logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

کدام دستگاه جوجه کشی برای مرغ مناسب است ؟

دستگاه جوجه کشی مخصوص مرغ

بهترین دستگاه جوجه کشی مرغ کدام است ؟

پرورش و نگهداری از مرغ، به دلیل سود دهی بالا افراد زیادی را به سمت خود کشیده است. این افراد با توجه به سرمایه و محیطی که در اختیار دارند پرورش این پرنده را در مقیاس های بزرگ و کوچک به انجام میرساند. اصولاً بیشتر پرنده ها سود دهی چند جهتی دارند که مرغ نیز از زمره مستثنی نیست .

پرورش مرغ تخم گذار

برخی افراد ترجیح می دهند به پرورش مرغ تخم گذار بپردازند که به دو صورت انجام می شود؛ در مقیاس کوچک، ابتدا پرورش مرغ ها روی زمین صورت می گیرد و بعد از گذشت مدتی که مرغ ها رشد کردند ادامه فرایند پرورش و نگهداری در داخل قفس صورت می گیرد .

روش دیگری نیز وجود دارد که پرورش پرنده در سالن و مرغداری (مقیاس بزرگ) انجام می شود. توجه کنید که در این حالت فرایند پرورش از ابتدا در قفس ها صورت میگیرد و تا آخر بدین ترتیب ادامه پیدا می کند.

در این روش امنیت پرنده در بهترین حالت ممکن تامین می گردد و مهم تر از همه پرورش دهنده می تواند با دقت و با پیروی از یک برنامه جامع اقدام به تغذیه جوجه ها و پرنده ها نماید .

پمپ آب دستگاه جوجه کشی

پرورش مرغ تخم گذار چه فایده ای دارد

اهمیت پرورش مرغ تخم گذار

با استناد بر بررسی ها انجام شده پرورش مرغ به دلیل فروش گوشت، تخم و جوجه یک روزه می تواند سود دهی بالایی را به خود اختصاص دهد .

مرغ تخمگذار با تولید تخم های نطفه دار در تعداد بالا این امکان را برای کاربر ایجاد می کند تا با توجه به نیاز بازار اقدام به فروش تخم نطفه دار یا جوجه یک روزه نماید.

در واقع برخی افراد که قصد پرورش مرغ دارند برای پایین آوردن هزینه کار نمی توانند مرغ را به صورت بالغ خریداری کنند چرا که از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است؛ در این حالت قیمت پایین جوجه یک روزه و همچنین تخم نطفه دار باعث می شود تا فرد بتواند خرید خود را در تعداد بالا انجام دهد .

جالب است بدانید که محبوبیت و مهم تر از همه نیاز بازار باعث شده تا کارخانه های مخصوص جوجه کشی نیز وارد این عرصه شوند.

در واقع کارخانه جوجه کشی این امکان را ایجاد کرده تا پرورش دهنده بتواند تخم نطفه دار را در تعداد بالا و با قیمت پایین خریداری کنید و آنها را به کارخانه جهت تبدیل شدن به جوجه تحویل دهد .

به طور کلی شما با پرورش مرغ تخم گذار خواهید توانست که تا دو سال تخم های نطفه دار و یا جوجه های یک روزه را به فروش رسانده و درامدزایی کنید. البته برای تولید جوجه یک روزه با توجه به مقیاس بزرگ کار ، باید یک دستگاه جوجه کشی صنعتی مناسب خریداری کنید تا به طور همزمان تعداد قابل توجهی از تخم را به جوجه تبدیل کند .

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید رعایت نسبت نر به ماده، برای نطفه دار کردن تخم ها است . با استناد بر بررسی های انجام شده برای هر ۴ یا ۵ مرغ حضور یک خروس الزامی می باشد.

البته خروس انتخاب شده نیز باید جوان و سلامت باشد چرا که در غیر این صورت کیفیت و باروری تخم ها چندان ایده آل نخواهد بود .

پرورش مرغ گوشتی

مصرف بالای گوشت مرغ در ایران و کل جهان باعث شده تا پرورش مرغ گوشتی سود بازار گرمی را برای خود ایجاد کند . این امر باعث شده تا پرورش این پرنده علاوه بر مرغداری و سالن پرورش پرنده، در مقیاس های کوچک یعنی در خانه نیز صورت بگیرد . در ادامه پرورش مرغ در مقیاس بزرگ و خانگی مورد بررسی قرار داده می شود با ما همراه باشید .

شرایط لازم برای پرورش مرغ در خانه

افرادی که می خواهند در خانه کار و در محیط نسبتاً کوچک دست به پرورش و نگهداری مرغ بزنند باید برخی نکات را با دقت چاشنی کار خود قرار دهند .

