تخم های نطفه دار بوقلمون به جوجه کشی بپردازد .

دستگاه جوجه کشی خانگی برای بوقلمون

• در این دستگاه از سنسور داخلی SHT که به عنوان بهترین سنسور دما و رطوبت در کل دنیا شناخته می شود بهره گیری شده است . همین امر باعث شده تا اندازه گیری دما و رطوبت در کسری از ثانیه انجام شده و به برد گزارش داده شود .

• شانه هایی که همراه این دستگاه به صورت رایگان ارسال می شوند در ۳ نوع بزرگ ، متوسط و کوچک می باشد، که کاربر با استفاده از آنها بدون نیاز به خرید شانه می تواند از تخم نطفه دار پرنده های مختلف در هر اندازه ای که باشند به جوجه کشی بپردازد .

• بدنه مقاوم این دستگاه از ABS که نوعی پلاستیک بسیار فشرده تشکیل شده است . این بدنه با توجه به وِیژگی های ساختاری که دارد در برابر ضربه دچار شکستگی نمی شود و همچنین حضور پلیمر های مختلف در ان باعث شده تا بدنه نام برده عایقی قوی به دور دستگاه ایجاد کند .

• در قسمت کف دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی دکتر قشلاق، یک ظرف آب به همراه فن قرار داده شده است . این ظرف با توجه به طرح هایی که در قسمت داخلی آن قرار دارد این امکان را ایجاد کرده تا کاربر بتواند بنابر نیاز آن را پر کند.

فن قرار داده شده در کابین داخلی با کارکرد خود آب داخل ظرف را به رطوبت تبدیل کرده و در محیط پخش می کند . البته توجه داشته باشید که به هنگام که میزان رطوبت به حد کافی رسید سنسور داده لازم را به برد گزارش داده و در نتیجه برد فن داخلی را برای مدتی متوقف می کند .

دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی دکتر قشلاق، به همراه ۱ سال ضمانت خرید بی قید و شرط و ۱۰ سال خدمات پس از فروش به خریدار عرضه می گردد .

دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی به عنوان پرفروش ترین دستگاه در میان محصولات صنعتی تولید شده توسط صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق دارای قادر است از انواع پرنده های اهلی و زینتی به خصوص تخم نطفه دار بوقلمون در بهترین حالت ممکن به جوجه درآوری بپردازد.

این دستگاه در سال ۲۰۱۹ بروز رسانی شده و و بیشتر قطعات آن با الگو برداری از نمونه های مطرح دنیا مانند آرکام طراحی و مونتاژ شده است .

• دستگاه جوجه کشی نام برده مجهز به برد JDR950 می باشد. این برد که خود در سال ۲۰۱۹ طراحی و تولید شد به عنوان مرکز فرماندهی تمامی تمهیدات لازم برای یک جوجه کشی موفق با راندمان بالا را ایجاد کرده است.

این برد تمامی اطلاعات مربوط به جوجه کشی را تا دو ماه نگه می دارد از این رو کاربر می تواند با بررسی این اطلاعات دلیل راندمان بالا و یا حتی از دلیل شکست خود در جوجه کشی آگاهی پیدا کند؛ این امر در بالا بردن تجربه کاربر بسیار حائز اهمیت می باشد.

همچنین در برد JDR950 این امکان وجود دارد که کاربر با فشردن و نگه داشتن دکمه Down کمترین و بیشترین مقدار دما و رطوبت و همچنین تعداد خطاهای رخ داده در جوجه کشی را مشاهده نماید .

• در دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی ۳ عدد سنسور برای اندازه گیری دما رطوبت استفاده مورد استفاده قرار گرفته است. سنسور اول که تحت عنوان سنسور اصلی شناخته می شود از نوع SHT ساخت شده توسط شرکت Sensirion می باشد.

این سنسور با توجه به تکنولوژی ساخت پیشرفته ای که دارد قادر است در کمتر از یک ثانیه دما و رطوبت را اندازه گیری کرده و به برد گزارش دهد.

دستگاه صنعتی با ظرفیت کم برای بوقلمون

این امر باعث شده تا کاربر در هر بازه ای از زمان و در هر لحظه از جوجه کشی بتواند از شرایط محیط داخلی آگاهی پیدا کند و در صورت بروز مشکل به راحتی قبل از افت راندمان تمهیدات و اقدامات لازم را در نظر بگیرد.

توجه کنید که این سنسور یک برای همیشه توسط شرکت Sensirion کالیبره شده و دیگر از این حالت خارج نمی شود .

سنسور دومی نیز در کابین داخلی دستگاه قرار داده شده تا بنا بر هر دلیل اگر سنسور اول از کار افتاد به صورت اتوماتیک جایگزین آن شود و از تغییر یافتن شرایط و کاهش راندمان جلوگیری کند؛ این حسگر تحت عنوان سنسور نگهبان شناخته می شود .

سنسور سومی که از نوع LM35 است در قسمت بیرونی دستگاه قرار داده شده است. این سنسور با اندازه گیری دمای بیرون دستگاه همه اطلاعات لازم را به برد منتقل می دهد تا کاربر بتواند با در نظر گرفتن دمای محیط اقداام به تنظیم دمای داخل دستگاه نماید .

• بدنه دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی دکتر قشلاق، از PVC سه لایه ساخته شده است. در واقع این بدنه دارای یک لایه پفکی در وسط و دو لایه ورقه ای در بالا و پایین می باشد. طراحی ویژه این بدنه باعث شده تا هوا در قسمت پفکی بدنه به دام بیفتد و در نتیجه بدنه به حالت عایق قوی کابین داخلی را احاطه کند.

علاوه بر این وزن پایین PVC این امر را امکان پذیر کرده که کاربر در عین بزرگ بودن دستگاه بتواند بدون کوچک ترین مشکلی و به تنهایی اقدام به جا به جایی ان نماید.

• سیستم رطوبت رسانی بکار رفته در این محصول از نوع اتومایزر می باشد که در نوع خود بسیار پیشرفته و منحصر به فرد است . در این سیستم آب از طی فرایندی به رطوبت نسبتاً گرم تبدیل شده و به مکانی که تخم های نطفه دار قرار داده شده اند پرتاب می شود.

گرم بودن رطوبت باعث شده تا هیچ شوک دمایی ایجاد نشود و در نتیجه هیچ تاثیر منفی بر روی تخم ها نگذارد.

سیستم رطوبت رسانی اتومایزر که با الگو برداری از محصولات آرکلم طراحی و تولید شده است قادر است فرایند تامین رطوبت را بدون هیچ خطایی و در بهترین حالت ممکن به انجام برساند.

دستگاه جوجه کشی ۱۲۶ تایی دکتر قشلاق دارای ۱ سال گارانتی بی قید و شرط و ۱۰ سال خدمات مشتری می باشد . شما می توانید این دستگاه را خریداری کرده و برای جوجه کشی از تخم نطفه دار بوقلمون بدون هیچ نگرانی مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*