logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

تاثیر دستگاه رطوبت ساز در ویروس کرونا

تاثیر رطوبت برای ویروس کرونا

امروز ویروس کرونا مشکلات بزرگ جامعه تبدیل شده است که محدودیت های فراوانی را برای افراد به صورت شبانه‌روزی به وجود آورده است و در عین حال این ویروس به طور دائم جان تک تک اعضای خانواده را با خطر مرگ مواجه می کند . همانطور که میدانید اهمیت این موضوع باعث شده تا افراد در خانه و یا حتی در داخل خودروی خود برخی تمهیدات را برای پیاده سازی پروتکل های بهداشتی در نظر بگیرند تا بدین ترتیب امکان حضور ویروس کرونا را به حداقل برسانند. از جمله این اقدامات می توان به ماسک زدن، استفاده از الکل، ضدعفونی سطوح، رعایت فاصله اجتماعی و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

اهمیت ویروس کرونا باعث شده تا ما در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا بهره گیری از رطوبت ساز ها در خانه و یا محیط کار می‌تواند در کاهش ویروس کرونا نقش داشته باشد و اینکه استفاده از کدام دستگاه برای چنین امری مناسب است . برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره از شما دعوت می‌کنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر دستگاه رطوبت ساز جهت جلوگیری از سرایت ویروس کرونا

تاثیر دستگاه رطوبت ساز در از بین بردن ویروس کرونا 

مطالعاتی که توسط صاحب نظران با دانشمندان  انجام شده است بیانگر این می باشد که ویروس کرونا در محیط های سرد و خشک قدرت و توانایی انتشار بالاتری دارد به طوری که اگر چند نفر در یک مکان بدون تهویه و سربسته قرار بگیرند سرفه کردن تنها یکی از این افراد می توانند به راحتی تمامی مکان را آلوده کند . البته شایان ذکر است که اگر رطوبت محیط حدوداً تا ۶۰ درصد افزایش پیدا کند سرعت انتقال ویروس هنگام سرفه و عطسه کاهش قابل توجهی خواهد یافت چرا که مولکول های آب حاصل از دستگاه رطوبت ساز از انتشار ویروس جلوگیری کرده و احتمال بیمار شدن افراد را به حداقل میرساند .

دستگاه جوجه کشی 5000 تایی (چند کابین)

عامل دوم  چه قدرت و شدت انتقال ویروس کرونا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد میزان حرارت هوا می باشد . چنانچه با ساختار ویروس ها آشنا باشید میدان خواهید دانست که ویروس ها دارای یک جای محافظ در قسمت بیرونی هستند تا محتویات داخل ویروس را از گزند هرگونه آسیب در امان نگه دارند متاسفانه این لایه محافظ قابلیت ایستادگی در دمای تاً بالا را دارد ولی چنان که شما با مدیریت مناسب دمای محیط را تا بالای ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش دهید ویروس به راحتی و بدون شک نابود می‌شود و همین امر باعث شد تا بیشتر ویروس ها در فصل‌های گرم سال همانند تابستان کاهش پیدا کرده یا گاهاً محو شوند.

در واقع با توجه به مواردی که توضیح داده شد ویروس کرونا  می تواند در هوای سرد و خشک به دلیل پایین بودن دما و عدم حضور رطوبت به راحتی انتقال پیدا کرده و افراد بیشتری را تحت تاثیر خود قرار دهد به همین دلیل چنانچه در یک محیط محدود و بسته مانند خانه، کلاس، و … حضور پیدا کردین، توصیه می شود که تمهیدات لازم برای بالا بردن دما و رطوبت مکان را در نظر بگیرید. به کارگیری از دستگاه مهساز یا همان رطوبت ساز می تواند علاوه بر تولید رطوبت در افزایش دما نیز تاثیر گذار باشد.

بررسی شرایط بدن انسان در مکان های مرطوب و خشک

چرا که ویروس کرونا وارد بدن انسان شود اولین قسمتی که  به آن ضربه وارد می شود ریه ها است و برای جلوگیری از این موضوع تنها مخاطب دهند و جلو می تواند تاثیر گذار باشد . جالب است بدانید که اگر ویروس به مخاط دهان بچسبد با توجه به ساختار بدن انسان در ابتدا وارد گلو شده و سپس به داخل معده حرکت می کند که در این قسمت با توجه به حضور اسید معده ویروس به طور کامل از بین رفته و نمی‌تواند ریه انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد . همانطور که میدانید افزایش میزان ترشح مخاط در دهان و گلوی انسان رابطه مستقیمی با دما و رطوبت محیط دارد . از این رو اگر فرد در یک محیط گرم و مرطوب حضور پیدا کند بدون شک میزان ترشح بزاق در دهان بی افزایش پیدا میکند که می تواند در مقابله با ویروس کرونا به عنوان یک سپر دفاعی فوق العاده قدرتمند عمل کند . همین محدودیت هوای گرم و رطوبت باعث شده تا در فصل هایی مانند پایین و زمستان شدت انتقال و تاثیرگذاری کرونا بالاتر باشد.

