logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

ساخت دستگاه کره گیر خانگی دستی

ساخت دستگاه کره گیر خانگی - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

کره یکی از انواع محصولات لبنیات می باشد که با توجه به ارزش غذایی بالا از آن در سراسر دنیا در وعده های صبحانه و همچنین برای آشپزی و پخت انواع غذا های لذیذ استفاده می کنند. کره به دو نوع حیوانی و گیاهی تقسیم می شود که هر یک از آنها دارای طعم و مزیت های خاص خود است. اما علاوه بر تقسیم بندی یک طرح باید به این مهم توجه کرد که کیفیت کره به عنوان محصول لبنیاتی بسیار مهم بوده و همین امر باعث شده تا برخی افراد برای تامین نیازهای روزانه خود با چند روش بسیار ساده یا با ساخت دستگاه کره گیر خانگی بتوانند تمامی اقدامات لازم جهت تولید کره در خانه را به انجام برسانند. 

آموزش نحوه ساخت کره گیر خانگی

بیشتر افراد می دانند که کره یکی از انواع محصولات لبنیاتی پرفروش است که طی فرآیندی از ماست به دست می آید. البته در این فرایند علاوه بر کره یک محصول دیگر یعنی دوغ نیز تولید می شود که آن را تحت عنوان دوغ کفیر می شناسند. 

برای تولید که شما می توانید به راحتی با استفاده از مواد ساده و در دسترس مشک دستی درست کنید. برای این کار شما باید در وهله اول یک کیسه ضخیم و نفوذناپذیر مواد ماهی قادر به عبور از آن نباشد تهیه کنید، تا آن را به عنوان مخزن برای پر کردن ماست مورد استفاده قرار دهید. در ادامه می توانید دو تکه چوب کوتاه و یک تکه چوب نسبتا بلند تهیه کرده و با استفاده از میخ آنها را به شکل حرف انگلیسی ” I ” به یکدیگر متصل کنید. توجه کنید که مقاومت چوب های به هم وصل شده از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل توصیه می شود که حتماً از میخ های بزرگ و ضخیم بکار ببرید. اکنون چهار تکه طناب کوتاه در حدود چهل سانتی ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری تهیه کنید و هر یک از آنها را به صورت جداگانه به چهار گوشه کیسه که از قبل تهیه کرده اید، گره بزنید. 

آموزش ساخت دستگاه کره گیر - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی ۶۴ تایی شتر مرغ

اکنون به عنوان گام نهایی می بایست سازه چوبی را در ارتفاع قرار دهید تا همانند تاب معلق بماند. برای این کار باید از دو تکه طناب نسبتاً بلند در حدود ۱ متر دو طرف سازه چوبی را به یک قلاب یا هر وسیله های که در سقف یا ارتفاع قرار دارد وصل کنید. 

ساخت کره گیری خانگی به اتمام رسید و شما اکنون می توانید گونی یا کیسه را بعد از تمیز کاری با ماست پرچرب پر کنید و با استفاده از طناب های کوتاهی که در 4 گوشه آنها قرار دارد به 5 گوشه سازه چوبی وصل کنید تا بدین شکل در حالت معلق باقی بماند. سپس تا مدت حدوداً 1 ساعت باید گونی را تکان دهید تا ماست در داخل آن طی تکان های پی در پی به دو محصول کره و دوغ تفکیک شود.

دستگاه کره گیر برقی - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

دستگاه کره گیری خانگی برقی

شما عزیزان می توانید بدون نیاز به ساخت کره گیر خانگی یا هر گونه سازه دیگری، به راحتی با بهره گیری از دستگاه کره گیر خانگی برقی طی فرایندی در مدت کمتر از یک ساعت و با کمترین دخالت ماست را به دو محصول کره و دوغ تبدیل کنید و آن را به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید و یا حتی در بازار به فروش برسانید.

شایان ذکر است که در ساخت کره گیر برقی خانگی از بدنه عایق و ضد زنگ بهره گیری شده که در تماس با مواد مایع و تحت تاثیر شرایط نامناسب محیطی دچار زنگ زدگی نمی شود. همچنین بکارگیری از موتور قدرتمند، همزن استیل، شیر تخلیه و عملکرد اتوماتیک نهایت کیفیت و کاربری را در این محصول به ارمغان آورده است.

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق یکی از شرکت‌های پرچمدار در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه کره گیر و دیگر تجهیزات لبنیات میباشد که توانسته با اتکا بر تکنولوژی روز دنیا و با الگوبرداری از نمونه های مطرح خارجی بخصوص نمونه های اروپایی دست به تولید محصولات با کیفیت و پربازده بزند. این مجموعه با تجربه نزدیک به ۳۰ سال توانسته انواع دستگاه کره گیر در ظرفیت های خانگی نیمه صنعتی و حتی بزرگ صنعتی طراحی و تولید کند تا کاربر بتواند با توجه به بودجه  و فضایی که در اختیار دارد بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کند. توجه داشته باشید که تمامی دستگاه های کره گیر متعلق به صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق دارای 12 ماه گارانتی طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*