logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

طرز تهیه دوغ در انواع مختلف

طرز تهیه دوغ-دکتر قشلاق

روش اول : تهیه دوغ محلی با شیر

در این روش، ابتدا شیر و آب را با هم مخلوط کرده و یک لیوان از این ترکیب را جدا نمایید و کنار بگذارید. باقیمانده مخلوط مایع را در ظرفی بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود اما نجوشد. فقط آن را به اندازه کافی گرم کنید تا هنگام قرار دادن دست در آن نسوزد.

بعد از گرم شدن مخلوط شیر و آب ، نمک ، شکر و ماست را با یک لیوان آب و شیری که کنار گذاشته اید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مواد مخلوط شده را در ظرف مورد نظر ریخته و محکم ظرف را ببندید و چندین بار تکان دهید. سپس چند روز (3 تا 4 روز) در یک مکان گرم قرار دهید تا دوغ آماده شود. برای دوغ که قبلا تهیه شده است ، می توانید آن را در آفتاب یا کنار دیگ بخار قرار دهید. البته برای آگاهی کامل از طرز تهیه دوغ و حتی مصرف آن باید از برخی نکات مهم آگاه باشید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. در نظر داشته باشید که فرد میتواند با استفاده از دستگاه کره گیر به تولید کره و دوغ ارگانیک و طبیعی بپردازد.

  • نکته محلی دوغ
  1. اگر قند موجود در دوغ زیاد باشد ، طعم دوغ بد می شود و باعث طعم بد دوغ می شود.
  • کالری دوغ
  1. یک لیوان دوغ که حدود 200 میلی لیتر است ، فقط 77 کالری دارد.
  • دوغ محلی در بارداری؟
  1. دوغ غنی از کلسیم و مواد مغذی است ، اما اگر دکتر شما به زنان باردار توصیه می کند آن را مصرف نکنند.

تهیه دوغ محلی با شیر-دکتر قشلاق

روش دوم : طرز تهیه دوغ گازدار خانگی با ماست

برای تهیه دوغ گازدار ، باید از ماست ترش استفاده کنید و اگر ماست ترش در دسترس نیست ، برای تهیه ماست ترش باید آن را به مدت 2 روز از یخچال خارج کنید.

دستگاه جوجه کشی درنا 4

ماست را با چنگال خوب هم بزنید تا براق شود ، سپس 2 برابر حجم ماست را به آن آب سرد اضافه کنید و به اندازه کافی نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بعدا دوغ از بین نرود. 

2 حبه قند اضافه کنید تا گازدار دوغ شود. اما به هیچ وجه تعداد حبه های قند را زیاد نکنید زیرا باعث بد مزه شدن دوغ می شود. سپس این مخلوط را در ظروف مورد نظر ریخته و محکم ببندید و به مدت یک ربع به طور مداوم تکان دهید ، سپس ظرف ها را به مدت یک هفته در هوای آزاد نگه دارید تا دوغ آماده شود. طرز تهیه دوغ و طعم دادن به آن بر عهده خود شما است؛ برای خوشمزه و خوش طعم شدن دوغ می توانید از مقداری نعناع فلفلی و نعناع فلفلی یا گل کوکاتیل یا پودر عرق ، پودر نعناع فلفلی یا موسیر استفاده کنید.

خواص دوغ برای بزرگسالان

شکی نیست که نوشیدن یک لیوان دوغ مقدار قابل توجهی از مواد مغذی بدن را تأمین می کند ، اما در ادامه ، خواص و فواید دوغ را برای بزرگسالان بررسی خواهیم کرد. حال که با طرز تهیه دوغ به طور کامل آشنا شدید؛ بهتر است اطلاعات لازم درباره خواص ان را نیز به دست بیاورید.

آرامش بخش

شاید شنیده باشید که دوغ خواب آور است و نوشیدن آن می تواند به شما کمک کند تا خواب خوبی داشته باشید. در حقیقت ، ریزه های پروتئین شیر دلیل اصلی خواب آلودگی و تسکین دهنده دوغ هستند. اگر برای انجام کاری نیازی به هوشیاری ندارید ، می توانید از این ویژگی دوغ نهایت استفاده را ببرید.

