logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

راهنمای خرید مه ساز گلخانه کوچک

راهنمای خرید مه ساز گلخانه-دکتر قشلاق

همانطور که می دانید، گلخانه ها محیط هایی بسته و قابل کنترل و مناسب برای پرورش و رشد انواع متنوعی از گیاهان و میوه ها می باشند. هر گلخانه با توجه به محصولات مد نظر برای پرورش، نیاز به ایجاد شرایط خاص و مناسب مخصوص رشد همان محصول را دارد. از این رو برای ایجاد این شرایط خاص از دستگاه ها و ابزارهایی دقیق در درون گلخانه ها بهره گیری می شود. از مهمترین این دستگاه ها می توان تجهیزات گرمایشی و دستگاه های رطوبت ساز را نام برد که از اجزای حیاتی برای ادامه ی حیات گلخانه بوده و تاثیر مستقیم بر رشد گیاهان و ایجاد رطوبت مناسب محیط گلخانه دارند. برخی از گیاهان موجود در گلخانه آب مورد نیاز خود را نیز از طریق برگ های خود جذب می کنند که دستگاه های مه پاش هم آب مورد نیاز این گیاهان را تامین و هم دمای هوای داخلی گلخانه را کاهش میدهند. در این مقاله ما به بررسی ویژگی ها و راهنمای خرید مه ساز گلخانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

رطوبت ساز گلخانه

دستگاه های رطوبت ساز با تبدیل آب به ذرات و قطرات بسیار ریز، باعث افزایش سرعت بخار شدن آن می شوند. این ذرات کوچک آب ساطع شده از دستگاه مه پاش برای بخار شدن نیاز به گرما دارند که این گرما را از محیط گرفته و همزمان با بخار شدن، هوای داخل گلخانه را نیز خنک تر می کنند. در پی این پروسه، رطوبت درون گلخانه نیز افزایش می یابد. دستگاه های مه پاش انواع متفاوتی دارند که شما نیز اگر قصد ایجاد گلخانه ی مورد نظر خود را دارید با توجه به بودجه و ابعاد گلخانه ی خود می توانید دستگاه مناسب برای محیط گلخانه ی مد نظر را خریداری کنید. در بحث راهنمای خرید مه ساز گلخانه می توانیم به انواع مه پاش ها اشاره کنیم که عبارتند از: رطوبت ساز پروانه ای ( یا دیسکی )، رطوبت ساز التراسونیک و مه پاش های نازلی .

تفاوت این مه ساز ها در ظرفیت و کارکرد آن ها می باشد که هرکدام  برای گلخانه هایی با ابعاد مختلف مناسب اند. برای مثال برای گلخانه های کوچک  دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک مناسب می باشند.

کاربرد و فواید استفاده از مه پاش

در بحث راهنمای خرید مه ساز گلخانه به اهمیت و نیاز استفاده از مه ساز ها در فضای داخلی گلخانه اشاره کردیم. دانستن این نکته خالی از لطف نیست که دستگاه های مه پاش از جمله دستگاه های با قیمت پایین بوده و مصرف بهینه ی آب و برق و کم بودن مصارف تعمیری این مدل از ماشین ها از فواید بسیار ویژه ی آن ها می باشد. دستگاه های رطوبت ساز نقش مهمی  در سالن های مخصوص برای پرورش قارچ و پرورش و تولید گیاهان هیدروپونیک نیز عهده دار هستند. از ویژگی ها ی مهم دستگاه های مه پاش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه جوجه کشی آرکام 336 تایی
  • امکان به وجود آوردن رطوبت بسیار بالا تا حدود 95 درصد
  • کمک به خنک کردن هوا در تابستان
  • تصفیه ی هوا و گرد و غبار درون گلخانه
  • مانع از یخ زدن محصولات در فصل زمستان می شوند.
  • مصرف بهینه ی آب و صرفه جویی
  • بهبود کیفیت محصولات
  • امکان کنترل دما و رطوبت درون گلخانه
  • استفاده به عنوان سم پاش جهت ضد عفونی کردن گلخانه

کاربرد مه پاش در گلخانه-دکتر قشلاق

مشخصات ماشین های رطوبت ساز گلخانه

به دلیل وجود دستگاه های ارزان قیمت و بسیار بی کیفیت که خرید آن ها جز پشیمانی به دنبال نخواهد داشت، اهمیت بسیار بالایی دارد که در خرید مه ساز ها دقت کافی را به خرج دهید.

