logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی ویژگی های بهترین شیردوش گاو

بهترین شیردوش گاو-دکتر قشلاق

شیردوش به دستگاه های خودکاری گفته می شود که می توانند از انواع مختلف دام مانند گاو ، شتر ، گوسفند ، بز ، شتر در مدت زمان کوتاهی شیردوشی کنند.  در حالت طبیعی و سنتی با فشار دادن پستان های دام مورد نظر، اسفنکتر باز شده  و در نتیجه شیر از پستان خارج می شود. اما با دستگاه شیردوش فشار خارجی اطراف پستان را کاهش می دهند ، در نتیجه اسفنکتر و عضلات اطراف پستان باز می شوند و شیر از پستان جاری می شود. استفاده از دستگاه شیردوش علاوه بر افزایش سرعت شیردوش دارای مزایایی از جمله از شیر گرفتن بیشتر ، عدم آسیب و استرس برای دام ، کیفیت بهتر شیر ، بهداشت کاملتر و .. است. البته این سری از تجهیزات لبنیاتی در انواع مختلف و در ظرفیت های گوناگون ساخته می شود که شما برای خرید بهترین شیردوش گاو باید از برخی موارد مهم آگاه باشید. در ادامه این مقاله ، اطلاعات جامعی در مورد انواع دستگاه های شیردوش و اجزای اصلی آن را برای شما کاربران گرامی آماده کرده ایم.

بررسی انواع شیردوش

دستگاه های شیردوش عموماً در دو مدل متحرک و ثابت ساخته می شوند و در انواع مختلف بزدوش ، شیردوش گاو ، شتر و حتی الاغ دوش ساخته می شوند. کیفیت قطعات و در عین حال اعتبار تولید کننده از جمله فاکتور هایی است که برای خرید بهترین شیردوش گاو باید مد نظر بگیرید.

شیردوش های سیار مجهز به چرخ هستند و کلیه تجهیزات لازم برای دام شیردوش بر روی آنها نصب شده است. این دستگاه ها به راحتی قابل حمل هستند. ظرفیت مخزن این شیردوش ها معمولاً بین 20 تا 50 لیتر متغیر است. برخی از مدل های این دستگاه به صورت تک مخزن و دو مخزن ساخته می شوند. همچنین شیردوش های متحرک در انواع تک و دو واحد تولید می شوند. با استفاده از مدل های تک واحدی از یک دام و با بهره گیری از مدل های دو واحدی شما می توانید به صورت همزمان از 2 دام به شیردوشی بپردازید.

شیردوش های ثابت به طور خطی در مزارع بزرگ برای تسریع روند دوشش گله هایی با تعداد بالا استفاده می شوند. این دستگاه ها در انواع تک واحدی ، دو واحدی و البته متناسب با شرایط فیزیکی دام ها ساخته می شوند.

دستگاه جوجه کشی درنا 2

انواع شیردوش گاو-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی قطعات و اجزای اصلی شیر دوش

همانگونه که بیان شد برای خرید بهترین شیردوش گاو باید در وهله اول به قطعات و کیفیت ساخت آن توجه کنید. به منظور کاهش فشار در اطراف پستان حیوان ، این دستگاه ها به پمپ خلا مجهز شده اند. همچنین اجزای اصلی این دستگاه ها شامل خرچنگی ، ​​لاینرها ، لوله های انتقال ، ، پولساتور، موتور، بیدون و … می باشد.

پولساتور و پمپ مخصوص خلاء از جمله قسمتهای مهم این دستگاه هستند. ضربان ساز یا همان پولساتور وظیفه ایجاد فشار لازم برای شیردوش و در عین حال تخلیه فشار را بر عهده دارد. مواد اولیه بکار رفته برای ساخت این دستگاه ها و سایر قطعات فلزی طبق استاندارد از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است. درجه های مختلفی از فولاد وجود دارد ، اما بهترین آنها فولاد ضد زنگ است که برای شیردوش از این نوع بکارگیری شده است. از آنجا که دستگاه شیردوش می تواند در صورت عدم رعایت برخی نکات بیماری را به دام منتقل کند ، باید بتوان آن را با آب و ضدعفونی کننده شستشو داد، از این رو تمام قسمت ها باید ضد زنگ باشند. شیردوش ها به یک سطح سنج مجهز شده اند که می تواند برای تعیین مقدار شیر بدست آمده از هر حیوان مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مزایای بزرگ شیردوش این است که سر و صدای زیادی ایجاد نمی کند و در نتیجه استفاده از آن بسیار بی صدا می باشد. لازم به ذکر است که اگر حیوانات احساس ترس کنند، بدون شک شیر آن کاهش می یابد.

