logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

کدام محصولات گلخانه ای بالاترین سوددهی را دارند؟

محصولات گلخانه ای سودآور

پرسود ترین محصولات گلخانه ای | چه محصول گلخانه ای سود بالایی دارد ؟

امروزه افراد مختلفی برای درآمدزایی در زمینه پرورش محصولات گلخانه ای فعالیت می کنند. برخی از این افراد توانسته اند با پرورش محصولات مختلف سود بسیار بالایی را به دست بیاورند. همین امر باعث شده تا در این چند سال اخیر افراد زیادی پا در این عرصه بگذارند و به پرورش انواع گل، گیاه، میوه و … بپردازند. در این مقاله از وبلاگ دکتر قشلاق قصد داریم پرفروش ترین محصولات گلخانه ای را برای شما عزیزان معرفی کرده و توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

محصولات گلخانه ای سودآور

پرورش توت فرنگی

اولین محصول گلخانه ای که به بررسی آن می پردازیم توت فرنگی است. این میوه به دلیل طعم لذیذ از قیمت به نسبت بالایی برخوردار است به طوری که در بعضی از شهرها پرورش دهنده ها به صورت گسترده در مقیاس چند ده تن توت فرنگی برداشت می کنند.

منشا این میوه اروپا می باشد و در حدود 800 سال پیش این میوه در کشور فرانسه پرورش داده شد بدین ترتیب به تمامی اقلیم های دنیا صادر شد. ریشه توت فرنگی به صورت طویل و افشان مانند می باشد که در حدود 25 تا 30 سانتی متر به عمق خاک نفوذ می کند.

دستگاه جوجه کشی شتر مرغ ۱۶ تایی

کاشت توت فرنگی به شکل هیدروپونیک

شیوه نوینی در پرورش و کاشت محصولات گرخانه ای ابداع شده که تحت عنوان هیدروپونیک شناخته می شود. در این روش کاشت بدون استفاده از خاک در گلخانه ها صورت می گیرد که در چند سال گذشته این شیوه بین پرورش دهنده ها مرسوم تر شده است.

در کاشت توت فرنگی به روش هیدروپونیک، فرایند آبیاری به شکل سیستماتیک انجام می شود و تمامی مواد لازم برای رشد نیز از همین طریق در اختیار توت فرنگی قرار می گیرد. در این روش به دلیل عدم بهره گیری از خاک، راندمان کار بالا بوده و همچنین از اتلاف زمان صرفه جویی می شود.

پرورش آلوئه ورا

یکی دیگر محصولات گلخانه ای که از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و بسیار پرفروش است آلوئه ورا می باشد. از این میوه به دلیل تاثیر جادویی که بر سلامت، شادابی و احیای پوست دارد بیشتر در محصولات بهداشتی استفاده می شود. علاوه بر این بر اساس آزمایش های انجام شده آلوئه ورا برای ترمیم سیاهی دور چشم، جای جوش و لک و افزایش طراوت پوست مورد بهره گیری میشود.

سود پرورش آلوئه ورا در گلخانه

این میوه در واقع از نژاد کاکتوس می باشد که با کم ترین مقدار آب می تواند رشد کند. همانگونه که میدانید بیشتر کرم ها و پماد های بهداشتی از عصاره آلوئه ورا تولید می شود و در عین حال از این میوه در تهیه آبمیوه نیز بهره می برند. همین امر باعث شده تا پرورش آلوئه ورا سوددهی بسیار بالایی داشته باشد.

جالب است بدانید که آلوئه ورا دارای یک قابلیت منحصر به فرد می باشد و آن امکان کشت 20 ساله است. یعنی پرورش دهنده تا 20 سال نیازی به کاشت مجدد آن نخواهد داشت و در عین حال هر ساله این محصول گران قیمت را برداشت خواهد کرد.

