logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

نکات مهم به هنگام نصب هیتر در گلخانه

نصب هیتر در گلخانه - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

گلخانه مکانی تحت کنترل می باشد که فرد می تواند در آن دست به تولید و پرورش انواع محصولات کشاورزی بزند. پرورش دهنده با بهره گیری از تجهیزات مختلف و نصب هیتر در گلخانه یا دیگر دستگاه ها مانند مه ساز، فن تهویه، دستگاه های رطوبتی، دستگاه ها سرمایشی و …  می تواند به راحتی شرایط لازم را برای کشت و پرورش انواع گل ها، گیاهان، میوه ها، محصولات زینتی، گیاهان دارویی و سایر محصولات مرتبط را به وجود بیاورد. بسته بودن گلخانه باعث شده تا فرد از گزند محدودیت هایی مانند فصل، شرایط آب و هوایی، نوع خاک و مهم تر از همه شرایط اقلیم یا شهر در امان بماند.

در این بین یکی از معضلاتی که پرورش دهنده ها و افراد مشغول در گلخانه ها را با خود درگیری می کند، نحوه نصب هیتر در گلخانه می باشد، چرا که این امر در عین سادگی از حساسیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که اگر فرد تمهیدات و اصول لازم را در نظر نگیرد امکان بروز اختلال در کارکرد دستگاه یا حتی بروز حالدثه بالا می رود و در این حالت شما متحمل خسارت سنگینی می شوید. برای بررسی این موضوع ابتدا باید مکانی مناسب به منظور نصب هیتر در نظر گرفته شود؛ به همین دلیل ما در ابتدا به بررسی این مهم می پردازیم. 

کدام مکان برای نصب هیتر استاندارد می باشد؟

شایان ذکر است که امروزه پرورش انواع محصولات کشاورزی در گلخانه اعم از گل، گیاه، میوه، قارچ، گیاهان دارویی و سایر موارد به یکی از بزرگ ترین راه های درآمدزایی تبدیل شده است. همانگونه که در بخش قبلی نیز اشاره شد، فرد برای تامین شرایط لازم می بایست از برخی تجهیزات و دستگاه ها بهره گیری کند. در این میان برای تامین دما و حرارت کافی نیز استفاده دستگاه هیتر گلخانه ای از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و ضروری می باشد. 

دقت کنید که برای نصب هیتر در گلخانه هرگز نباید آن را بر روی جعبه یا الوار جایگذاری کنید. در واقع هر چقدر که شما جانب احتیاط را در نظر بگیرید و اقدام به محکم کاری آن نمایید، ولی باز حتی اگر احتمال 1 درصد افتادن هیتر وجود داشته باشد، نباید این ریسک را بپذیرید چرا که تمامی محصولات و حتی خود ساختمان و گلخانه شما با خطر جدی مواجه می شود.

اینورتر 2500 وات

با توجه به اهمیت موضوع شما می بایست مکان را در گلخانه انتخاب کنید که به دیوار و یا سقف نزدیک باشد؛ تا بدین شکل از دودکش دستگاه را به وسیله دریچه تعبیه شده در سقف یا دیوار متصل نمایید و بدین شکل تمامی گازهایی که طی مشتعل شدن در داخل کوره هیتر به وجود می آید از طریق همین دودکش به بیرون از گلخانه دمیده شود تا محیط حساس داخل از گزند آلودگی در امان باشد.

اقدامات نصب هیتر در گلخانه - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

برای نصب هیتر در گلخانه باید چه مواردی در نظر گرفته شود؟

هیتر یکی از انواع تجهیزات گلخانه ای پرکاربرد می باشد که از آن در مکان هایی مانند گلخانه، مرغداری، سالن های ورزشی، سوله ها و دیگر مکان های بزرگ و سریع برای تامین گرما استفاده می کنند.  

برای نصب هیتر شما می بایست تمامی باید ها و اصولی امنیتی را در اولین قرار دهید و رعایت کنید. حتماً یک دریچه در سقف یا دیوار ایجاد نمایید تا بدین شکل برای نصب دودکش با مشکل مواجه نشوید. علاوه بر این چنانچه قصد داشته باشید که هیتر مورد نظرتان را با توجه به امکانات خود به صورت گازی مورد استفاده قرار دهید؛ می بایست حتماً بالانسر برای تنظیم فشار گاز بهره گیری کنید. چنانچه در رابطه با نصب یا راه اندازی هیتر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد حتماً با بخش فروش شرکت ارائه کننده تماس بگیرید و با توجه به گفته های متخصص اقدامات لازم را پیاده سازی نمایید. 

شایان ذکر است که تمامی هیترهای گلخانه ای تولید شده توسط صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق دارای 4 لایه امنیتی می باشند که امکان بروز هرگونه مشکل، خطا یا حادثه را به حداقل می رسانند. علاوه بر این تمامی این دستگاه ها دارای 24 ماه گارانتی طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*