logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن در چیست؟

تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن - دکتر قشلاق

دستگاه کره گیر یکی از پرفروش ترین و کاربردی ترین تجهیزات لبنیاتی می باشد که از آن برای تبدیل ماست به دو محصول کره و دوغ بهره گیری می کنند. این دستگاه ها با توجه به قطعات بکار رفته در آنها می تواند به راحتی فرایند کره گیر از ماست را در مدت کمتر از 1 ساعت با نهایت کیفیت و راندمان به انجام برساند.

افرادی که در زمینه تولید انواع فراورده های لبنیاتی فعالیت می کنند به خوبی می دانند که شیر، دوغ، پنیر، کره و … از حساسیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند و به راحتی تحت تاثیر عوامل آلوده کننده دچار خرابی شده و نهایتاً فاسد می شوند. همین امر باعث شده تا شرکت های تولید کننده انواع تجهیزات لبنیاتی در فرایند طراحی، مونتاژ و ساخت تمامی باید و استاندارد ها را مد نظر بگیرند.

معمولاً برای تولید کره از دستگاه کره گیر استفاده می کنند که البته این دستگاه به دو نوع بالازن و پایین زن تقسیم می شوند. تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن را می توان در چند مورد در نظر گرفت که در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

ویژگی ها کره گیرهای بالازن کره گیرهای پایین زن
ظرفیت 5 تا 60 لیتر 20 تا 200 لیتر
محل قرار گیری پروانه همزن موتور بالا ، همزن بالا موتور پایین ، همزن پایین
جنس بدنه آلومینیوم آنادایز شده استیل
سیستم اتصال موتور به همزن کوپل مستقیم با تسمه فولی
شیرتحلیه ندارد دارد
برق مورد نیاز 220 شهری 220 شهری
مدت زمان کره گیری 1 تا 2 ساعت 1 تا 2 ساعت

اصولا تفاوتی اساسی از نظر تولید میزان کره در این دو مدل دستگاه وجود ندارد و فقط نوع اتصال موتور به پروانه و جنس بدنه مهمترین تفاوت می باشد.

دستگاه جوجه کشی 40 تایی

توجه کنید که این دو دسته که در بالا و در این متن بررسی شده اند ، فقط دستگاه های تولیدی و عرضه شده در اندیشه سبز شامل دستگاه های بالازن خانگی و پایین زن تا 200 لیتری می باشد . بیان این مطلب به این دلیل است که دستگاه های کارگاهی بزرگی وجود دارد که ظرفیت 200 لیتری داشته و بالازن است ! این مورد در بحث ما نخواهد شد .

بررسی دستگاه کره گیر برقی

دستگاه کره گیر برقی با اتکا بر تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده است که در عین داشتن قطعات متعدد، از کارکردی بسیار ساده برخوردار است. در این دستگاه یک موتور قدرتمند قرار داده می شود که البته یکی از تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن را در محل قرار گیری همین موتور می توان در نظر گرفت. موتور نصب شده در این دستگاه ها با کارکرد خود نیروی لازم برای به چرخش درآوردن همزن داخل دستگاه را تامین می کند. در این حالت همزن به حرکت درآمده و با سرعت یکنواخت تمامی محتویات داخل مخزن یعنی ماست را به چرخش در می آورد؛ این فرایند تا 50 دقیقه الی 1 ساعت ادامه پیدا می کند تا در نهایت ساختار ماست از هم تفکیک شود و دو محصول کره و دوغ از آن به دست بیاید. بعد از اتمام فرایند چربی گیری فرد می تواند با استفاده از یک ملاقه یا قاشق بزرگ به راحتی چربی های بالا آمده را جمع آوری کند و در یخچال قرار دهید تا بدین شکل کره شکل بگیرد. در نهایت دوغ باقی ماند در داخل مخزن دستگاه را نیز به وسیله شلنگ تخلیه به داخل یک ظرف مناسب بریزد.
بدنه دستگاه کره گیر از جنس استیل استنلس خالص یا آلومینیوم در نظر گرفته می شود تا بدین شکل امکان زنگ زدگی یا هرگونه واکنش اعم از خوردگی یا ایجاد تغییر در زنگ، بود و طعم فراورده های لبنیاتی به صفر برسد و فرد بتواند با خیال راحت دستگاه مورد نظر را مورد استفاده قرار دهد.