مشخصات فنی دستگاه های رطوبت ساز پروانه ای

در دستگاه های پره ای، آب به یک فن در حال حرکت برخورد و به قطره های بسیار کوچک آب تبدیل میشود. بسیار بدیهی می باشد که در این نوع از دستگاه های رطوبت ساز، مهم ترین جزء این دستگاه ها فن و پره های فن آن دستگاه می باشد. به طور کلی بدنه دستگاه مه ساز باید گالوانیزه ای و با روکشی از رنگ کوره ای باشد تا از زنگ زدگی و خرابی بدنه در محیط مرطوب گلخانه جلوگیری کند. همچنین این مه ساز ها باید لایه هایی مخصوص برای جداسازی مه یا قطره های بسیار ریز آب داشته باشند تا از به وجود آمدن یک قطره ی بزرگتر در قسمت خروجی دستگاه جلوگیری کند. داشتن کارت گارانتی و خدمات پس از فروش نوع محصولات نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رطوبت ساز پروانه ای در گلخانه-دکتر قشلاق

ویژگی های فنی در مه ساز های التراسونیک

دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک با بهره گیری از پیزوسرامیک ها ، امواجی از جنس فراصوت تولید و بر آب تابانده می شود. در اثر برخورد امواج فراصوتی با آب، ذره های آب متلاشی و به مه تبدیل شده می شوند. از ویژگی های این دستگاه ها می توان به جنس بدنه خارجی آن ها اشاره کرد که از ABS ساخته شده اند وکیفیت بسیار بالایی دارند.این مدل از بدنه ها به خاطر ساختار مقاوم در برابر ضربه ها دچپار خوردشدگی یا شکستگی نمی شوند. در ساختار تشکیل دهنده ی ABS  سه مدل پلیمر یا کیفیت بالا وجود دارند که باعث انعطاف پذیری بدنه دستگاه شده و از شکستگی آن مانع می شوند. از اجزای مهم این دستگاه که قبل از خرید باید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید، قسمت پیزوسرامیک های این دستگاه ها می باشد.  بهتر است که این مدل مه پاش ها کارکرد اتوماتیک داشته و بدون صدا و تکان خوردن های شدید باشند. معمولا عمر مفید این نوع از دستگاه های باکیفیت هشت تا ده سال می باشد.

خصوصیات فنی رطوبت ساز های نازلی

این نوع از ماشین های مه پاش از نازل هایی با منافذ بسیار کوچک و سیستم فشرده ی آب بهره گیری می کنند که باعث می شوند آب تا 200 بار کوچک شده و همانند پودر از منافذ نازل ها بیرون داده شوند. بسیار باید مورد توجه قرار داد رطوبت ساز های نازلی  با توجه به ابعاد و بزرگی یا کوچکی گلخانه تان باید خریداری و نصب شوند و قبل از خرید این مه ساز ها حتما با مشاوران متخصص در این حوزه مشورت کنید. این مه پاش ها از پمپ های  پیستونی بکارگیری می کنند که از مهمترین اجزای این دستگاه ها می باشد و حتما قبل از خرید از کیفیت این قطعه اطمینان حاصل فرمایید. از خصوصیات دیگر این مه ساز ها می توان به امکان نصب ترموستات بر روی آن ها در جهت تنظیم دمای محیط سالن نام برد. شیلنگ های این مه ساز ها نیز بسیار مقاوم بوده و در برابر فشار زیاد آب پاره نمیشوند.

نکته ی مهم دیگر در باره ی راهنمای خرید مه ساز ها مخصوصاً مه ساز نازلی، وجود سیستم فیلتراسیون بر روی این دستگاه می باشد. اگر فیلتراسیون صورت نگیرد منافذ دستگاه خیلی زود مسدود شده و عمل مه پاشی متوقف می شود.

دیدگاه‌ها (0)

*
*