logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

باید و نبایدهای خرید آبسردکن دست دوم

خرید آیسردکن دسته دوم

آیا خرید یک دستگاه آبسردکن دسته دوم بصرفه است ؟

آبسردکن ها را می توان یکی از پرکاربردترین و پر مصرفترین تجهیزات سرمایشی نام برد. در واقع نیاز مداوم به نوشیدن آب خنک و گوارا باعث شده تا در مکان های مختلف با انواع آبسردکن های معمولی و یا صنعتی روبرو شویم.

احتمالا شما هم در مطب های پزشکی، ادارات و شرکت های تجاری و مکان های عمومی و شلوغ، از آبسردکن فانتزی و یا آبسردکن صنعتی استفاده نموده اید. با توجه به اینکه آبسردکن ها با یک ماده نوشیدنی سروکار دارند، کیفیت آب خنک شده در آنها و بهداشتی بودن آن بسیار پر اهمیت می باشد.

خرید آبسردکن دسته دوم

ممکن است که شما نیز قصد خرید یک آبسردکن در سر داشته باشد و با توجه وضعیت نابسامان اقتصادی به دنبال گزینه های ارزان تری بگردید. از آنجایی که آبسردکن های دست دوم و کارکرده قیمت ارزان تری دارند، افراد غافل از معایب این نوع دستگاه ها در ابتدا ترغیب به خرید آنها میشوند. در این مقاله در مورد خرید آبسردکن دست دوم بحث نموده ایم.

دستگاه جوجه کشی 48 تایی

شما در ادامه مطلب با مزایا و معایب این نوع دستگاه ها آشنا خواهید شد و برای خرید آبسردکن بهتر می توانید تصمیم بگیرید.

چرا خرید آبسردکن دست دوم؟

قیمت مناسب و ارزان آبسردکن دست دوم مهمترین دلیلی است که خریداران به سمت آن می روند. به خصوص که در چند سال اخیر قیمت کالای های نو به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، بسیار گران شده است. اما آبسردکن از جمله دستگاه هایی است که به هنگام خرید نوع دست دوم آن باید بسیار احتیاط نمود. زیرا این دستگاه ها ابزاری برای تأمین آب مصرفی افراد بوده و باید حداقل کیفیت و موارد بهداشتی لازم را داشته باشند.

نکات مهم به هنگام خرید آبسردکن دست دوم

در مکان های پر رفت آمد و عمومی همچون مساجد، معابر کنار خیابان، سوله های ورزشی، پایانه های مرزی، ترمینال ها و … وجود آبسردکن بسیار پر اهمیت بوده و اصولا در این مکان ها همیشه یک یا چند دستگاه آبسردکن صنعتی در دسترس عموم می باشد.

با توجه به اینکه در مکان های شلوغ تعداد دفعات مراجعه به آبسردکن و تهیه آب خنک از آن زیاد می باشد، بنابراین دستگاه باید توان لازم برای ارائه آب خنک و مداوم را داشته باشد. در غیر اینصورت آبسردکن پاسخگوی مراجعه کنندگان نبوده و هزینه پرداخت شده برای خرید آن به هدر می رود.

آبسردکن صنعتی و همگانی معمولا از استیل ساخته میشوند. اما نوع استیل بکار رفته در بدنه، جنس اتصالات داخلی و مخزن درونی بسیار مهم می باشد. از انجایی که این دستگاه ها همیشه در تماس با آب و رطوبت هستند، نباید بدنه بیرونی و داخلی دستگاه دچار زنگ زدگی شود.

مخصوصا اگر متریال بکار رفته در ساخت مخزن و اتصالات داخلی از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، آب خروجی از آبسردکن به شدت طعم و مزه بدی به خود میگیرد. از طرفی دسترسی به مخزن داخلی و تمیزکاری آن بسیار مشکل می باشد. همچنین اگر مخزن داخلی آبسردکن ها دچار آلودگی های میکروبی و باکتریایی شود، کیفیت آب خروجی دستگاه ضایع شده که می تواند باعث مسمومیت افراد شود.

مخزن آبسردکن

این مشکل در آبسردکن های فانتزی و چند منظوره ای نیز وجود دارد. در این نوع آبسردکن ها نیز مخزن داخلی دستگاه به مرور زمان آهکی میشود و باعث طعم دار شدن آب میشود.

