logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

صفر تا صد آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

ساخت دستگاه جوجه کشی-دکتر قشلاق

امروزه جوجه کشی از تخم نطفه دار انواع پرنده ها و ایجاد گله های بزرگ به یکی از پرسودترین فعالیت های تبدیل شده است. این امر باعث شده تا زمینه برای ظهور انواع شرکت های سازنده دستگاه جوجه کشی فراهم شود؛ تا جایی که اکنون با مراجعه به بازار می توان انواع دستگاه جوجه کشی خانگی ، نیمه صنعتی و صنعتی بزرگ را در انواع برند ها مشاهده کرد. البته برخی افراد به دلیل داشتن بودجه محدود، برای کاهش دادن هزینه جاری به ساخت دستگاه جوجه کشی روی می آورند. همانگونه که میدانید جوجه کشی فرایند بسیار حساسی است که فقط تحت تاثیر عوامل خاصی مانند دما، رطوبت، چرخش تخم و تهویه انجام می شود؛ بدون شک ساخت یک دستگاه با قابلیت تامین تمامی این موارد نیازمند اطلاعات جامع و درست می باشد. در این مقاله از دکتر قشلاق موضوع مهم آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی را به شما عزیزان توضیح می دهیم.

لوازم و ابزار مورد نیاز 

  • یک یخدان یونولیتی (با ظرفیت 20 لیتر)
  • سرپیچ لامپ 1 عدد
  • لامپ 100 واتی
  • ترموستات یا یک دماسنج دیجیتالی از نوع 12 ولت
  • فن 12 ولتی
  • آداپتور 12 ولتی
  • بست کمری به تعداد 3 عدد
  • ظرف پلاستیکی
  • سیم برق به طول 2 متر

نحوه ساخت دستگاه جوجه کشی

در ادامه به صورت گام به گام طرز ساخت یک دستگاه استاندارد توضیح داده می شود. توصیه می شود برای جلوگیری از بروز خطا هر یک از این مراحل را به دقت مطالعه کنید.

آموزش ساخت ماشین جوجه کشی-دکتر قشلاق

خروجی هوا و تهویه 

در اولین مرحله لازم است که حفره هایی به قطر کوچک تر از 1 سانتی متر بر روی هر 2 طرف کناری یخدان و درب آن به وجود بیاورید.

پمپ آب دستگاه جوجه کشی

برای انجام دادن این امر مهم، با بهره گیری از خط کش ، 3 ردیف 7 تایی از حفره هایی با فاصله 20 میلیمتر از همدیگر بر روی هر دو سمت یخدان و درب آن نشانه گذاری نمایید. برای به وجود آوردن حفره ها در همین نقاط نشانه گذاری شده ، توصیه می شود که از دریل شارژی بکارگیری نمایید. 

سیم پیچی قطعات و اتصال به یکدیگر

حال در این قسمت باید همه قطعات برقی را به یکدیگر اتصال دهید. البته این مرحله به دقت و احتیاط بالایی نیاز دارد، و همه اصول و نکات بیان شده باید بدون هیچ کم و کاستی به صورت گام به گام اجرا شود.

در وهله اول یک و نیم متر سیم را برش دهید و سر یک سمت سیم های آن را به دو شاخه برق اتصال دهید. سیم های سر سمت دیگر را هم به جا لامپی وصل کنید. حال لامپ را با احتیاط در قسمت جا لامپی بجای گذاری کنید.

در گام بعدی، باید نیم متر سیم باقی مانده به بخش سیم لامپ و همچنین دماسنج دیجیتالی وصل شود. با بهره گیری از ابزار سیم چین در یک بخش، سیم را برش دهید و نیم متر سیم را به همان بخش اتصال دهید. باید حتماً اتصالات را به وسیله چسب برقی با دقت به هم وصل کنید. سمت دیگر سیم را به سوئیچ های صفر و یک دماسنج الحاق کنید.

