logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

آیا خوردن کره برای کودک خوبه یا بد ؟

کره برای کودک-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

یکی از نگرانی های همیشگی والدین ، ​​تغذیه کودک و چگونگی افزایش وزن است. البته مادران باید مراقب باشند که به حساسیت اطرافیان نسبت به وزن و بدن کودک خود اهمیت ندهند و در این مورد فقط نظر پزشک متخصص اطفال را در نظر بگیرند. بسیار دیده شده است که افراد اطراف ما در مورد کودکی کم وزن یا بسیار لاغر نگران می شوند. اما مادر باید مراقب باشد که فقط براساس داده های پزشک متخصص اطفال قضاوت کند ، که شاخص های رشد خود را هنگام معاینه اندازه گیری می کند و مادر را مطلع می کند. اما اگر پزشک همچنین معتقد است که کودک کم وزن است ، پس باید شروع به کار کنید. در اینجا چند نکته از غزاله زمانی ، متخصص تغذیه آورده شده است. آیا خوردن کره برای کودک به منظور وزن گیری تاثیر گذار است؟ در ادامه به بررسی این موضوع مهم می پردازیم.

برای افزایش وزن کودک باید چه اقداماتی در نظر گرفته شود؟

  1. لبنیات باید بخشی مهم در رژیم غذایی روزانه کودک شما باشد. به طوری که برخی افراد با علاوه بر خرید فراورده های مختلف لبنیاتی از فروشگاه ها، حتی گاهاً با استفاده از تجهیزات لبنیاتی مانند دستگاه کره گیر خود دست به تولید این محصولات می کند تا از کیفیت و سلامت آن مطمئن باشد. خوردن لبنیات علاوه بر کمک به سلامتی کودک شما ، می تواند به وزن او نیز کمک کند. برای این منظور می توانید از شیر پرچرب ، ماست میوه ای ، انواع کرم ها ، کره و … استفاده کنید.
  2. غلات قسمت مهمی از رژیم غذایی همه به خصوص کودکان است. استفاده از غلات مختلف مانند گندم ، جو ، ماش و … به صورت آش می تواند این نیاز اساسی را برآورده کند. استفاده از جوانه ماش و پودر جوانه گندم می تواند مقادیر زیادی مواد مغذی را در حجم کم به کودک شما ارائه دهد و به وزن او کمک کند.
  3. برای افزایش وزن بهتر ، کودک شما باید غذاهایی را که حاوی پروتئین و فیبر زیادی هستند در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهد مانند موز یا بادام زمینی کره که دارای مواد مغذی زیادی نیز هستند.
  4. استفاده از روغن مایع یا کره در آشپزی می تواند به وزن شما در نوزاد کمک کند. برای این منظور می توانید از غذاهایی مانند سیب زمینی استفاده کنید. تهیه پوره سیب زمینی با استفاده از کره و استفاده از این مکمل غذایی خوشمزه به همراه غذاهای مختلف به کودک کمک می کند تا وزن قابل توجهی پیدا کند.
  5. غذای مهم بعدی کودک گوشت است. انتخاب نوع گوشت نه تنها می تواند نیاز بدن به مواد مغذی را برآورده کند بلکه به وزن کودک نیز کمک می کند. به عنوان مثال ، حتماً از گوشت های دارای استخوان برای پخت سوپ یا غذای کودک استفاده کنید زیرا سرشار از مواد معدنی و چربی است. مانند قلم گوساله ، عضله گوسفند یا ران مرغ. برای تهیه برنج گربه ای می توانید از گوشت همان گوشت به جای آب معمولی استفاده کنید.
  6. بعد از غذا به کودکان دسرهای سالم و مقوی بدهید. مخصوصاً کودکانی که نیاز به افزایش وزن دارند باید از غذاهایی مانند خرما و شیر به عنوان دسر استفاده کنند. دانه هایی مانند کشمش و گردو و ترکیب آنها با این غذاها نیز بسیار مفید است.
  7. در رابطه با موضوع کره برای کودک ، نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که باید میان وعده ها را در کودکانی که به خوبی چاق نمی شوند ، متوقف کرد. خوردن کیک ، شیرینی ، شکلات ، چیپس ، پفک ، آبمیوه و … در بین وعده های غذایی کاملاً اشتباه است و باید از دسترس کودکان دور باشد. زیرا علاوه بر اینکه فاقد مواد مفید و ضروری برای بدن است ، اشتهای کودک را نیز سرکوب می کند و بر مصرف مواد غذایی وی تأثیر می گذارد. در نتیجه کودک کم وزن است.
  8. كودكانی كه كم وزن هستند به میان وعده های بزرگ و مقوی نیاز دارند. می توانید از ساندویچ های مختلف برای میان وعده های آنها استفاده کنید. این ساندویچ های کوچک می توانند شامل انواع کاکائو و کتلت باشند. تخم مرغ را فراموش نکنید ، که یک ماده غذایی بسیار مفید است.

کره برای چاقی کودکان- صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

خواص و فواید کره برای کودک

یکی از بهترین غذاها برای صبحانه ، کره است. این غذا طرفداران بیشماری در بین مردم دارد. هر وقت وسوسه می شوید کمی کره بخورید ، آیا به فواید آن برای سلامتی فکر کرده اید؟ برخلاف تصور عمومی ، کره فواید بسیاری دارد! اگر شما هم فکر می کنید که کره تنها عامل چاقی است و فقط در غذاهای ناخواسته استفاده می شود ، دوباره فکر کنید. کره البته چاق کننده است اما برای بدن شما مفید است.

