logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

آیا شیردوش گاو برای شتر هم قابل استفاده است؟

دستگاه شیردوش شتر که تحت عنوان شتر دوش نیز شناخته می شود، یکی از انواع تجهیزات لبنیاتی می باشد که به دلیل کارایی بالا توانسته فروش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. افرادی که در دامداری ها و مکان های پرورش انواع دام مانند گاو، گوسفند، شتر و … فعالیت می کنند به خوبی می دانند که در صورت بالا بودن تعداد دام ها فرایند شیردوشی از آنها می تواند دشوار، چالش برانگیز و مهم تر از همه زمان گیر باشد. همین امر باعث شده تا شرکت های متعددی در زمینه طراحی و تولید انواع تجهیزات لبنیاتی وارد راه اندازی شود و طراحی و تولید محصولات مناسب و کاربردی گامی بلند در راستای رفع نیازهای کاربران بردارند.

معمولاً کسانی که دست به پرورش و نگهدار شتر می زنند با این سوال مواجه می شوند، که آیا برای شیر دوشی از شتر می توان از دستگاه شیردوش گاو استفاده نمود؟ اهمیت این موضوع باعث شده تا ما در ادامه این مقاله این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

دستگاه شیردوش برقی - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

دستگاه شتر دوش یا شیر دوش گاو؟

به طور کلی برای شیردوشی از شتر باید دستگاه با در نظر گرفتن ویژگی ها و ساختار بدنی شتر طراحی و تولید شود. علاوه بر این به هنگام طراحی دستگاه شتر دوش باید مواردی چون رفتار شناسی و مهم تر از همه شرایط پستان ها و حساسیت سر پستان ها به عنوان عوامل تاثیر گذار در نظر گرفته شود.

دستگاه جوجه کشی خارجی آرکام ۵۰ تایی

معمولاً در بسیاری از اقلیم ها و کشور ها، شیر حاصل از شتر به عنوان فراورده لبنی سالم معرفی می گردد؛ اما با توجه به تولید کم شیر توسط شتر ها و همچنین پایین بودن تعداد شتر ها در گله، قیمت شیر شتر به نسبت گران می باشد.

فرایندی شیر دوشی از شتر

نظریه و باوری بین افرادی که در زمینه پرورش شتر فعالیت می کنند وجود دارد که تنها در حالتی می توان از شتر به شیردوشی پرداخت که فرزند او در دسترس باشد. یعنی به عبارت دیگر باید با استفاده از فرزند شتر فرد اقدام به فریب دادن شتر شیده نماید تا بدین شکل بتواند فرایند شیردوشی را به انجام برساند. این امر باعث شده تا بهره گیری از دستگاه شیردوش برای شتر عملاً دشوار و چالش برانگیز باشد و به همین دلیل باید فرد این کار را در یک فریم خاص به انجام برساند.

دستگاه شیردوش شتر - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بهره گیری از دستگاه شیردوش گاو برای شتر 

شاید یکی از مهم ترین سوالاتی که پرورش دهنده های شتر به طور متعدد از ما میپرسند این باشد، که آیا می توان از دستگاه گاودوش برای شتر نیز بهره گیری کرد. در واقع با توجه به تعداد پایین شترها، طراحی و تولید دستگاه اختصاصی برای شتر چندان مقرن به صرفه نمی باشد از این رو پرورش دهنده ها این دام با مشکل مواجه هستند. پاسخ به این سوال را می توان هم بله و هم خیر در نظر گرفت. به طوری کلی دستگاه شیردوش از نظر طراحی و قطعاتی مانند، مخزن، پمپ ایجاد خلاء، خرچنگی، نوع شلنگ و شاسی دارای ویژگی های یکسان می باشند. این در حالیست که لاینر ها، خرچنگی و پولستار هر یک از دستگاه ها با دیگر فرق دارد. 

در ایران هیچ گونه لاینر به صورت اختصاصی برای شتر طراحی نمی شود از این رو از دستگاه شیردوش گاو برای شتر بهره گیری می کنند؛ چرا که گاو و شتر از نظر پستان و ویژگی های ساختاری و فیزیکی با یکدیگر مشابه هستند. همین امر باعث شده تا دستگاه شیردوش گاو را به عنوان شتر دوش به فروش برسانند. 

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق یکی از بزرگ ترین و برترین مجموعه های تولید کننده انواع دستگاه شیردوش شتر، گوسفند، گاو و دیگر تجهیزات لبنیاتی می باشد که با تجربه نزدیک به 30 سال توانسته نرخ فروش و رضایت قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. این مجموعه تمامی محصولات خود را با الگوبرداری از نمونه های اروپایی و با در نظر گرفتن تمامی اصول و استاندارد ها طراحی و تولید می کند. شایان ذکر است که شیردوش های ارائه شده توسط صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق دارای 12 ماه گارانتی طلایی بوده و به همراه 10 سال خدمات مشتری ارائه می گردد. از این رو کاربر می تواند بدون نگرانی و با خیال راحت محصول مورد نظر خود را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*