پرورش گیاه لوفا

گیاه لوفا شاید نامی باشد که به ندرت آن را شنیده باشید. این گیاه از خانواده خیارها می باشد که در اقلیم های گرم پرورش داده می شود. این گیاه با توجه به ویژگی هایی که دارد در آب و هوای سرد به خوبی رشد نمی کند ولی با این حال فرد می تواند آن را در گلخانه پرورش دهد.

باید توجه داشت که این گیاه به تازگی وارد عرصه شده و به همین دلیل نرخ فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. گیاه لوفا با هزینه ای کم کاشته می شود و تا پرورش دهنده تا 5 سال نیازی به کاشت مجدد آن ندارد. از این گیاه بیشتر در صنعت آرایش و بهداشتی بهره گیری می شود.

پرورش به لیمو

یکی از بهترین و پرفروش ترین محصولات گلخانه ای به لیمو می باشد که با توجه به ارزیابی ها انجام شده سود حاصل از به لیمو در حدود 2 برابر هزینه گذاشته شده برای کاشت آن می باشد. جالب است بدانید که در سال اول محصول به لیمو دو بار برداشت می شود و از سال دوم این تعداد به بالای 3 بار می رسد. این محصول در یک مکانی به بزرگی 1 هکتار در حدود 1 تن محصول می دهد که به دلیل قیمت بالا می تواند سود مناسبی برای پرورش دهنده به وجود بیاورد.

پرورش بامبو

یکی از مقاوم ترین و در عین حال پولسازترین محصولاتی که می توان در گلخانه پرورش داد  بامبو است. این محصول به دلیل سرعت رشد فوق العاده بالا می تواند در مدت زمان کوتاه برای فروش آماده شود. در واقع بامبو در طی 24 ساعت می تواند در حدود 50 تا 60 سانتی متر رشد کند که در نوع خود بی نظیر است.

سود راه اندازی گلخانه بامبو

بامبو می تواند در هر شرایط دمایی و بدون هیچ محدودیتی رشد کند و همین امر باعث شده تا پرورش دهنده های در سراسر دنیا بتوانند به نگهداری و پرورش این محصول بپردازند.

از بامبو در صنایع تزئینی استفاده می شود و هر ساله واردات و صادرات این محصول در سراسر کشور های دنیا در حجم قابل توجهی صورت می گیرد.

کاشت فلفل سبز

فلفل سبز که تحت عنوان فلفل شیرین نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین محصولاتی است که بر سر سفره ایرانی ها یافت می شود. از این نوع فلفل در تهیه ترشی می توان بهره گیری کرد. فروش بالای فلفل سبز باعث شده تا این محصول در بسیاری از گلخانه ها پرورش داده شود.

فلفل سبز از آخر فصل بهار شروع به میوه دهی می‌کند و با تخصیص قسمتی از گلخانه ی خود به‌ آسانی می شود محصول گلخانه ای زیادی با کاشت میوه فلفل سبز تا آخر فصل پاییز برداشت کنید. قرار نیست حتماً برای کاشت و پرورش فلفل سبز یک مکان بزرگ در نظر بگیرید چرا که در محدودترین فضا ها حتی داخل یک کارتن نیز می توان آن را کاشت و پرورش داد.

پرورش زعفران

زعفران از جمله گرانبها ترین محصولات ادویه ای و دارویی در جهان به شمار می رود. چند سالی می شود که کشت زعفران در گلخانه رونق گرفته و از این رو جایگزین روش سنتی در مزارع شده است. فرد می تواند زعفران را به دو شیوه آب‌کشت (هیدروپونیک) و هوا پرورش دهد، البته در شیوه هیدروپونیک مصرف آب پایین و حجم محصول دهی می تواند تا 3 برابر بالا برود.

