logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی نکات مهم در رابطه با راهنمای خرید ظرف شیر

راهنمای خرید ظرف حمل شیر - دکتر قشلاق

افرادی که در زمینه تولید انواع فرآورده های لبنیاتی و یا فروش آنها فعالیت می کنند بدون شک برای پیش بردن کار خود از انواع تجهیزات لبنیاتی اعم از کره گیر خانگی یا صنعتی، شیر سرد کن، خامه گیر، دوغ سرد کن و … استفاده می نمایند. در این بین ظرف شیر یا همان بیدون یکی از پرفروش ترین تجهیزات می باشد که به دلیل کارکرد بسیار زیاد توجه بسیاری از شرکتهای سازنده قطعات و تجهیزات لبنیاتی را به سمت خود جلب کرده است. باید به این نکته توجه داشت که به عنوان راهنمای خرید ظرف شیر و بیدون باید برخی نکات و موارد را به عنوان عوامل تعیین کننده کیفیت در نظر گرفت و بر اساس آنها محصول مورد نظر را بررسی و انتخاب نمود. اهمیت موضوع باعث شده تا ما در ادامه این مقاله به تمامی نکات لازم برای خرید یک محصول با کیفیت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اهمیت جنس بدنه 

همانگونه که میدانیم فرآورده های لبنیاتی از جمله شیر در حساسیت فوق العاده بالایی برخوردار است به راحتی تحت تاثیر انواع آلودگی ها و حضور میکروب دچار خرابی و تغییر حالت می شود. به همین دلیل شما باید به هنگام خرید ظرف شیر یا بیدون جنس بدنه و داشت آن را به‌عنوان اولین مورد زیر ذره‌بین خود قرار دهید. 

معمولا شرکت های بزرگ و مجهز برای ساخت ظرف شیر یا بدون از آلومینیوم خالص استفاده می کنند چرا که آلومینیوم با توجه به ویژگی‌های ساختاری که دارد به هیچ عنوان تحت تاثیر شیر آب یا هرگونه مواد مایع و یا شرایط نامناسب محیطی دچار زنگ زدگی و یا واکنش نمی شود. علاوه بر این می باید توجه داشت که آلومینیوم هیچ‌گونه تاثیرگذاری یا تغییری در طعم، رنگ و بوی شیر نخواهد داشت.

 علاوه بر موارد ذکر شده از بدنه آلومینیومی این امکان را برای کاربران به وجود آورده تا هر بار بعد از استفاده بتوانند ظرف شیر را به راحتی مورد شستشو و پاکسازی قرار دهد، تا به این شکل امکان ظهور یا رشد هرگونه میکروب به صفر برسد.

اینورتر 2500 وات

درب ظرف شیر - دکتر قشلاق

نوع درب 

مورد بعدی که می تواند در کیفیت آنها به عنوان یک عامل مهم در رابطه با راهنمای خرید ظرف شیر در نظر گرفته شود نوع درب می باشد. چنانچه درب به صورت ضعیف و نامناسب طراحی شود، فرد بعد از پر کردن بیدون با شیر نخواهد توانست به راحتی آن را در ماشین یا هر وسیله ای قرار داده و جه به جا کند، چرا که سرریز شده و به محیط پاشیده خواهد شد. این در حالیست که شرکت های بزرگ برای جلوگیری از این مشکل، درب را به صورت پیچی و یا چفت دار طراحی می کنند تا احتمال نشتی و پاشیدن شدن به صفر برسد.

کیفیت قسمت تحتانی

از جمله دیگر فاکتورهایی که در رابطه با تعیین کیفیت و بررسی عمر مفید این محصول می توان در نظر گرفت قسمت تحتانی آن می باشد. همانگونه که میدانید قسمت کفی یا همان تحتانی بیدون به طور دائم در تماس با سطح زمین یا سطوح مختلف است و بهت بعد از گذشت مدتی این قسمت تحت تاثیر سایش یا برخورد دچار ضدمه شده و یا حتی سوراخ می شود. به همین دلیل بر اساس استانداردهای تعیین شده بسیاری از شرکت‌های بزرگ قسمت تحتانی ظرف شیر را یک لایه ضخیم تر از دیگر قسمت های بدن طراحی می کنند تا بدین شکل قسمت کف یا تحتانی به راحتی و در طولانی مدت دچار صدمه یا آسیب نشود. از این رو توصیه می گردد که با پیروی از راهنمای خرید ظرف شیر حتماً تمامی قسمت های بدنه و به خصوص بخش تحتانی را به دقت بررسی نمایید.

دستگیره ظرف حمل شیر - دکتر قشلاق

شرکت سازنده و قدمت آن

آخرین موردی که به عنوان راهنمای خرید ظرف شیر باید به آن توجه کنید، شرکت سازنده و قدمت آن می باشد. بدهی است که شرکت ها نوپا و تازه تاسیس شده به دلیل نداشت تجربه و همچنین بودجه ضعیف نمی تواند تمامی اصول و استانداردها را برای طراحی و ساخت محصول رعایت کند. صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق با تجربه ای نزدیک به 3 دهه یکی از شرکت های پرچمدار در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات لبنیاتی می باشد که با اتکا بر تیم مهندسی جوان و تحصیل کرده و به مدد خط تولید مجهز و بروز توانسته محصولات بباکیفیت متعدد را تولید و نرخ فروش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*