به طوری کلی شیردوش ها فواید زیادی دارند. در صورت استفاده از بهترین شیردوش گاو و به دست آوردن نهایت راندمان، هزینه های اضافی و کارگر را به حداقل می رساند. همچنین با کمک شیردوش می توان در مدت زمان کمی شیر بیشتری از دام ها برداشت کرد. کار با این دستگاه ها بسیار ساده است و فقط موارد بهداشتی مانند لباس تمیز ، بهداشت محیط باید رعایت شود. همچنین بهتر است قبل از دوشش ، پستان های حیوان را بشویید و تمیز کنید تا از آلودگی شیر جلوگیری شود.

بررسی نکات مهم برای بالا بردن میزان شیردهی در گاو

بدون شک تغییر دادن شیوه فعالیت از حالت سنتی به صنعتی و پیشرفته می تواند در بالا رفتن راندمان و سرعت کار بسیار تاثیر گذار باشد. حال اگر بتوانید اب تحقیق درباره قطعات و شرکت تولید کننده یک گزینه مناسب را انتخاب کنید و بدین شکل بهترین شیردوش گاو را خریداری کنید، بدون شک سود حاصل از پرورش دام نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه به بررسی برخی نکات برای بالا بردن میزان شیردهی گاو می پردازیم.

متعادل سازی تغذیه گاوها

اگر در زمانی از سال هستید که دسترسی به علوفه و گیاهان برای تغذیه گاوها کم است یا به دلیل خشکسالی با کمبود علوفه روبرو هستید ، می توانید از کنسانتره های گاو استفاده کنید که گزینه مناسبی است.

گاوهای تازه متولد شده

حداکثر میزان شیردوشی گاوها تا چهار ماه پس از زایمان خواهد بود ، بنابراین در این دوره باید به تغذیه وی بسیار توجه کنید. اگر تغذیه کامل باشد ، علاوه بر افزایش میزان شیردهی ، در برابر بیماری هایی مانند تب شیر ، کتوز ، اسیدوز ، کبد چرب و همچنین مقاومت نشان می دهد و همچنان شاهد افزایش شیردهی خواهید بود.

استفاده از کنسانتره و مکمل ها

گاوها برای تولید شیر کافی به انواع مواد معدنی و غذایی نیاز دارند که اگر از طریق مصرف علوفه تامین نشود ، این کمبود باید با کنسانتره جبران شود ، معمولاً باید روزانه بین 6 تا 8 کیلوگرم کنسانتره به گاوها داده شود.

کنسانتره گاو-دکتر قشلاق

دفعات تغذیه ها را افزایش دهید

گاو مطمئناً به جای اینکه گاو را چندین ساعت گرسنه نگه دارد و سپس یکباره علوفه زیادی به آن بدهد ، علوفه را خیلی سریع می خورد و همین امر باعث افزایش چربی بدن وی و ایجاد بیماری های احتمالی می شود. داشته است. در عوض سعی کنید آخور حیوان را پر نگه دارید تا فشار زیادی به شکم و معده او وارد نشود. در این حالت گاو با آرامش علوفه را مصرف می کند و شیردهی آن نیز افزایش می یابد.

افزایش دفعات شیردوشی

به طور سنتی ، گاوها دو بار در روز دوشیده می شوند ، و فاصله بین دوشش های اول و دوم معمولاً 10 تا 12 ساعت است. اما تحقیقات اخیر نشان داده است که افزایش تعداد دوشش از دو بار در روز به سه بار در روز می تواند بر میزان شیردهی تاثیر بگذارد. به طوری که تا 7٪ به مقدار دوشش اضافه می شود.

حرف آخر

در زمینه دامپروری و دامداری ، از تجهیزات مختلفی بهره گیری می تود که شیردوش گاو و سیار دام ها از جمله معروف ترین آن ها می باشد. این دستگاه ها علاوه بر حفظ بهداشت کامل شیر ، باعث افزایش سرعت شیردوش و افزایش حجم شیر می شوند. برای بهره گیری از این امتیاز بیشتر پرورش دهنده ها دست به خرید انواع شیردوش گاو در مدل های مختلف می زنند.

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق با تجربه ای نزدیک به 30 سال به عنوان یکی از بهترین و پیشکسوتان در زمینه طراحی و تولید انواع دستگاه شیردوش گاو، بز، شتر و … در مدل های تک واحدی و دو واحدی می باشد. این مجموعه تمامی محصولات خود را به همراه گارانتی طلایی و خدمات پس از فروش معتبر ارائه می دهد. 

دیدگاه‌ها (0)

*
*