یکی دیگر از مشکلاتی که آبسردکن های قدیمی و کارکرده دارند، برق مصرفی آنها می باشد. زیرا در این نوع دستگاه ها معمولا از موتورهای قدیمی استفاده میشود که مصرف برق بالایی دارند. اما مشکل اصلی این نوع آبسردکن ها، تنها توان بالای کمپرسور انها نیست. ممکن است یونیت برودتی دستگاه بازدهی اصلی و عمر مفید خود را از دست داده باشد. لازم به ذکر است که در آبسردکن ها از موتورهای هرماتیک استفاده میشود. این نوع کمپرسورها به صورت سر بسته طراحی میشوند و قابل تعمیر نیستند. لذا تعویض مجدد آنها می تواند هزینه بالایی برای خریدار داشته باشد.

در هر صورت اگر چاره ای جز خرید آبسردکن دست دوم ندارید، به هنگام خرید به موتور دستگاه بسیار توجه کنید. موتورهای سالم و بی عیب، صدا و لرزش کمتری دارند و در مدت زمان کوتاه تری آب داخل مخزن را خنک میکنند.

اگر فرصتش را دارید، دستگاه را تست کنید. یک لیوان آب از آبخوری دستگاه میل نمایید. آب خروجی دستگاه نباید مزه فلز، آهک و یا هر طعم غیر معمول دیگری داشته باشد.

همچنین سایر قطعات فلزی دستگاه را بررسی کنید که هیچ نوع زنگ زدگی و خوردگی در آن وجود نداشته باشد.

در نظر بگیرید که کالاهای دست دوم فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند. بنابراین ممکن است در زمان سرویس و یا تعمیر آبسردکن با نبود قطعه یدکی متناسب با آن در بازار مواجه شوید و در حقیقت دستگاهتان بلا استفاده باقی بماند. متأسفانه به دلیل محدودیت های اعمال شده و شرایط تحریم، برندهای اورجینال آبسردکن های یخچالی و چند منظوره ای به ندرت در بازار یافت میشوند.

بسیار هوشیار باشید چرا که بسیاری از این دستگاه ها ساخت چین بوده که نوع دست دوم آنها به مراتب کیفیت بسیار پایینی دارد. لذا برای خرید آبسردکن چندمنظوره ای و یا حتی صنعتی بهتر است نوع کارکرده آن را کنار بگذارید و یک دستگاه نو برای خود خرید کنید.

خرید آبسردکن نو و مزایای آن

اگرچه قیمت این نوع دستگاه ها در مقایسه با نوع کارکرده آن گران تر می باشد، ولی خرید دستگاه نو مزیت های زیادی به همراه دارد. شما با خرید آبسردکن نو برای سالیان طولانی و بدون افت کیفیت می توانید از آن بهره ببرید. مصرف برق در این نوع دستگاه ها بسار کمتر بوده و عمر مفید یونیت برودتی آن بسیار طولانی تر از نوع قدیمی می باشد. اگر قصد خرید آبسردکن فانتزی داشته باشید مطمئنا نوع جدید و تازه آن امکانات بسیار بهتر و مفیدتری نسبت به نوع کارکرده و قدیمی خواهد داشت.

گارانتی و تضمین قطعات یدکی دستگاه به مدت چندین سال از دیگر مزیت های دستگاه نو نسبت به نوع کارکرده آن می باشد. همچنین دستگاه نو، هزینه سرویس و نگه داری بسیار کمتری نسبت به نوع کارکرده دارد و شما مجبور به پرداخت هزینه های اضافی برای تعمیر و سرویس دوره ای آنها نخواهید داشت.

خرید آبسردکن نو یا دسته دوم

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق با ۳۰ سال تجربه در حوزه تولید تجهیزات صنعتی، یکی از تولید کنندگان اصلی انواع دستگاه های برودتی از جمله آبسردکن های صنعتی در داخل کشور می باشد. آبسردکن های استیل و همگانی دکتر قشلاق در انواع تک شیر، دو شیر و حتی بر اساس سفارش مشتری طراحی و تولید میشوند.

این گروه صنعتی برای آن دسته از افراد که خواهان آبسردکن چندمنظوره ای با کیفیت می باشند، آبسردکن های فانتزی آلبرتینی ساخت ترکیه (تحت لیسانس ایتالیا) را به بازار عرضه می نماید.

این محصولات دارای ضمانت نامه ۱۲ ساله و یک دهه خدمات پس از فروش می باشند. برای اطلاع از توضیحات این محصولات می توانید به صفحه تجهیزات برودتی دکتر قشلاق مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*