logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

معرفی انواع تجهیزات حمل شیر و تجهیزات آنها

تجهیزات حمل شیر-دکتر قشلاق

شیر به عنوان مهمترین فراورده لبنیاتی در نظر گرفته می شود که به دلیل ارزش غذایی بالا سهم قابل توجهی را در رژیم غذایی مردم در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است. این محصول در واقع طی فرایندی به انواع فرآورده‌های لبنی دیگر مانند پنیر خامه ای و ۲ از این رو ماده اولیه برای تولید محصولات می توان در نظر گرفت. شایان ذکر است شیر مانند سایر فراورده های لبنی از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و به راحتی تحت تاثیر شرایط غیر استاندارد و همچنین وجود انواع میکروب ها و آلودگی ها می تواند واکنش نشان داده و فاسد شود. اهمیت این موضوع سبب شده تا کارخانه ها و کارگاه ها و همچنین فروشگاه‌های لبنیاتی است به روز ترین و استاندارد ترین دستگاه ها مانند خامه گیر، دوغ سرد کن، کره گیر، شیردوش گاو و گوسفند و همچنین انواع تجهیزات حمل شیر جهت اعمال انواع عملیات های بر روی شیر و همچنین نگهداری و حمل آن استفاده شود. در واقع عدم رعایت یکی از نکات بهداشتی می تواند زمینه را جهت تحقق یافتن شیر و همچنین فاسد شدن آن فراهم کند. یکی از مهمترین موضوعاتی که توسط بیشتر مصرف کنندگان و خریداران مطرح می شود نحوه حمل و جابه جای شیر می باشد. وضعیت با توجه به ویژگی ها و ماهیت شیر ترجیح می‌دهند که اطلاعات مناسب در رابطه با نحوه حمل آن در اختیار داشته باشند تا با هیچ مشکل یا خطر احتمالی مواجه نشوند. ما در این مقاله قصد داریم که انواع تجهیزات حمل شیر را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی تجهیزات حمل شیر

همانگونه که در قسمت قبل توضیح داده شد شیر و سایر فرآورده‌های لبنی و فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند و همین امر سبب شده تا در رابطه با انجام انواع عملیات ها بر روی این محصولات و یا حتی در بحث حمل و جابجایی آنها نهایت بهداشت و رعایت استانداردها به عنوان اولویت در نظر گرفته شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند کیفیت و ساختار شیر را تحت تاثیر قرار دهد نحوه حمل و جابجایی آن است. 

چنانچه فرد از یک ظرف غیر استاندارد و نسبتاً کثیف به منظور حمل این پرونده لبنی استفاده کند بدون شک میکروب ها در داخل شیر رشد کرده و در کوتاه ترین زمان کیفیت خود را از دست داده و فاسد خواهد شد. البته این در حالی است که اگر شما از یک ظرف غیر استاندارد ولی تمیز برای حمل این محصول استفاده کنید باز هم با برخی چالش ها و مشکلات روبرو می‌شویم که از جمله مهمترین آنها تغییر رنگ، بو و طعم شیر است. در واقع جنس ظرف یا مخزنی که برای حمل شیر استفاده می کنید خود یک امر مهم است که باید به آن توجه شود.

شیردوشی گاو با بیدون-دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی 48 تایی

با استناد به بررسی‌های صورت گرفته یکی از بهترین تجهیزات لبنیاتی که برای حمل و جابجایی شیر می توان از آن استفاده کرد ظرف شیر یا همان بیدون می باشد. این ظرف ها در واقع مقصد نهایی در سایزها و ظرفیت‌های متنوع است که با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و استانداردهای مربوط به این صنعت طراحی و تولید شده است که می‌توان از آن برای حمل انواع فرآورده‌های لبنی و یا حتی ذخیره سازی انواع مواد غذایی و حبوبات نیز استفاده نمود.

عدم بهره گیری از جوشکاری و برشکاری در ساخت این ظرف ها سبب شده تا امکان نفوذ باکتری و آلودگی به قسمت داخلی ظرف شیر یا بدون صفر باشد و هیچ خطری محتویات حساس داخل ظرف را تهدید نکند. 

ظرف شیر که تحت عنوان بیدون نیز شناخته می شود از جمله تجهیزات حمل شیر با کیفیت است که بدنه آن از جنس آلومینیوم طراحی می گردد. ویژگی های ساختاری آلومینیوم به شکلی است که بدنه در تماس مستقیم با آب و شیر و یا انواع مواد مایع و همچنین در شرایط غیر استاندارد به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی، خوردگی و یا تغییر حالت نمی شود.

شایان ذکر است که برخی از شرکت‌های تولیدکننده برای بالا بردن کیفیت کار و گام برداشتن در راستای کسب رضایت مشتریان این قابلیت را به وجود آوردند که در صورت سفارش مشتری را از جنس استیل استنلس نیز تولید کند. توجه داشته باشید که بدنه استیل بهترین حالت ممکن برای زرد شیر یا بدون است چرا که امکان واکنش دادند در استیل وجود ندارد و از این رو شیر در یک فضای بسته استاندارد و بهداشتی قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که در قسمت بالای زرد شیر یا همان بیدون در های مخصوص چرخ شونده در نظر گرفته شده است که بعد از بسته شدن کاربر می‌تواند با استفاده از گیره مخصوص کنار بدنه به راحتی درب را چفت کند. در این حالت اگر شما ظرف شیر را در داخل خودروی خود قرار دهید هنگام رانندگی یا رد شدن از دست اندازها، حتی یک قطره از شیر به بیرون ریخته نخواهد شد.

شیردوشی گاو با بیدون-دکتر قشلاق

بیدون به عنوان یکی از پرفروش ترین تجهیزات حمل شیر در انواع ظرفیت های 10، 20، 30، 40، 50، 100، 150 و 200 لیتر طراحی و ساخته می شود. از این رو مشتری می تواند با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کند. در بیدون های بزرگ مانند 50، 100، 150 و 200 لیتری به دلیل سنگین شدن ظرف بعد از پر کردن آن با شیر، در صورت سفارش مشتری امکان قرار دادن چرخ در قسمت تحتانی این ظرف ها قرار دارد؛ تا بدین شکل فرد بتواند به راحتی ۀن را جا به جا کند.

علاوه بر موارد ذکر شده برخی از شرکت‌های تولید کننده انواع تجهیزات لبنیاتی با توجه به سابقه خود و همچنین بالا بودن کیفیت کار، هنگام تولید ظرف شیر قسمت تحتانی آن را به صورت دولایه با ضخامت بالا در نظر می گیرند. در واقع هدف این است که هنگام قرار گرفتن ظرف شیر در سطح زمین یا سطوح مختلف خطراتی مانند سوراخ شدن و یا خراش برداشتن نتواند این مخزن را تهدید کند. توجه داشته باشید که در دو طرف بیدون ها دستگیره هایی قرار دارد که کاربر می تواند با استفاده از آنها به راحتی ظرف شیر را حمل و جابجا نماید. 

توصیه می شود که هنگام خرید، حتماً در رابطه با شرکت سازنده ظرف شیر موردنظرتان تحقیقات لازم را انجام دهید تا از قدمت و کیفیت محصولات آن اطلاعات لازم را به دست بیاورید. 

دیدگاه‌ها (0)

*
*