بررسی کره گیر پایین زن - دکتر قشلاق

بررسی تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق با تجربه ای بیش از 28 سال به عنوان یکی از طلایه داران در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات لبنیاتی می باشد که توانسته به مدد مهندسین با تجربه و تحصیل کرده و با استفاده از خط تولید بزرگ و مجهز خود دست به تولید محصولات با کیفیت و پربازده بزند. همانگونه که بیان شد دستگاه کره گیر به طور کلی در دو مدل بالا زن و و پایین زن طراحی و ساخته می شود و این دو نوع با هم دیگر تفاوت هایی دارند.

اولین مورد در رابطه با تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن می توان در نظر گرفت، ظرفیت آنها می باشد. صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق دستگاه های بالا زن خود را در انواع 7 لیتری، 13 لیتری و 20 لیتری طراحی نموده که ایده آل برای استفاده در خانه و مغازه های کوچک لبنیاتی و فروشگاه ها می باشد. بدنه این دستگاه ها معمولاً از جنس آلومینیوم است که به دلیل ویژگی های ساختاری که دارد به هیچ عنوان در برابر عوامل مختلف دچار زنگ زدگی یا واکنش نمی شود.

دستگاه کره گیر پایین زن متعلق به دکتر قشلاق که در مقایسه با نمونه های بالایی تنوع زیادی دارند در انواع ظرفیت های 20، 30، 40، 60، 100 و 200 لیتری طراحی و ساخته می شوند که کاربر می تواند با توجه به نیاز و بودجه خود گزینه ایده آل را انتخاب کند. در کره گیر های پایین زن بدنه از جنس استیل استنلس خالص در نظر گرفته می شود که تحت هیچ شرایطی دچار زنگ زدگی یا خوردگی نمی شوند و مهم تر از همه استیل به هیچ عنوان تاثیر یا تغییر در رنگ، بو و طعم فرآورده های لبنیات ایجاد نمی کند.

مهم ترین عامل که به عنوان عامل اصلی تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن می توان در نظر گرفت جایگاه ها و محل قرارگیری موتورها می باشد. در دستگاه های پایین زن، موتور در قسمت تحتانی قرار داده می شود تا بدین شکل نیروی لازم را برای چرخش همزن داخل مخزن که البته آن هم در قسمت کف مخزن قرار دارد را تامین کند. البته این موتو ها به وسیله تسمه فولی به همزن اتصال می یابند تا بدین شکل موتور اندکی از قسمت مخزن فاصله داشته باشد تا از گزند نشتی یا هر گونه مشکل در امان باشد.
این در حالیست که در دستگاه کره گیر بالازن، موتور در قسمت بالای درب نصب می شود. به این ترتیب موتور با کارکرد خود نیروی لازم را برای چرخش کارکرد همزن که در قسمت داخلی درب دستگاه قرار دارد را تامین نماید.

دستگاه کره گیر با کیفیت - دکتر قشلاق

کدام دستگاه کره گیر بهتر است؟

به طوری کلی کره گیر های بالازن در ظرفیت های کوچک و محدود تولید می شوند و به همین دلیل این سری از دستگاه ها را کسانی خریداری می کند که در مکان هایی مانند فروشگاه های لبنیاتی کوچک و متوسط، روستا ها نزد عشایر و کار ها نه چندان گسترده مرتبط با صنعت لبنیات فعالیت دارند. این در حالیست که دستگاه های کره گیر پایین زن در ظرفیت های متعدد طراحی و ساخته می شوند و از این رو افرادی که در کارگاه های لبنیاتی، فروشگاه های بزرگ، لبنیاتی ها و … فعالیت دارند می توانند به راحتی دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنند.
شایان ذکر است که صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق تجهیزات لبنیاتی و کره گیرهای خود را به همراه 12 ماه ضمانت خرید طلایی مشمول بر تمامی قطعات و همچنین 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می نماید.

دیدگاه‌ها (2)

*
*

    پیمان پاسخ

    اخرشم نگفتین چه تفاوتی دارن و فقط صنایع خودتون معرفی کردین

      drgheshlagh-admin پاسخ

      پیمان عزیز ، اینگونه نیست
      هر دو مدل توسط خودمون تولید میشه و داخل متن اگر دقیق مطالعه کرده باشید گفتیم که اصولا فرق آنچنانی ندارن فقط نمونه های پایین زن موتورشون دیرتر گرم میشه و قدرت بیشتری داره .
      نمونه هی بالازن قوی هم وجود داره که موتورشون شبیه به شرایط موتور شیرسردکن هست از بالا به صورت خمی وارد دستگاه میشه .
      هر سوالی داشتید بفرمایید پاسخگو هستیم نیازی به خرید دستگاه از ما نیست
      پیروز باشید