  • مکان در نظر گرفته شده باید حتماً به سمت شرق و یا غرب باشد .
  • سیستم تهویه و هواکش باید با رعایت اصول استاندارد های لازم در مکان مورد نظر نصب شود تا با وزش باد شدید هیچ مشکلی آن را تهدید نکند .
  • با در نظر گرفتن شرایط منطقه ، آب و هوا باید سیستم های سرمایشی و گرمایشی لازم در نظر گرفته شود تا جوجه ها و مرغ ها در شرایط ایده آل و بدون اختلالی فرایند رشد و پروار شدن را پشت سر بگذارند .
  • نگه داشتن دیگر پرنده ها در محیط پرورش مرغ مطلقاً ممنوع می باشد .
  • رسیدگی به بهداشت و پاکسازی مکان باید به طور مرتب انجام شود .
  • شما می توانید در مکانی به اندازه ۵۰ متر حدود ۵۰۰ قطعه مرغ گوشتی پرورش دهید .

علاوه بر موارد ذکر شده برای تامین نیاز های مرغ و جوجه ها از جمله نیاز به غذا و آب باید دانخوری و آبخوری در اندازه مناسب خریداری شود . شما می توانید با خرید یک دستگاه جوجه کشی خانگی با کیفیت ، تخم های نطفه دار به دست آمده از مرغ ها را به جوجه تبدیل کنید .

پرورش مرغ گوشتی در مقیاس بزرگ

پرورش جوجه ها و مرغ ها در تعداد بالا و به صورت صنعتی می تواند سود بالایی را برای کاربر به ارمغان بیاورد . شاید این نکته را ندانید که در سال ۲۰۰۸ بر اساس بررسی های انجام شده و با آمارگیری مصرف گوشت ، اعلام شد که کل دنیا با مشکل کمبود گوشت مرغ مواجه است.

اهمیت پرورش مرغ بومی و درآمد آن

علاوه بر موارد ذکر شده تلفات گوشت مرغ در مقایسه با سایر پرنده ها و دام ها پایین می باشد به طوری که از یک مرغ تنها ۲۵ درصد آن دور ریخته می شود و این در حالیست که ۵۰ درصد گوشت گوسفند به عنوان ضایعات در نظر گرفته می شود .

یکی دیگر از مواردی که پرورش این پرنده را به فعالیتی پرسود تبدیل کرده سرعت رشد بالای مرغ ها می باشد به طوری که یک جوجه ۵۰ گرمی در صورت نگهداری و تغذیه مناسب بعد از ۵۰ تا ۶۰ روز در حدود ۴۰ برابر وزن خود رشد می کند .

اکنون اگر این فعالیت در تعداد بالا یعنی چند صد قطعه صورت بگیرد با گذشت هر ۲ ماه شما خواهید توانست مرغ ها را به کشتارگاه ارسال کنید .

خرید دستگاه جوجه کشی

شما می توانید با توجه به فضا و سرمایه خود با خرید یک دستگاه جوجه کشی مناسب تخم های نطفه دار خریداری شده و یا تولید شده توسط خود پرنده را به جوجه تبدیل کنید . در این حالت علاوه بر بالا بردن تعداد اعضای گله شما خواهید توانست هزینه های جاری را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهید .

در واقع همانطور که قبلاً اشاره شد خرید مرغ بالغ می تواند هزینه بر باشد و در این حالت پرورش دهنده نمی تواند اقدام به خرید مرغ در تعداد بالا نمیا.

با خرید دستگاه جوجه کشی شما خواهید توانست در هر بازه ای از زمان به راحتی تخم های نطفه دار تولید شده توسط هر پرنده ای که دارید و یا تخم هایی که از بیرون خریداری می کنید را با راندمان بالا و در یک محیط امن به جوجه تبدیل کنید .

البته انتخاب خود دستگاه نیز نیازمند دقت و در نظر گرفتن برخی فاکتور ها می باشد .

دستگاه جوجه کشی ۹۶ تایی دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی ۹۶ تایی یکی از محصولات تولید شده توسط صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق می باشد که بالاترین فروش را در میان محصولات خانگی به ثبت رسانده است . این دستگاه قادر است از انواع پرنده ها به خصوص مرغ با راندمان بالایی جوجه کشی کند.

قطعات بکار رفته در این محصول از نوع درجه یک و بادوام می باشد که با اتکا بر تکنولوژی روز دنیا مونتاژ شده است .

دستگاه جوجه کشی خانگی 96 تایی

  • سنسور بکار رفته در این محصول برای اندازه گیری دما و رطوبت از نوع SHT ساخت سوئیس می باشد که بدون نیاز به کالیبراسیون مجدد در کسری از ثانیه هر دو رطوبت و دما را اندازه گیری کرده و به برد گزارش می دهد.
  • شانه های بکار رفته در این دستگاه که به عنوان جایگاهی برای تخم های نطفه دار در نظر گرفته می شود در ۳ سایز کوچک ، متوسط و بزرگ به همراه خود دستگاه به صورت رایگان عرضه می گردد.
  • در قسمت کفی این دستگاه یک ظرف آب جهت تامین رطوبت قرار داده شده است . این ظرف که به صورت خانه خانه می باشد این امکان را ایجاد کرده تا کاربر بتواند با توجه به نوع تخم نطفه دار اقدام به پر کردن آن با آب نماید.
  • زاهزدث• راک ها این دستگاه تخم های نطفه دار را به صورت ۹۰ درجه یعنی ۴۵ درجه به سمت راست . ۴۵ درجه به سمت چپ چرخش می دهد . در این حالت نطفه در قسمت مرکز تخم قرار گرفته و به دیوار نمی چسبد.