اکنون باید در این مرحله سیم های فن و سیم های ترموستات را به آداپتور وصل می کنیم. اساساً با آداپتور 12 ولتی هم فن می تواند به خوبی کار کند و در عین حال هم ترموستات دیجیتالی انرژی و نیروی کافی را در اختیار خواهد داشت تا اختلالی در کارکرد آن رخ ندهد.

قرار دادن قطعات در قسمت داخلی و بیرونی یخدان

اکنو باید قطعات مهم از جمله لامپ ، فن و دماسنج دیجیتالی را در یخدان جایگذاری نمایید. سرپیچ لامپ با بهره گیری از بست کمری ، در بخش داخلی یخدان سفت و پایدار نگه دارید. فن جوجه کشی به عنوان یکی از مهم ترین قطعات باید به طرف لامپ چرخش پیدا کند تا بدین شکل گرمای حاصل از لامپ در کل فضای داخلی یخدان چرخش پیدا کند. با استفاده از یک بست کمری، فن را در مجاورت لامپ به شکلی پایدار نگه دارید که فن بتواند به طرف لامپ هوا را انتقال دهد.

به وسیله چسب حرارتی باید دماسنج دیجیتال را در قسمت رویه بدنه بیرونی یخدان قرار داده و نصب کنید. سنسور دماسنج را در قسمت درونی یخدان جایگذاری کرده و سپس آن را روی بدنه درونی یخدان با استفاده از چسب به شکل ثابت جایگذاری کرده و نصب کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید خود سنسور با چسب برخورد کند. 

محفظه دستگاه جوجه کشی-دکتر قشلاق

ایجاد محفظه برای دیدن محیط داخلی

در این مرحله از ساخت دستگاه جوجه کشی، برای دیدن کابین داخل دستگاه باید شما یک پنجره شیشه ای شفاف تعبیه کنید. به همین منظور می توانید از درب ظرف پلاستیکی بهره گیری نمایید. نخست، حفره ای به قطر 10سانتی متر روی درب یخدان به وجود بیاورید. به وسیله چسب حرارتی باید درب شفاف و پلاستیکی را از قسمت درونی به خود یخدان اتصال دهید. به وسیله این پنجره ایجاد شده قادر خواهید بود که همه تحولات محیط داخلی و فرایند جوجه کشی را مشاهده، مدیریت و بررسی کنید.

گام نهایی

در آخرین مرحله، ظرف آب را در قسمت درونی دستگاه ساخته شده قرار دهید. یک تکه پارچه نخی را در داخل دستگاه پهن نمایید و سپس تخم های نطفه دار را بر روی پارچه جایگذاری کنید.

خرید دستگاه جوجه کشی

بدون شک ساخت دستگاه جوجه کشی با استفاده از ابزارهای کم کیفیت و ارزان قیمت آن هم بدون نظارت تیم مهندسی قادر نخواهد بود راندمان بالای 65 درصد برای شما به ارمغان بیاورد. می توانید برای بالا بردن راندمان کار یک دستگاه جوجه کشی باکیفیت و پیشرفته خریداری کنید.

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق با 3 دهه تجربه به عنوان یکی از بزرگ ترین سازنده های انواع دستگاه جوجه کشی و تجهیزات مرغداری در ایران شناخته می شود. این مجموعه توانسته با الهام گیری از نمونه محصولات اروپایی و کره ای دست به تولید دستگاه ها و تجهیزات باکیفیت و پر بازده بزند. تمامی محصولات ارائه شده توسط دکتر قشلاق دارای گارانتی طلایی و خدمت پس از فروش معتبر می باشد. همچنین این شرکت برای رفاه حال کاربر داری تنوع بالایی در محصولات خود دارد؛ به طوری که فرد می تواند انواع دستگاه جوجه کشی در مدل های خانگی، نیمه صنعتی، بزرگ صنعتی و شترمرغی انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*