logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

آموزش صفر تا صد تهیه کشک خانگی

تهیه کشک خانگی-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

اگر با این سوال مواجه می شوید، که آیا کشک های خریداری شده در فروشگاه کشک های سالم و مغذی هستند و سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم ، پروتئین و چربی می باشند یا نه، پیشنهاد می کنیم برای تضمین کیفیت، این کار را خودتان انجام دهید. مواد مغذی خود را در خانه تهیه کنید. وقت و تلاش زیادی نمی برد و در بیشتر مواقع به تجهیزات لبنیاتی یا دستگاه خاصی نیز پیدا نخواهید کرد. علاوه بر سرگرمی ، می توانید آن را به هر سلیقه ای که می خواهید درست کنید. به عنوان مثال ، آن را در سبزیجات یا پودرهایی که دوست دارید غوطه ور سازید تا متفاوت شود. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که کشک از ماست و دوغ تهیه می شود. از این رو برای بالا بردن کیفیت کار، بهتر است ماست محلی برای این کار در تهیه نموده و آن را به صورت دوغ درست کنید. این بار می خواهیم نحوه تهیه کشک خانگی و مایع را با ماست و دوغ و نکات مهم در این زمینه را به شما آموزش دهیم. تا پایان این مقاله ا ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کشک

  • ماست: 1 کیلوگرم (ترجیحاً ترش)
  • آب: 1 لیتر (4 و 1/2 لیوان با دسته فرانسوی)
  • نمک: در صورت لزوم

تهیه کشک خانگی-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی طرز تهیه کشک خانگی با استفاده از ماست

برای تهیه کشک خانگی اگر ماست ترش ندارید ، بهتر است آن را به مدت دو یا سه روز از یخچال خارج کنید تا ترش شود. برای بالا بردن کیفیت کار حتماً از ماست های محلی استفاده کنید. ماست را با آب مخلوط کنید. نمک بیفزایید. در این مرحله نمک زیادی اضافه نکنید ، زیرا ممکن است شور شود. مخلوط را در یک بطری ریخته و در آن را ببندید. بطری را تکان دهید و هم بزنید. بعد از اینکه کاملاً یکدست شدند ، قابلمه ای به اندازه مناسب روی حرارت قرار دهید. مخلوط را در قابلمه بریزید و بجوشد. 10 دقیقه برای جوشیدن کافی است.

وقتی خمیر جوش آمد ، برش داده می شود. یک پارچه نخی تمیز برداشته و دوغ خرد شده را درون آن ریخته و در جایی آویزان کنید. ظرف را زیر کیسه پارچه ای قرار دهید تا آب هدر نرود. حدود 8 یا 9 ساعت طول می کشد تا دوغ آب خود را از دست بدهد. بعد از بیرون آمدن آب دوغ ، کشک را از کیسه خارج کنید. نمک را بچشید. اگر نمک کم بود ، در این مرحله اضافه کنید.

یک کدو حلوایی را پوست بگیرید ، آن را رنده کرده و آب آن را بگیرید. می توانید کشک را به صورت استوانه و لوله درست کنید. کشک ها را در محلی قرار دهید که هوا از هر طرف در آن جریان داشته باشد ، مثلاً آنها را در یک سبد قرار داده و کمی از زمین دور کنید. گهگاه آنها را بچرخانید تا زودتر خشک شوند. بعد از خشک شدن ، آنها را در ظرف آویزان کنید. اگر آنها را کمی مرطوب نگه دارید ، بهتر است آنها را در یخچال نگه دارید تا از کپک زدن جلوگیری شود.

دستگاه جوجه کشی 40 تایی

چگونه کشک خانگی مایع درست کنیم؟

بعد از اینکه کشک تخلیه شد ، کمی آب تصفیه شده و نمک درون مخلوط کن ریخته و آنقدر بزنید تا به غلظت دلخواه برسد. ماندگاری کشک 3 روز در یخچال و 3 ماه در فریزر است. می توانید کشک ها را به صورت یخ بریزید و به شکل دلخواه در بیاورید.

تهیه کشک مایع خانگی-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

برای نکات مهم برای تهیه کشک خانگی

  1. وقتی کیسه را آویزان می کنید ، آن را فشار ندهید تا آب آن خالی شود. بدون دخالت شما اجازه دهید آب اضافی به آرامی تخلیه شود.
  2. همچنین می توانید در این مرحله گیاهان خشک معطر مورد علاقه خود مانند آویشن ، مرزه یا پودر موسیر را به کشک اضافه کنید.
  3. اگر کشک شما خیلی خشک بود ، 2 یا 3 قاشق غذاخوری از آب خارج شده از ماست را به کشک اضافه کنید.
  4. اگر بعد از ریختن خمیر داخل ظرف متوجه شدید که ماست شما کره زیادی دارد ، قالب کوچکی از یخ را درون آن قرار دهید. کره ها دور یخ جمع می شوند. کره را جدا کرده و سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید.
  5. روش دیگر برای جدا کردن کره از دوغ ، ریختن مخلوط ماست و آب (دوغ) در بطری و هم زدن است. در این حالت کره در قسمت اولیه بطری جمع می شود. بهتر است همه کره را جدا نکنید ، زیرا باعث از بین رفتن کشک می شود.
  6. اگر دوغ شما کم است ، از کمی آرد استفاده کنید تا کشک ها به جای خود برسند. بد نیست بدانید که هرچه دوغ شما چرب تر شود ، کشک شما پس از خشک شدن تیره تر می شود.
  7. اگر ماست شما از ابتدا ترش نیست و می خواهید ماست را در محلی تخمیر و ترش قرار دهید ، ظرف را کاملاً نبندید تا ترک نگیرد.
  8. می توانید آبی که از کیسه خارج می شود را به زغال اخته تبدیل کنید.
  9. از هر دو نوع کشک که توضیح داده شد می توانید برای تهیه کشک بادمجان، آش رشته، کشک کدو و انواع غذاهایی که با کشک سرو می شوند، بهره گیری کنید.
دیدگاه‌ها (0)

*
*