logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی راهنمای خرید خامه گیر با کیفیت

راهنمای خرید خامه گیر-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

راهنمای خرید خامه گیر: خامه یکی از انواع فراورده های لبنیاتی می باشد که به دلیل طعم لذیذ و خواص بیشماری که دارد، جایگاه ویژه ای بر سر سفره های مردم در سراسر جهان به خصوص در وعده های صبحانه برای خود ایجاد کرده است. اهمیت فرآورده های لبنی مانند خامه باعث شده تا برخی از افراد به صورت خود اکفا این نوع محصولات را در خانه به صورت طبیعی، سالم و بدون مواد افزودنی تولید کنند. دستگاه خامه گیر یکی از انواع تجهیزات لبنیاتی است که از آن برای تبدیل شیر پر چرب به خامه بهره گیری می کنند. این دستگاه با توجه به پیاله های تو در تو، مخزن و سیستمی که در آن بکار رفته است، می تواند در مدت زمان کوتاه حجم قابل توجهی از شیر را به خامه تبدیل کند.

باید به این نکته مهم توجه داشت که دستگاه خامه گیر از نظر ظرفیت در مدل های متنوعی طراحی و تولید می شود. فروش بالای تجهیزات لبنیاتی سبب شده تا شرکت های متعددی در زمینه ساخت انواع دستگاه ها و تجهیزات مشابه وارد عرصه شوند، اما بدون شک همه این محصولات که متعلق به برند های مختلف می باشند از نظر کیفیت و راندمان در یک سطح قرار ندارند. اهمیت این موضوع باعث شده تا در ادامه این مطلب به بررسی راهنمای خرید خامه گیر بپردازیم.

اهمیت استفاده از دستگاه خامه گیر

برای کسب اطلاعات کافی در رابطه با راهنمای خرید خامه گیر، باید در وهله اول با کاربرد و اهمیت استفاده از این دستگاه آشنا شوید. همانگونه که در قسمت قبلی نیز اشاره شد، دستگاه خامه گیر می تواند در مدت زمان کوتاه یعنی در حدود 1 ساعت با توجه به ظرفیتی که دارد حجم مشخصی از شیر را به خامه تبدیل کند. در این دستگاه تعداد پیاله تو در تو وجود دارد که به وسیله یک پیچ به هم و به قسمت تحتانی دستگاه وصل شده است. شما می توانید با شل کردن این پیچ خامه کم چرب و با محک کردن پیچ، خامه پرچرب تولید کنید.

چنانچه از روش سنتی برای تولید خامه استفاده کنید باید زحمت زیادی کشیده شود و مهم تر از همه زمان زیادی برای این کار صرف گردد که بدون شک صرفه اقتصادی ندارد. از این رو فرد می تواند با استفاده از دستگاه خامه گیر به راحتی، به صورت اتوماتیک و با کمترین دخالت خامه مورد نیاز برای مصرف روزانه و حتی برای فروش در بازار را تولید نماید. چنانچه دستگاه مورد نظر از کیفیت لازم برخوردار باشد و تمامی پروتکل های بهداشتی و اصول در ساخت آن رعایت گردد؛ بدون شک محصول نهایی یعنی خامه از نظر طعم، رنگ، بو، کیفیت و شرایط بهداشتی در بهترین حالت ممکن خواهد بود به طوری که شما خواهید توانست بدون هیچ محدودیتی آن را به بازار ارائه کنید.

دستگاه جوجه کشی ۱۶۸ تایی

اهمیت استفاده از دستگاه خامه گیر-دکتر قشلاق

بررسی کیفیت بدنه

اولین موردی که در رابطه با راهنمای خرید خامه گیر مورد بررسی قرار داده می شود، جنس و کیفیت بدنه می باشد. شایان ذکر است که فروارده های لبنیاتی از حساسیتی بالایی برخوردار هستند و به راحتی تحت تاثیر شرایط غیر استاندارد و در حضور آلودگی یا میکروب فاسد می شود. جنس بدنه مهم ترین فاکتوری است که محتویات داخل مخزن را از گزند خرابی و فاسد شدن در امن نگه می دارد؛ از این رو به هنگام انتخاب و خرید محصول باید این مورد را به دقت بررسی نمایید. معمولا شرکت های معتبر تولید کننده انواع تجهیزات مرتبط با صنعت لبنیات برای بالا بردن کیفیت کار از بدنه استیل استنلس بهره گیری می کنند که به دلیل کیفیت بالا در مدت زمان طولانی تحت تاثیر عواملی مانند شرایط محیطی، آب، مواد مایع، رطوبت و …. دچار زنگ زدگی یا واکنش نمی شود. همچنین باید توجه داشت که بدنه این دستگاه باید هر بار بعد از استفاده مورد شست و شو قرار بگیرد تا هیچ گونه میکروب و آلودگی در دستگاه باقی نماند؛ به همین دلیل ضد زنگ بودن تمامی قسمت های بدنه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

موتور دستگاه

همانگونه که میدانید موتور در هر دستگاه یا ماشینی به عنوان مهم ترین قطعه و در اصل به عنوان قلب تپنده آن دستگاه در نظر گرفته می شود. اهمیت این موضوع سبب شده تا ما در این قسمت از راهنمای خرید خامه گیر به بررسی کیفیت و قدرت موتور بپردازیم. در دستگاه خامه گیر موتور وظیفه دارد که با کارکرد خود نیرو لازم رات برای قطعات تامین کند تا بدین شکل همه سیستم ها و قطعات به صورت زنجیره ای کار کنند فرایند چربی گیری از شیر و تولید خامه را به پیش ببرند. در این بین اگر موتور نتواند قدرت کافی را تامین نماید بدون شک فرایند خامه گیری با مشکل مواجه شده و مهم تر از همه موتور دستگاه تحت فشار فراتر از حد استاندارد خواهد سوخت. معمولاً شرکت های معتبر از موتور مسی و انکا در این سری از تجهیزات بهره گیری می کنند.

موتور دستگاه خامه گیر-دکتر قشلاق

کاربر پسند بودن و کیفیت بالای ساخت

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در بحث راهنمای خرید خامه گیر مد نظر گرفت، کیفیت ساخت و کاربر پسند بودن دستگاه است. برخی از خامه گیر ها که در ظرفیت های پایین یا متوسط تولید می شوند، در محیط هایی مانند خانه، مغازه، فروشگاه، روستا و … مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه مونتاژ کاری و فرایند ساخت به صورت استاندارد انجام شود، دستگاه با کمترین صدا و بدون لرزش کار خواهد کرد. درمان حالت شما می توانید به صورت شبانه روزی از آن استفاده کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش 

آخرین موردی که باید هنگام انتخاب محصول در نظر گرفته شود؛ گارانتی خرید و خدمات پس از فروش می باشد. در واقع شرکت با توجه به قدمت خود و کیفیت محصول مورد نظر یک بازه زمانی برای گارانتی در نظر می گیرد که این طولانی بودن مدت زمان گارانتی خود بیانگر کیفیت محصول است. در این صورت از لحظه خرید تا پایان دوره گارانتی، اگر دستگاه مورد نظر با عیب و اختلال مواجه شود، شرکت وظیفه دارد به صورت رایگان به رفع ایراد و تعمیر آن بپردازد. خدمات پس از فروش نیز بیان می کند تا مدت زمانی معین حتی اگر شرکت محصول مورد نظر شما را از خط تولید خود خارج کند، باز همچنان قطعات و لوازم یدکی ان را تامین خواهد نمود تا در صورت نیاز شما بتوانید با پرداخت هزینه  و بدون نگرانی قطعه مورد نظر را تهیه کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*