ترکیب کره با مربا ، عسل و برای برخی طعم ها با پنیر ، بسیاری از افراد را وسوسه می کند که این غذا را روی میز صبحانه قرار دهند ، اما بد نیست بدانید که انتخاب کره مناسب کار ساده ای نیست و حساسیت های خاص خود را دارد.

دستگاه جوجه کشی ۶۷۲ تایی

کره گیاهی یا لبنی؟

کره که از روغن نباتی ساخته می شود ، مارگارین نامیده می شود. مارگارین خواص فیزیکی مشابه لبنیات کره دارد اما بر اساس شیر ساخته نمی شود. این محصول غالباً از انواع روغن های گیاهی مانند ذرت ، آفتابگردان ، سویا و کتان همراه با برخی مواد افزودنی تهیه می شود. این کره فاقد ویتامین های موجود در پنیر است و از نظر مواد معدنی مانند آهن ، روی و مس فقیر است.

البته این کره دارای خواص تغذیه ای روغن های گیاهی است اما به دلیل فرآیندهای حرارتی ، ریز مغذی های آن بسیار کاهش می یابد. به همین دلیل ، برای اینکه این محصول از نظر غذایی شبیه لبنیات کره باشد ، آنها با افزودن ویتامین هایی مانند A و D غنی سازی کرده و با افزودن طعم دهنده ها و رنگ ها ، طعم خاصی از کره را در آن ایجاد می کنند.

کره لبنی یا گیاهی - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

در چه مواردی کره می تواند مضر باشد؟

کره به دلیل طعم خوشمزه در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و افراد کمی هستند که رابطه خوبی با کره نداشته باشند. با این وجود نباید فراموش کرد که مصرف زیاد این ماده برای سلامتی انسان مضر است. کره برای کودک نیز با پیروی از همین قاعده می تواند مشکل ساز باشد.

اسیدهای چرب اشباع موجود در کره باعث افزایش کلسترول بد خون شده و کلسترول اضافی در عروق بدن تجمع می یابد و باعث تنگ شدن رگ ها و اختلال در جریان خون در اندام ها می شود. به همین دلیل ، مارگارین مدتی است که مورد توجه قرار گرفته و تولید کنندگان مارگارین آن را به عنوان یک گزینه جایگزین تبلیغ می کنند.

برخلاف تصور عمومی ، مارگارین کم کالری یا کم انرژی است. مارگارین معمولی مانند لبنیات کره حاوی 80٪ چربی است و از نظر تولید انرژی با کره تفاوتی ندارد. تنها تفاوت این دو محصول در نوع چربی های گیاهی و حیوانی آنهاست.

هر دو نوع چربی حاوی 9 کالری در هر گرم است. کره Animal از شیر تازه گاو ساخته شده و حاوی 82٪ چربی ، 16٪ آب و 2٪ نمک شیر است ، بنابراین اگر کلسترول بالایی دارید این کره را فراموش کنید.

مارگارین کره به شمار نمی رود

تفاوت کره با مارگارین در ترکیب اسیدهای چرب آنهاست. کره حاوی کلسترول است که نمایانگر اجزای منشا animal حیوانی است ، در حالی که مارگارین عمدتا حاوی چربی های گیاهی است. از طرف دیگر ، در مارگارین ، مقدار اسیدهای چرب ضروری ، یعنی اسیدهای چرب اشباع نشده با چندین پیوند دو برابر ، بسیار بیشتر است. اگرچه برخی معتقدند که مارگارین یک جایگزین سالم و ایمن برای کره است ، اما برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که ماده ای در مارگارین وجود دارد که می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد.

این مشکل زمانی رخ می دهد که ما می خواهیم مارگارین را مانند کره جامد کنیم. انواع مختلفی از مارگارین وجود دارد و اگر نوع خوبی از مارگارین – که همان نوع مایع است – استفاده شود ، به مراتب بهتر از کره است. در غیر این صورت کاملاً ضرر کرده اید زیرا علاوه بر به خطر انداختن سلامتی ، خود را از طعم خوب کره محروم کرده اید.

مارگارین کره-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یکی از خوشمزه ترین محصولات بادام زمینی و لبنیاتی است. خوردن مقدار کمی کره بادام زمینی می تواند برای مدت طولانی احساس سیری کند ، بنابراین برای کسانی که می خواهند مقدار کمی غذا بخورند مناسب است. 100 گرم بادام زمینی کره حاوی 580 تا 588 کالری و 100 گرم کره حیوانی حاوی 750 کالری است.

بادام زمینی کره کالری و اسیدهای چرب اشباع کمتری دارد ، اما اگر میزان مصرف بادام زمینی کره را افزایش دهید ، کالری بیشتری می سوزانید و دچار اضافه وزن و چاقی می شوید. مصرف این نوع کره برای کودک برای صبحانه توصیه می شود زیرا می تواند یک وعده غذایی مغذی و کامل باشد.

کره پسته یک محصول خمیری است که از هسته های پسته بو داده و آسیاب شده به همراه شکر یا شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و شهد تهیه می شود. این محصول به راحتی در دمای اتاق قابل نگهداری است و نیازی به یخ زدن ندارد. پسته کره را می توان در صبحانه و شام برای کودکان و سالمندان استفاده کرد. این محصول منبع خوبی از چربی ها و پروتئین های اشباع نشده است.

دیدگاه‌ها (0)

*
*