logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

راهنمای خرید شیردوش برقی و دستی گاو و گوسفند

راهنمای خرید شیردوش گاو

راهنمای خرید شیردوش گاو

دستگاه شیردوش برقی و دستی نمونه‌ای از پرکاربردترین تجهیزات لبنیاتی می باشد که از آن برای دوشش شیر از دام هایی مانند گاو گوسفند بز و شتر استفاده می کنند. البته باید توجه داشت که دستگاه شیر دوش برقی در حالت کلی به دو نوع شیردوش برقی گاو و شیر دوش برقی گوسفند تقسیم می‌شوند که البته هر یک از این شاخه ها خود شامل دو مدل تک واحدی و دو واحدی میباشد. استفاده از دستگاه شیردوش به خصوص اگر تعداد دام‌های شما زیاد باشد می تواند فرایند شیردوشی را تا چندین برابر سرعت ببخشد و به این ترتیب شما با استفاده از دستگاه تک واحدی بتوانید از ۱۰ الی ۱۱ گاو و با استفاده از دستگاه دو واحدی از ۱۸ الی ۲۰ در مدت یک ساعت شیردوشی کنید . البته اطلاعات مربوط به دستگاه شیردوش گوسفند که تحت عنوان بزدوش نیز شناخته می‌شود کمی با نمونه قبلی فرق دارد به طوری که دستگاه تک واحدی در مدت یک ساعت می تواند از ۴ و یا ۵ گوسفند شیردوشی کند و دستگاه دو واحدی از قهوه یازده گوسفند شیردوشی نماید. البته نمونه دیگر از دستگاه شیردوش وجود دارد که به صورت دستی کار می کند کاربر می تواند از این نوع محصول در محیط های کوچک و برای تعداد دام کم بهره گیری کند ولی با این حال این دستگاه در مقایسه با شیوه سنتی یعنی شیردوشی با استفاده از دست بسیار راحت تر و سریع تر می باشد. افرادی که قصد خرید شیردوش برقی گاو و گوسفند را دارند با سوالاتی در رابطه با کیفیت این محصولات مواجه می شوند. چرا که هم اکنون شرکت های متعددی در زمینه تولید انواع تجهیزات لبنیاتی فعالیت می کنند ولی کیفیت محصول متعلق به هر برند با دیگری تفاوت های بارز دارد. این موضوع باعث شده تا ما در این مقاله به بررسی کیفیت دستگاه شیردوش گاو و گوسفند بپردازیم برای آشنایی با این محصولات تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پولساتور دستگاه شیردوش گاو و گوسفند

بررسی پولساتور دستگاه

یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در کارکرد دستگاه شیردوش از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است پولساتور می‌باشد. این قطعه وظیفه دارد با به وجود آوردن فشار کافی به نوعی خلا لازم را جهت شیردوشی از پستان حیوان مورد نظر ایجاد می نماید . شایان ذکر است که اگر پولساتور نتواند فشار و خل را در میزان استاندارد تنظیم کند، یا شیردوشی اصلاً انجام نمی‌شود و یا فشار وارده بر پستان های دام مورد نظر بیش از حد خواهد بود و در نهایت گاو یا گوسفند با آسیب شدیدی مواجه خواهد شد. پولساتور پنوماتیک یکی از بهترین نوع پولساتور ها می باشد که فشار و خلا را به صورت نبضی ایجاد میکند توجه داشته باشید دستگاه های مجهز به پولساتور پنوماتیک بدون وارد کردن کمترین صدمه اختلال فرایند شیردوشی است نام مورد نظر را به انجام می‌رساند.

دستگاه جوجه کشی آرکام 336 تایی

مخزن دستگاه شیردوش گاو و گوسفند

بررسی مخزن 

به همراه دستگاه شیردوش گاو و همچنین بزدوش یک بیدون یا در واقع مخزن برای کاربر ارسال می شود تا بدین ترتیب بعد از شیردوشی محصول نهایی یعنی شیر به داخل این بدون انتقال پیدا کند این در حالی است که در بعضی از دستگاه های نسل قدیم هیچگونه بیدونی وجود ندارد و کاربر مجبور می شود که شیر را در داخل یک سطر بریزد. با توجه به حساسیت بالایی شیر به عنوان یک محصول لبنی شرکت ها ترجیح می دهند که از بیدون آلومینیومی به عنوان مخزن استفاده کنند چرا که این جنس با توجه به ویژگی هایی که دارد تحت هیچ شرایطی در برابر رطوبت و آب مواد مایع به شرایط نامناسب دچار زنگ زدگی یا واکنش نمی شود. علاوه بر این آلومینیوم هیچگاه در طعم، رنگ و بوی شیر هیچ گونه تغییری به وجود نمی آورد .

