logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

یخساز پودری چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از یخساز پودری-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

در حالت کلی یخساز ها از نظر کارکرد و سیستم عملکرد به انواع مدل های قالبی، حبه ای، پولکی و برفک ساز تقسیم می شوند که البته هر کی از موارد نام برده با اتکا بر سیستم برودتی و نوع طراحی که دارند انواع یخ در اندازه ها و شکل های مختلف تولید می نمایند. برای استفاده از یخساز پودری یا هر یک از دستگاه موارد نام برده باید ابتدا اطلاعات کامل درباره آن را به دست بیاورید. با توجه به پرسش ها متعدد شما عزیزان و همچنین مهم بودن این موضوع، ما بر آن شدیم که در این مطلب تعریف یخساز پودری و همچنین استفاده از یخساز پودری را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی یخساز پودری

یخساز پودری یکی از تجهیزات سرمایش پرکاربرد می باشد که از آن برای تبدیل آب به یخ پودری آن هم در حجم بالا استفاده می کنند. این سری از دستگاه ها از نظر بدنه و ظاهر بسیار شبیه به یخساز پولکی هستند و از نظر قطعات، عملکرد، سیستم ها و ساختار تفاوت های بارزی با یکدیگر دارند.

در این سری از یخساز ها برای شکل دهی مناسب محصول نهایی یعنی یخ از تیغه های یخ شکن بهره گیری شده است. توجه داشته باشید که یخ پودری تولید شده توسط این دستگاه کاملاً بهداشتی بوده و تحت هیچ شرایطی به حالت گلوله ای مانند در نمی آید. همچنین اعمال برش های استاندارد باعث می شود تا یخ ها به هیچ عنوان لبه های تیز نداشته باشند تا بدین شکل حادثه ای رخ ندهد.

بررسی یخساز پودری-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی 7500 تایی (چند کابین)

بررسی ارزش و قیمت یخساز پودری

بدون شک در خرید هر محصولی، ارزش و قیمت آن در مقایسه با کاربردی که دارد باید مد نظر گرفته شود. در حالت کلی یخساز پودری به دلیل طراحی و ساختار ویژه ای که دارد و با توجه به قابلیت تولید یخ به شکل پودری از نظر قیمت، گران تر از بیشتر دستگاه های مشابه مانند یخساز پولکی می باشد. البته شاید این امر را بتواند دلیل اصلی تعداد سفارش پایین این محصول در نظر گرفت ولی با این حال محصول نام برده در ظرفیت ها و ابعاد مختلف ساخته می شود.

موارد استفاده از یخساز پودری 

انواع مواد غذایی همانند گوشت، ماهی مرغ و … در عین داشتن محبوبیت بالا به راحتی می توانند تحت تاثیر شرایط نامناسب فاسد می شوند؛ که در این حالت بوی نامطبوع کل محیط را تحت تاثیر خود قرار می دهد.  این امر باعث شده تا در مکان هایی مانند فروشگاه برای نگهداری چنین محصولات در یک شرایط استاندارد از یخ پودری استفاده کنند. البته استفاده از یخساز پودری تنها به این مورد محدود نمی شود واز آن در محیط هایی مانند رستوران ها، کافه ها و آب میوه فروشی ها برای خنک ساز مواد مایع بهره گیری می کنند تا بدین شکل خدمات مناسبی را به مشتریان خود عرضه نمایند.

فرد می تواند از یخ پودری تولید شده به وسیله همین دستگاه برای ذخیره سازی انواع گوشت و ماهی نیز بهره گیری کند. همانطور که میدانید محصولات گوشتی باید در دمایی پایین تر از 0 نگهداری شوند و شما با استفاده از یخ پودری می توانید به راحتی این شرایط را مهیا سازید.

در کنار مواد ذکر شده، باید توجه داشت که از یخ پودری در صنعت تولید انواع نان فانتزی و همچنین در قنادی ها نیز بکارگیری می کنند. در واقع به هنگام عمل آوردن خمیر، دمای تولید شده می تواند ساختار خمیر را تحت تاثیر قرار دهد و به همین منظور از یخ پودری جهت کاهش دمای خمیر استفاده می کنند؛ که کیفیت کار را بسیار افزایش می دهد. همین مورد زمینه را به وجود می آورد تا در قنادی ها بتوانند کیفیت و تازگی شیرینی ها را به صورت طولانی مدت حفظ کنند. یخ پودری به دلیل سایز و شکلی که دارد می تواند با بخش اعظمی از سطح مورد نظر در تماس باشد و دما را به سرعت پایین بیاورد.

انتخاب یخساز پولکی-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

در انتخاب یخساز پولکی باکیفیت با چه مواردی مد نظر گرفته شود؟

همانگونه که میدانید یخ تولید شده توسط این دستگاه در تماس با مواد غذایی قرار دارد و با توجه به حساسیت این موضوع باید در خرید یخساز پولکی برخی نکات مد نظر گرفته شود که عبارت اند از :

  • بدنه دستگاه به طور دائم با رطوبت و آب در تماس است، از این رو باید بدنه در عین داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه، کاملاً استنلس و ضد زنگ باشد.
  • باید موتور، یونیت سرمایش و کمپرسور قدرتمندی داشته باشد تا در کارکرد های طولانی مدت دچار اختلال نشود.
  • این دستگاه به منظور تولید یخ پودری استفاده می شود؛ از این رو باید یخ های موجود در مخزن آن دچار چسبندگی نشود.
  • باید سیستم کارکرد دستگاه هوشمند باشد به طوری که بعد از پر شدن منبع، دستگاه به صورت اتوماتیک متوقف شود.
  • باید عایق بندی و ایزولاسیون به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و تثبیت شرایط داخلی دستگاه با نهایت کیفیت بر روی یخساز اعمال گردد. 
  • به هنگام خرید به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول توجه نمایید.

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

یخساز پودری یکی انواع تجهیزات برودتی تولید متعلق به صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق می باشد که در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شود. شرکت نام برده با بیش از دو و نیم دهه تجربه و به مدد تیم مهندسی مجرب توانسته دستگاه ها و ماشین آلات باکیفیت را با لگو برداری از نمونه های خارجی تولید و در اختیار کاربر قرار دهد. یخساز پودری ارائه شده توسط این دکتر قشلاق دارای 12 ماه ضمانت خرید طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش معتبر می باشد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*