logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی راهنمای خرید هیتر گازی

راخنمای خرید هیتر گازی-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بالا بردن دما در مکان هایی مانند مرغداری ها و سالن های پرورش طیور امری بسیار مهم و پر اهمیت است. باید توجه داشت که پرندگانی مثل مرغ، بلدرچین و بوقلمون در برابر هوای سرد و شرایط غیر استاندارد مقاومت پایین تری دارند. جت هیتر یکی پرفروش ترین و پرکاربردترین تجهیزات گرمایشی به شمار می رود که از آن در محیط هایی مانند مرغداری ها استفاده می نمایند. در واقع این محصول راندمان حرارتی نزدیک به 100 درصد دارد و قادر است دمای سالن ها و مرغداری ها و مکان های بزرگ را را بصورت یکنواخت بالا ببرد. برخی افراد برای خرید انواع هیتر گازی با برخی سوالات و مشکلات مواجه می شوند، به طوری که نمی دانند کدام محصول را باید از چه شرکتی خریداری کنند؛ اهمیت موضوع سبب شده تا ما در این مقاله راهنمای خرید هیتر گازی را مورد بررسی قرار دهیم.

بهره گیری از جت هیتر گازسوز در مکان هایی مانند مرغداری ها طبیعتاً رایج تر بوده و در این حالت هیچ مشکلی رخ نمی دهد. در واقع این محصول چون نسبت به نوع گازوئیلی گاز های سمی کمتری وارد هوای سالن می کند، به طبع مشکل تنفسی در پرنده ها نیز کاهش می یابد. علاوه بر این، با توجه به بررسی های صورت گفته مصرف انرژی در جت هیترهای گازی در مقایسه با گازوئیلی پایین تر است. همچنین کاربر به راحتی می تواند هیتر جت گازی در مکان مورد نظر قرار دهد و بدون کوچک ترین محدودیت در هر نقطه ای از مکان بدون اشغال نمودن فضای و یا اختلال در خط آبخوری و دانخوری میتوان آن را نصب نمود. همین امر سبب شده تا در مرغداری ها و سالن هایی که لوله کشی گاز صورت گرفته، توصیه کنند که به منظور تامین گرمای محیط به خرید هیتر گازی اقدام کنند.

انواع جت هیتر گازی

برای بررسی راهنمای خرید هیتر گازی ابتدا باید با انواع این محصولات آشنا شوید. جت هیترهای گازی با در نظر گرفتن ظرفیت حرارتی، نوع بدنه و همچنین داشتن یا نداشتن به انواع مختلف تقسیم می شوند. جت هیتر دودکش دار در مرغداری ها و سالن پرورش طیور کارایی ندارد چرا که راندمان و بازده تامین گرمای این دستگاه متناسب با نیاز این محیط نیست و فقط سبب بالا رفتن هزینه سوخت می گردد. به همین دلیل از این سری از جت هیترها نباید در سالن های پرورش پرنده و مرغداری های بکارگیری کنید. تنها جت هیتر های فاقد دودکش برای چنین مکان هایی کاربرد دارند از نظر خرید و هزینه سوخت صرفه اقتصادی دارند. در حالت کلی 3 مدل هیتر طراحی و تولید می شود که در ادامه هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

توجه کنید که برای سالن مرغداری خود با توجه به ابعاد و مساحت سالن و با در نظر گرفتن ظرفیت حرارتی جت هیترها می توانید از یک یا چند تا از جت هیترهای بهره گیری کنید.

اینورتور 1200 وات

خرید جت هیتر گازسوز-دکتر قشلاق

پر قدرت ترین جت هیتر گازسوز کدام است؟

با توجه به بررسی های صورت گرفته جت هیتر گازی مدل 110 هزار کیلو کالری به عنوان پر قدرت ترین جت هیتر در نظر گرفته می شود؛ که قادر است مساحت  800 الی 1200 متر مکعب را گرم کند. از این رو در سالن های پرورش طیور و مرغداری های وسیع این امکان وجود دارد که به ازای هر 800 الی 1200 متر مکعب از مکان، یک جت هیتر گازی 100 هزار قرار داد. البته در سالن های بزرگ تر برای تامین گرما می توانید از چندین جت هیتر 110 هزار بهره گیری نمایید.

در رابطه با راهنمای خرید هیتر گازی باید دقت کنید که امکان خرید این دستگاه با دو نوع بدنه وجود دارد. بدنه گالوانیزه با کاورینگ رنگ پودری ارزان تر از بدنه استیل است ولی با این حال شما می توانید با توجه به توان و بودجه خود بهترین گزینه را برگزینید.

بررسی جت هیتر 90 هزار کیلو کالری

این جت هیتر می تواند محیطی به اندازه 700 الی 1000 متر مکعب را گرم کند. ازا ین رو در سالن های پرورش طیور و مرغداری ها حداکثر به ازای هر 1000 متر مکعب از مساحت مکان مورد نظر می بایست یک جت هیتر 90 هزار قرار داده شود. جت هیتر 90 هزار تنها در مدل گازسوز طراحی و تولید می شود و مدل دوگانه سوز آن در خط تولید شرکت سازنده وجود ندارد. یکی دیگر از نکات مهم درباره راهنمای خرید هیتر گازی این است که باید بدنه این دستگاه از گالوانیزه با روکش رنگ استاتیک تولید گردد تا در برابر رطوبت محیط دچار زنگ زدگی و واکنش نشود.

با توجه به تست های صورت گرفته مصرف سوخت در هیتر 90 هزار بین 8 تا 12 مترمکعب گاز شهری در ساعت است. این هیتر با برق 220 ولت شهری راه اندازی شده و کار می کند. 

جت هیتر گازی-دکتر قشلاق

بررسی جت هیتر 50000

در مکان هایی مانند مرغداری که در برخی از آنها فضا نسبتاً کوچک و محدود است، به ازای هر 450 الی 650 متر مکعب از مکان مورد نظر باید یک عدد جت هیتر 50 هزار مورد استفاده قرار بگیرد. شایان ذکر است که این سری از جت هیتر ها از نظر بدنه در دو نوع طراحی و ساخته می شوند؛ که بدنه استیل با توجه به کیفیت و عمر مفید طولانی گران قیمت تر از مدل گالوانیزه با رنگ پوششی است.

با توجه به بررسی های صورت گرفته جت هیتر گازی 50 هزار از نظر مصرف سوخت بسیار بهینه است و هزینه بسیار پایین را برای کاربر به همراه خواهد داشت. این جت هیتر می تواند در هر ساعت  5 الی 7 متر مکعب گاز مصرف نماید. برق مصرفی این دستگاه از نوع خانگی یا همان 220 ولت شهری است.

توجه به ایمنی دستگاه در هنگام خرید

یکی دیگر از مواردی که به عنوان راهنمای خرید هیتر گازی باید در نظر گرفت امنیت این سری از تجهیزات گرمایشی است. هنگام بهره گیری از جت هیتر در سالن پرورش پرنده و مرغداری ها حالت مختلفی ممکن است رخ دهد که اگر دستگاه استاندارد و امن نباشد، ممکن است حادثه خاصی رخ دهد. برای نمونه مشکلاتی همچون خاموش شدن شعله در جت هیتر، بالا و پایین شدن برق یا افت فشار گاز حین کارکرد دستگاه می تواند مشکلات عدیده ای را به وجود بیاورد. بدون شک چنانچه این پیشامد ها و پیش بینی ها در طراحی، استاندارد سازی های دستگاه اعمال نشود، ممکن است مشکلات جدی مانند خفگی، انفجار و آتش سوزی سالن و مرغداری را تهدید کند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*