سود پرورش زعفران در گلخانه

اساسی ترین فاکتور موفقیت در هر کسب‌وکار و فعالیتی داشتن دانش فنی و تکنیکی آن کسب و کار می باشد. کشت گلخانه‌ای زعفران هم از این قاعده مستثنا نیست زیرا شما برای آغاز کار نیاز مبرم به داشتن اطلاعاتی در مورد شیوه کشت و پرورش آن دارید که در این بخش مطالب تا حد ممکن توضیح داده می شود؛ زیرا اصولاً وارد شدن به همه این نکات در اینجا ممکن نیست. تهیه پیازهای زعفران در آخر بهار الی اوایل تابستان صورت می‌گیرد و در ادامه پیازهای خریداری شده را به مکانی برای ذخیره سازی با دمای مشخص تا شهریورماه منتقل می کنیم.

با شروع آخرین ماه تابستان این پیاز ها به سالن های کشت که از قبل تمامی تمهیدات در ان در نظر گرفته شده منتقل می شود. بعد از جوانه زدن و گل دادن فرایند رشد تمام م شود و شما در ماه آذر می توانید محصول را برداشت کنید و این پیاز های گلدار را به زمین های باز منتقل دهید.

در نظر داشته باشید که به دلیل بسته بودن محیط گلخانه ها باید همواره هوای محیط داخلی گلخانه به صورت استاندارد تهویه شده و اکسی|ژن تازه وارد محیط گلخانه ای شود. امروزه با پیشرفت برخی از تجهیزات استفاده از فن گلخانه برای سالن های گلخانه یک امر مهم بوده و این مورد باعث شده است تا محصولات گلخانه ای روز به روز کیفیت بالایی داشته باشند.

سخن آخر

فعالیت در زمینه پرورش و کشت انواع محصولات در محیط گلخانه بخش حائز اهمیت و رو به رشد صنعت کشاورزی در دنیا است. کشت گلخانه‌ای از جمله شیوه هایی می باشد که در راستای کنترل عوامل طبیعی و بالا بردن راندمان در تولید به کارگیری می‌شود.

محیط گلخانه در مقایسه با کشت و پرورش در فضای باز، از شرایط عملکردی و مدیریتی استثنایی برخوردار است، در واقع در گلخانه می توان عواملی مانند آفات و انواع بیماری‌ها، دمای بالا و رطوبت را به آسانی کنترل نمود و برای تامین آب آبیاری باید اینگونه سالن ها از آبپاش یا خطوط قطره‌ای بهره گیری کنند. علاوه بر موارد ذکر شده شما قادر خواهید بود نور و دما را هم تحت کنترل بگیرید. کشت گلخانه‌ای سبب کاهش هزینه ها و بهینه سازی در زمان، انرژی و سرمایه و همچنین باعث افزایش سودآوری می‌شود.

در چند سال‌ گذشته پرورش گل و گیاه در گلخانه‌ها توسعه قابل توجهی پیدا کرده است و به‌عنوان فاکتوری برای رشد امن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با در نظر گرفتن نیاز روزافزون بازار به پرورش و کشت انواع مختلف گل ها، گیاهان زینتی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه و خارج از فصل، بکارگیری از گلخانه به یکی از پولسازترین بخش‌های کشاورزی تبدیل‌شده است و نقصان های موجود در بخش کشاورزی را جبران می‌کند و سبب ایجاد شغل برای افراد بسیاری می شود.

برای رشد و پیشرفت در این زمینه همواره داشتن اطلاعات بروز و بهره گیری از تجهیزات گلخانه ای شرکت های داخلی امری حیاتی می باشد. بیشتر کشور های اروپایی توانسته اند نبض صادرات انواع محصولات گلخانه ای گران قیمت را در دست بگیرند و سود کلانی از این راه به جیب بزنند. امید بر این که افرادی که در کشورمان ایران در همین زمینه فعالیت می کنند به صورت جدی تر نه به صورت سنتی و محدود بلکه به شکل صنعتی و گسترده وارد عرصه شوند و گامی بلند در صادرات انواع محصولات گلخانه ای بردارند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*