فواید دوغ گازدار-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

تاثیر دوغ در گرمازدگی

همه نوشیدنی های خنک ، از جمله دوغ ، در تابستان و در هوای گرم و البته به طور کلی در تمام طول سال بسیار لذت بخش هستند. بدون شک ، همه ما گرمازدگی را تجربه کرده ایم ، از جمله علائم سردرد ، نیاز به آب ، تشنگی و خستگی ، که با نوشیدن دوغ خنک می توانید همه آنها را تسکین دهید. بنابراین ، محصولات لبنی مانند دوغ را می توان به عنوان یک گزینه مناسب برای ایفای نقش موثر در مبارزه با کمبود آب در نظر گرفت.

روشن شدن پوست

این فرآورده لبنی از دو ماده مختلف تشکیل شده است و اسید لاکتیک موجود در آن ، به دلیل خواصی که دارد ، در از بین بردن لکه ها و همچنین ایجاد شفافیت پوست تاثیر بسزایی دارد. بنابراین ، می توان با نوشیدن دوغ یا استفاده از آن به عنوان ماسک طبیعی ، گامی بزرگ در داشتن پوستی شفاف و شفاف برداشت.

بافت استخوان بدن را بهبود می بخشد

بدون شک همه ما می دانیم که محصولات لبنی رابطه مستقیمی با سلامت بدن دارند. یکی از مهمترین خواص دوغ داشتن پروتئین ، کلسیم و ویتامین B12 است که به دلیل خواص غنی آن تأثیر بسزایی در بهبود بافت استخوان و سلامت آنها دارد.

دوغ بر سیستم هضم چه تاثیر دارد؟

بدون شک داشتن سیستم گوارشی سالم برای زندگی بهتر و پیشگیری از بیماری های مختلف بسیار مهم است. برای جلوگیری از رشد باکتری های مضر در سیستم هضم می توانید از دوغ استفاده کنید. طبق بررسی ها ، اگر باکتریهای مفید بدن از نظر تعداد در حد مناسبی باشند ، بدون شک سیستم گوارش به درستی کار خواهد کرد. علاوه بر موارد فوق ، وجود باکتری های مفید در دوغ در واقع از رشد باکتری های خطرناک و بیماری های عفونی مختلف جلوگیری می کند. همچنین نوشیدن دوغ همراه غذا تاثیر قابل توجهی در هضم بهتر غذا خواهد داشت که به نوبه خود از سوء هاضمه و تولید گازهای اضافی بیش از حد استاندارد در بدن جلوگیری می کند.

دوغ بهترین راه چاره برای انواع مسمومیت ها

زندگی در شهر ، با توجه به مشکلات و آلودگی های آن ، تا حدی بر زندگی همه مردم تاثیر می گذارد. طبق مطالعات و آزمایشات ، وجود آلاینده ها بر روی بافت های بدن و سیستم تنفسی و از همه مهمتر سیستم قلبی عروقی می تواند عامل اصلی در انواع بیماری های قلبی و تنفسی باشد. در این میان ، به گفته پزشکان ، استفاده از انواع لبنیات ، به ویژه نوشیدن شیر و دو مورد یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن مضرات مشکل اپیدمی است. وجود فسفر منیزیم و کلسیم در ساختار دوغ و شیر منجر به خنثی سازی انواع مسمومیت ها شده است.

نوشیدن دوغ بعد از غذا و مزیت های آن

طبق مطالعات انجام شده در مورد خواص دوغ ، اگر فردی بعد از غذا به جای چای از دوغ استفاده کند ، بدن سالم تری خواهد داشت. در حقیقت ، عملکرد دوغ افزایش جذب آهن در بدن و جلوگیری از رشد بسیاری از باکتری های خطرناک و مضر در سیستم هضم است. افرادی که از بوی بد دهان رنج می برند می توانند با استفاده از روش دوغ مشکل را حل کنند و همزمان از ویتامین های B و D موجود در آن بهره مند شوند.

طبق توصیه های ارائه شده در طب سنتی ، شما عزیزان نباید از نوشیدنی 2 با غذاهای گوشتی استفاده کنید زیرا باعث درد مفاصل می شود. برای جلوگیری از این مشکل ، می توانید فاصله کمی بین وعده غذایی گوشت و نوشیدن دوغ قرار دهید.

فواید دوغ به این موارد محدود می شود ، زیرا وجود مواد غنی و مفید در آن به طور قابل توجهی و در عین حال تاثیر دوغ بر سیستم هضم و عملکرد بدن مصرف کننده می تواند اهمیت این لبنیات را بیان کند ؛ برای لذت بردن از تأثیرات این نوشیدنی ارزشمند ، حتماً آن را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*