دستگاه جوجه کشی ۹۶ تایی دکتر قشلاق، با توجه به اندازه کوچک و ظرفیت مناسب برای محیط هایی مانند خانه ، پارکینگ و … طراحی شده است و شما می توانید با استفاده از آن از انواع تخم های نطفه دار پرنده به خصوص مرغ جوجه کشی کنید .

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق، این محصول را به همراه ۱۲ ماه ضمانت خرید و ۱۰ سال خدمات پس از فروش به کاربر ارائه می دهد .

دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی

دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی به عنوان پرفروش ترین محصول صنعتی تولید شده توسط صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق شناخته می شود . این محصول قادر است از ۱۶۸ عدد تخم نطفه دار مرغ با راندمان بالای ۹۲ درصد به جوجه کشی بپردازد.

تمامی قطعات بکار رفته در این محصول در سال ۲۰۱۹ با الگوبرداری از نمونه های مطرح خارجی بروزرسانی و ارتقا داده شد .

ماشین جوجه کشی صنعتی

• سنسور به کار رفته برای اندازه گیری دما و رطوبت محیط داخلی از نوع SHT می باشد که در کشور سوئیس توسط شرکت Sensirion طراحی و تولید شده است. این سنسور به دلیل دقت فوق العاده بالا و عدم خروج از حالت کالیبراسیون به عنوان برترین حسگر دما و رطوبت در کل دنیا شناخته می شود .

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق برای بالا بردن کیفیت کار علاوه بر SHT از سنسور دیگری به عنوان سنسور نگهبان نیز در دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی استفاده کرده است. این سنسور صرفاً در صورت صدمه یا آسیب SHT به صورت اتوماتیک وارد عمل شده و از افت راندمان و بروز اختلال جلوگیری می کند .

• سنسور LM35 قرار داده شده در قسمت بیرونی این دستگاه برای اندازه گیری دمای محیط استفاده می شود . با توجه به داده های این سنسور کاربر می تواند به راحتی اقدامات لازم برای بهبود کیفیت شرایط داخل را اعمال نماید .

• بدنه این دستگاه از جنس PVC بوده که در ۳ لایه طراحی شده است . حضور هوا در لایه میانی این بدنه یک حالت عایق و ایزوله شدید به دور دستگاه ایجاد کرده که از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. وزن پایین PVC باعث شده تا کاربر بتواند این محصول را به راحتی جا به جا نماید .

• برد عنوان مغز دستگاه شناخته می شود که همه المان های دستگاه مانند سیستم رطوبت رسانی ، سیستم تامین حرارت را تنظیم و کنترل می کند . برد بکار رفته در دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی دکتر قشلاق از نوع JDR 950 می باشد که به دلیل سیستم پیشرفته، کیفیت در جوجه کشی را به حداقل میزان ممکن می رساند.

این برد قادر است تمام اطلاعات مربوط به جوجه کشی را نکته به نکته تا ۶۰ روز ذخیره کند که شما می توانید با تماس با خدمات پس از فروش به این اطلاعات دست پیدا کرده و با بررسی اطلاعات تجربه خود را در این زمینه بالا ببرید.

در برد JDR950 این امکان در نظر گرفته شده تا کاربر با فشردن دکمه Down بتواند حداقل و حداکثر دما و رطوبت را بررسی کرده و مهم تر از همه از تعداد خطا ها آگاهی پیدا کند .

• شانه هایی که در این دستگاه قرار داده شده اند از نوع همه کاره طرح آرکام کره می باشد که می تواند هر نوع تخم نطفه دار با هر اندازه ای را در خود جای دهد . همین امر باعث شده تا کاربر بدون صرف کمترین هزینه و بدون نیاز به خرید شانه بتواند از هر پرنده ای که در نظر دارد به جوجه کشی بپردازد .

دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی دکتر قشلاق به صورت تخصصی برای جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ طراحی و تولید شده است که علاوه بر این پرنده می تواند از انواع پرنده های اهلی و زینتی نیز جوجه درآوری کند .

این محصول دارای ۱۲ ماه ضمانت خرید و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد . این امر باعث شده تا خریدار یا کاربر بتواند بدون کوچک ترین مشکلی این دستگاه را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد.

دیدگاه‌ها (2)

*
*