موتور دستگاه شیردوش برقی گاو و گوسفند

بررسی موتور 

موتور به عنوان یکی از مهمترین قطعات در هر دستگاه و ماشین آلاتی در نظر گرفته می شود چرا که با کارکرد خود نیروی کافی برای فرایند شیردوشی را به وجود می‌آورد. برخی از شرکت‌ها برای کاهش دادن هزینه‌های جاری و همچنین افزایش سوددهی از موتور کم‌کیفیت یا چینی استفاده می کنند که از نیروی پایینی برخوردار بوده و در مدت زمان نه چندان طولانی دچار اختلال و خرابی می شوند؛ در این حالت کارگر برای تعمیر آن باید متحمل هزینه نسبتاً سنگین می‌شود. شرکت های پرچمدار معمولاً از موتور موتوژن برای دستگاه شیردوش برقی گاو و شیر دوش برقی گوسفند استفاده می کنند شایان ذکر است که موتوژن واقع در تبریز بزرگترین شرکت تولید کننده انواع در ایران می باشد که با توجه به کیفیت بالای محصولات خود توانست علاوه بر نیاز بازار داخلی حجم قابل توجهی از محصولات خود را به بازارهای بین‌المللی نیز عرضه کند .

گارانتی و خدمات پس از فروش 

آخرین موردی که هنگام خرید دستگاه شیردوش برقی نظر بگیرید گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد در واقع شرکت با توجه به جنس و کیفیت محصول خود مدت زمانی را به عنوان گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر می گیرد تا کاربر بدون هیچ نگرانی محصول مورد نظر را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد. برای مثال اگر یک محصول دارای یک سال گارانتی می باشد و در آن یک سال دستگاه دچار خرابی یا ایراد شود کاربر می تواند آن را به شرکت سازنده ارجاع دهد تا بدین ترتیب شرکت بدون دریافت هزینه به صورت رایگان دستگاه مورد نظر را عیب یابی کرده و آن را تعمیر نماید .

بررسی دستگاه شیر دوش دستی 

همانگونه که در بخش قبلی توضیح داده شد نوع دیگری از دستگاه شیردوش وجود دارد که به صورت دستی کار می کند ولی در عین حال باید هنگام خرید این محصول نیز برخی نکات را به عنوان فاکتورهای تعیین کننده کیفیت در نظر بگیرید.

دستگاه شیردوش دستی باکیفیت از چه ویژگی هایی برخوردار است: 

  • پیاده‌سازی فرایند شیردوشی با کمترین نیرو و به صورت با بهره‌گیری از دست
  • افزایش سرعت شیردوشی تا ۴ برابر در مقایسه با شیوه سنتی
  • بدون نیاز به برق و قابل استفاده در هر محیطی بدون هیچ گونه محدودیت 
  • بسیار سبک و قابل حمل برای جابجایی
  • قابل شستشو بدون کوچکترین خطر زنگ زدگی

توجه داشته باشید که در تولید این محصول از پلاستیک به عنوان بدنه بهره گیری میکنند ولی شرکت های پیشرفته برای بالا بردن کیفیت کار معمولاً از پلاستیک بهداشتی با مواد درجه که آلمانی استفاده می کنند عمر مفید دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق با تجربه ای نزدیک به سه دهه در زمینه تولید انواع تجهیزات لبنیاتی به عنوان یکی از برند های پرچمدار در ایران شناخته می شود. این شرکت به مدد مهندسین مجرب و با استفاده از مواد اولیه درجه یک با اتکا بر سیستم کنترل کیفی چندمرحله‌ای توانست محصولات متعدد با کیفیتی را تولید کرده و به بازار عرضه نماید.

شیردوش برقی گاو و گوسفند متعلق به صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق دارای ۱۲ ماه گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشد. همچنین این شرکت شیردوش دستی را نیز به همراه ۶ ماه گارانتی طلایی به بازار ارائه می کند. 

دیدگاه‌ها (0)

*
*