logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

تفاوت کره گوسفند و گاو چیست ؟

تفاوت کره گوسفند و گاو - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

فراورده های لبنیاتی نقش بسیار مهمی در تغذیه و رژیم غذایی مردم سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. در این بین کره یکی از مهم ترین محصولاتی می باشد که به صورت روزانه معمولاً در وعده های صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که کره حاصل از دام ها مختلف مانند گاو یا گوسفند تفاوت ها بارزی با یکدیگر دارند. شاید یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که توسط مصرف کنندگان پرسیده می شود این است، تفاوت کره گوسفند و گاو در چیست و کدام یک از آنها بهتر است. شیر حاصل از گاو و گوسفند بدون شک از نظر کیفیت و طعن با هم متفاوت اند از این رو محصولات ساخته شده از آنها نیز تفاوت هایی با هم خواهند داشت. ما در این مقاله قصد داریم که این موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. در نظر داشته باشید که دستگاه تولید کره برای هر دو یکسان بوده و با خرید دستگاه کره گیر میتوانید اقدام به تولید کره گاو  و گوسفند نمائید.

چربی کره کاو و گوسفند - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

سرشار از چربی های اشباع شده 

همانگونه که بیان شد هدف اصلی ما از این مقاله بررسی تفاوت کره گوسفندی و گاو با یکدیگر است، ولی چنانچه شما در باره “کره حیوانی” تحقیق کنید با عبارت چربی اشباع شده به تکرار مواجه خواهید شد. معمولاً بسیاری از افراد با شنیدن این عبارت به این نتیجه میرسند که مصرف کره حیوانی می تواند توان بسیار سنگینی را به همراه داشته باشد؛ از این رو مصرف کره را برای سلامتی خود مضر می دانند. ما قصد داریم که ابتدا با توضیح کامل این برداشت غلط را بررسی نماییم. کره حیوانی بدون شک سرشار از چربی های اشباع شده است ولی دقت کنید که این محصول لبنی نه تنها هیچ ضرری به سلامت فرد مصرف کننده وارد نمی کند، بلکه باعث بالا رفتن میزان کلسترول خوب می شود. علاوه بر موارد ذکر شده کره حیوانی با توجه به ویژگی ها ساختاری که دارد در کوتاه ترین زمان باعث سیری شده و بدین شکل شرایط لازم را در بدن برای سوزاندن چربی های اضافی به وجود می آورد.

شاید از افراد سالخورده یا به طور کلی از عموم مردم با اطمینان بگویند که کره حیوانی بر خلاف کره گیاهی باعث کاهش بیماری های قلبی می شود. تحقیقات و آزمایشهای صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که بهره گیری از کره حیوانی و دیگر محصولات سالم لبنیاتی می تواند درصد ابتلا به بیماری های قلبی را تا 70 درصد پایین بیاورد.

دستگاه جوجه کشی 5000 تایی (چند کابین)

تفاوت کره گاو و گوسفند - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی تفاوت کره گوسفند و گاو 

تفاوت کره گوسفند و گاو، معمولاً سوال و موضوع مهمی است که در فروشگاه های لبنیاتی بیشتر مطرح می شود. در واقع هدف از این سوال، شناختن محصول باکیفیت تر و سالم تر است، چرا که فراورده های لبنیاتی در حجم فوق العاده بالایی توسط عموم مردم مصرف می شود. معمولاً در پاسخ به این سوال می گویند که این محصولات از نظر طعم تفاوت چندانی با هم ندارند و فقط از بعد پزشکی با هم فوق دارند.

گفته شده که تفاوت اصلی این دو نوع کره در طعم، رنگ و بوی آنها می باشد و مصرف کنندگان باید با توجه به ذائقه خود، گزینه مناسب را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که کره گاو و گوسفند طعم یا بوی ناخوشایندی ندارند؛ در واقع اگر شما کره خالص و باکیفیت را تست کنید، خواهید دید که بسیار لذیذ و خوش بو است، ولی با این وجود طعم را می توان یکی از نقاط تفاوت کره گوسفند و گاو در نظر گرفت. 

کره گاوی بهتر است یا کره گوسفندی ؟

با توجه به بررس های صورت گرفته کره گوسفندی در مقایسه با نمونه گاوی از قیمت نسبتاً بالاتری برخوردار است. البته گرانی در این مورد به معنای کیفیت بالای کره گوسفندی نمی باشد، بلکه علت اصلی این موضع حجم بالای صادرات این محصول به کشور های خارجی است. با این وجود باید اعتراف کرد که بیشتر مصرف کننده ها مزه کره گاوی را به نوع گوسفندی ترجیح می دهند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*