چنانچه مخاط دهان به عنوان اولین سیستم دفاعی نتوانست در مقابل ویروس کرونا عملکرد لازم را نشان دهد متاسفانه ویروس وارد ریه انسان شده و در این حالت لایه دوم امنیتی بدن وارد عمل می‌شود. در این هنگام بدن در مواجهه با ویروس مجبور می شود که دما را افزایش دهد که اصطلاحاً به آن “تب بالا” می گویند.

در حالت عادی دمای بدن یک فرد سالم در بازه ۳۵ تا ۳۷ درجه است  چنانچه دمای بدن از ۳۷ درجه تب میکند به معنای فعال شدن سیستم امنیتی بدن برای مقابله با هر ویروسی که به داخل راه یافته است می باشد. جالب است بدانید که بدن با افزایش دمای خود 2 هدف را دنبال می کند که اولی راحت تر کردن فرایند جابجایی گلبول‌های سفید به عنوان سپرهای دفاعی بدن و دومی تضعیف کردن هر گونه میکروب یا ویروس در داخل بدن است.

روش کاهش ویروس کرونا

روش های کاهش سرایت ویروس کرونا

برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا می توان از روش های متعددی استفاده کرد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم :

1- بهره گیری از رطوبت ساز گرم

همانگونه که میدانید بر اساس قانون فیزیک آب بعد از به جوش رسیدن به رطوبت گرم تبدیل می شود  و تنفس و استنشاق آن می تواند به فرآیند تولید مخاط در بدن یاری رسان باشد . علاوه بر این رطوبت تولید شده از جوشیدن آب می تواند هر دو دما و رطوبت مکان مورد نظر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و بدین ترتیب قدرت و توان انتقال ویروس کرونا به حداقل میزان ممکن یا حتی به صفر برسد .

2- به کارگیری از بخاری برقی دارای مخزن آب

همانگونه که میدانید بخاری برقی های زیادی  توسط شرکت ها طراحی و تولید می شوند ولی برخی از این محصولات علاوه بر قابلیت تولید گرما می توانند رطوبت نیز تولید کنند . برای نمونه بخاری برقی آزتک که یکی از محصولات وارداتی ساخت ترکیه می باشد مجهز به لامپ های تا به کی بوده که در کنار مصرف برق بسیار پایین می تواند رطوبت نیز تولید کنند . این دستگاه با استفاده از برق ۲۲۰ ولت شهری کار می کند و به همین دلیل شما می توانید بدون هیچ گونه محدودیت آن را در هر نقطه از خانه اتاق مورد استفاده قرار دهید . در قسمت داخلی این بخاری یک مخزن وجود دارد که می توانید در صورت نیاز آن را با آب پر کنید تا همه داخل بخاری علاوه بر پرتاب گرما رطوبت را نیز به محیط انتشار دهد . محصول نامبرده دارای ۱۲ ماه گارانتی طلایی شامل تمامی قطعات بوده و به همراه ۱۰ سال خدمات پس از فروش به کاربران ارائه می گردد.

3- بکارگیری از مه ساز التراسونیک به همراه بخاری گازی

مه ساز و رطوبت ساز آلتراسونیک یکی از انواع تجهیزات رطوبتی می باشد که با استفاده از امواج فراصوت را در مدت زمان بسیار کوتاه به بخار تبدیل می کند. شایان ذکر است که دمای بخار تولید شده به دمای آب بستگی دارد یعنی به عبارت دیگر اگر کاربر آب خنک در داخل مخزن دستگاه بریزد بخار خنک تولید خواهد شد و برعکس چنانچه آب داغ در داخل مخزن دستگاه بریزد محصول نهایی بخار گرم خواهد بود . توصیه می شود برای صرفه جویی در زمان و همچنین افزایش راندمان کار همزمان با روشن کردن مه ساز التراسونیک از یک بخاری گازی نیز برای بالا بردن دمای مکان مورد نظر به کارگیری کنید چرا که در این حالت دیگر نیازی به ریختن آب داغ در داخل مخزن دستگاه نخواهید بود و تنها با استفاده از آب معمولی خواهید توانست رطوبت مورد نیاز محیط را تامین کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*