logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

عوارض حذف لبنیات از رژیم غذایی

عوارض حذف لبنیات از رژیم غذایی-دکتر قشلاق

افرادی که قصد حذف لبنیات از رژیم غذایی خود را دارند باید از برخی نکات جالب و مهم آگاه شوند. کلوئی کارداشیان یکی از سلبریتی های معروف در یکی از مصاحبه های خود اشاره کرد که علاقه زیادی به پنیر و شیر دارد، ولی حذف فراورده های لبنی از برنامه غذایی تفاوت بسیار زیادی برای اول ایجاد کرد. او فقط در مدت 45 روز در حدود 11 پوند (پنج کیلوگرم) وزن کم کرد. این سبک و سرعت در کاهش وزن فقط با از بین بردن لبنیات و بدون انجام کار خاص دیگری مانند ورزش حاصل می شود. البته درست است که به دلیل میزان فروش بالای محصولات لبنیاتی بسیار از کارگاه ها، شرکت ها و حتی فروشگاه ها دست به خرید انواع تجهیزات لبنیاتی مانند کره گیر ، خامه گیر و … زده اند تا در کوتاه مدت حجم محصولات متعددی و باکیفیت را در حجم بالا تولید کند. ولی در این مقاله برخی نکات و موارد اشاره می شود که شاید کل باور های شما را دچار تحول کند.

البته باید در نظر گرفت، پایین آمدن وزن در این حد موردی نیست که بتوان با فقط و فقط با حذف لبنیات در این مدت کوتاه به آن دست یافت ، اما بدون شک همه ما تغییراتی را پشت سر خواهیم گذاشت. بروک آلپورت ، متخصص تغذیه ، در مورد یکی از تحقیقات خود در طی مصاحبه ای خود توضیحاتی راجع به تغییرات در صورت قطع مصرف لبنیات ارائه داد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

کاهش وزن با حذف لبنیات

اگر خیلی زیاد غذا نمی خورید ولی با این حال از وزن بالایی برخوردار هستید ، حذف لبنیات از رژیم غذایی زمینه را به وجود می آورد تا بدون هیچ اقدامی وزن شما پایین بیاید. اگر لبنیات را از وعده ها و برنامه تغذیه ای خود حذف نمایید و همچنان غذاهای دیگری بخورید ، می توانید وزن کم کنید. توجه نمایید که لبنیات دارای قند است(بله ، درست خواندید که لبنیات حاوی قند نیز هست) و با حذف آن مقدار کالری دریافتی شما پایین می آید.

کاهش وزن با حذف لبنیات-دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی آرکام ۲۴ تایی

بسیاری از افراد به این باور مهم رسیده اند که نفخ شکم را هنگامی به حداقل می رسد که مصرف فرد مصرف لبنیات خود را تا جایی ممکن کم کند یا در صورت امکان متوقف نماید . حتی اگر عدم تحمل لاکتوز نیستید و از این مشکل رنج نمی برید ، خوردن لبنیات حتی در طولانی مدت نیز گاهی اوقات منجر به نفخ ، ایجاد گاز می شود که بدون شک هیچ فردی نمی خواهد این مورد ناخوشایند را تجربه کند. در کنار موارد ذکر شده، محدود کردن مصرف لبنیات تا جایی ممکن باعث می شود تا ظاهر پوست بهبود پیدا کرده و کیفیت آن حفظ شود. همچنین در این حالت، پوست شما به حالت شفافی در آمده و کمتر با آکنه مواجه خواهید شد.

آلپرت هرگز بیان نمی کند که همه مواد لبنی یا برخی مواد غذایی خاص را از رژیم غذایی خودتان بردارید ، البته مگر اینکه دلیل پزشکی آن ثابت شود. بر این اساس ، او حذف لبنیات را بهترین متد و سبک به منظور کم کردن وزن نمی داند. با این حال ، یک شیوه و طرز عمل ایده آل برای نگه داشتن لبنیات در رژیم غذایی و کاهش وزن این است که مصرف خود را به دو بار در روز محدود کنید. در این حالت ، همزمان که کالری و قند دریافتی خود را در حالت پایدار و استاندارد نگه می دارید، قادر خواهید بود انواع غذاهای مورد علاقه خود را در برنامه و وعده های روزانه خود بگنجانید.

آیا حذف لبنیات از رژیم غذایی برای من مناسب است؟ 

حذف لبنیات از رژیم غذایی موضوعی بسیار پر اهمیت است که گاهاً برخی افراد در انجام آن دو دل و نگران سلامتی خود می شوند. لبنیات به طوری کلی برای هضم غذا مشکل ساز نیست ، ولی بعضی از مصرف کننده های فراورده های لبنی به آنها حساسیت نشان می دهند تا جایی که قادر نیستند کازئین (نوعی پروتئین شیر) را به آسانی در مدتی مشخص تجزیه نماید. نفخ ، گاز ، یبوست و التهاب زمانی پدید می آید که نتوانید به صورت درست لبنیات را طی فرایندی طبیعی هضم کنید.

حساسیت به کازئین تحت عنوان عدم تحمل لاکتوز نمی باشد؛ در واقع این مورد شامل عدم توانایی در تجزیه و هضم لاکتوز (قند شیر) است. اگر مطمئن نیستید که در این گروه قرار دارید یا نه ، می توانید به سادگی فقط لبنیات مورد استفاده خود را به مدت 15 روز متوقف کنید و ببینید آیا وضعیت شکم شما دچار تحویل خواهد شد یا نه – نفخ شکم ، یبوست یا گرفتگی عضلات کمتر و… در شما دچار تغییر شده است یا نه. شایان ذکر است که در صورت عدم تغییر ، می توانید بدون نگرانی مجدداً در روز به مصرف فرآورده های لبنیاتی ادامه دهید. ولی چنانچه بدون مصرف لبنیات متوجه تحولات خاصی در معده خود شدید و حالت بهتری به شما دست داد، توصیه می شود که این روند را به جلو ببرید

حذف لبنیات از رژیم غذایی-دکتر قشلاق

چنانچه شما فردی هستید که نمی تواند فراورده های مختلف لبنی را به درستی هضم نماید، این حالت نیز می تواند بدون شک بر روی سلامت و کیفیت پوست شما تاثیر منفی داشته باشد. در واقع باید اذعان داشت که شرایط پوست بازتاب کننده رژیم شما است. 

آلپرت به عنوان یک متخصص و صاحب نظر می گوید چربی یا همان Fat شما را چاق نمی کند ، اما بدون شک قند و شکر اصلی ترین دشمن شما به شمار می رود. ارگ قند بیش از حد مجاز باشد به سرعت در بدن جذب و ذخیره می شود که در نهایت وزن را بالا می برد.

علاوه بر مواد غذایی با میزان قند پایین ، جذب چربی حاصل از لبنیات برای بدن خیلی آسان است. توجه کنید که وقتی سالاد را بدون آووکادو یا روغن زیتون میل می کنید، بدن و سیستم گوارش شما نمی تواند ویتامین های خاصی را طبق عادت و به صورت صحیح جذب نماید.

حائز اهمیت است بدانید که لبنیات قادر است در کاهش وزن به شما تاثیر گذاری و کمک شایانی کند، اما توصیه می شود به راه چاره بهتر، عاقلانه و هوشمندتر فکر کنید. بدون شک فراورده های لبنیاتی دارای مواد مغذی کلیدی و ضروری هستند که در خوراکی ها و سایر غذا ها حضور ندارد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*