logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

راهنمای کامل و جامع برای خرید یخساز خانگی

راهنمای خرید یخساز خانگی

راهنمای خرید یخساز

امروزه کاربرد یخ در زندگی روزمره تاثیر بسیار زیادی دارد. از خنک کردن یک نوشیدنی تا سالم نگه داشتن مواد غذایی یکی از چند ویژگی های مهم یخ میباشد. مثلا نوشیدن یک لیوان آب یا نوشیدنی خنک در فصل های گرم سال بسیار لذت بخش میباشد.به همین دلیل برای تهیه یخ نیاز به خرید یخساز صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق میباشد. دستگاه های یخساز یا تولید یه یکی از تجهیزات برودتی یا سرمایشی که در این مقاله تصمیم گرفتیم تا راهنمای خرید یخساز خانگی ، صنعتی و … را برای شما آماده کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی کوتاه یخساز

بخساز ها به دستگاهی گفته میشود که که در کوتاه ترین زمان و بر اساس ظرفیت خود آب را هیخ تبدیل میکند. تمامی فرایند یخساز ها با توجه به مدل و ظرفیت تولیدی با برق شهری و یا سه فاز راه اندازی میشود. به صورت کلی دستگاه های یخ ساز در مدل های خانگی ، صنعتی تولید میشود که امروز بیشتر افراد اقدام به خرید یخساز خانگی میکنند. چون استفاده از یخ در محیط های خانگی ، رستوران ، کافی شاپ و … مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله به صورت جامع ویژگی های یک یخساز خوب را برای شما آماده کردیم و امیدواریم که راهنمای بسیار خوبی برای شما خریداران محترم باشیم.

فاکتور های مهم یک یخساز استاندارد

حتما در نظر داشته باشید که در خرید خود به این چند فاکتور توجه بسیار ویژه ای داشته باشید چون این فاکتور و ویژگی ها میتواند علامت استاندار بودن یک یخساز خوب شود.

  1. ظرفیت و کارایی یخساز
  2. بدنه و جنس یخساز
  3. مصرف برق
  4. نوع عملکرد
  5. گارانتی و خدمات پس از فروش

فاکتور اول : ظرفیت و توان کارایی یخساز

امروزه استفاده از یخساز ها رونق بسیار گرفته است. به همین دلیل در تمامی محیط ها باید از ظرفیت نیاز خود استفاده کرد. یخساز ها در ظرفیت های 10 کیلویی ، 15 کیلویی و … در بازار موجود بوده و مورد استفاده قرار میگیرد. اما بیشتر افراد از یخساز ها در خانه ، کافی شاپ و رستوران استفاده میکنند. در نظر داشته باشید میزان تولید دستگاه های یخ ساز بر اساس 24 ساعت محاسبه میشود. مثلا یک یخساز 20 کیلویی قابلیت تولید 20 کیلو یخ در 24 ساعت را دارد.پ

دستگاه جوجه کشی آرکام 336 تایی
ظرفیت یخساز خانگی

فاکتور دوم : جنس بدنه یخساز

اگر به عنوان یک خریدار میخواهید یخساز تهیه نمائید حتما طول عمر دستگاه یا عامل مهم برای شما میباشد. در نظر داشته باشید که بیشتر تولید کننده از بدنه گالوانیزه در تولید محصول استفاده میکنند که این به عنوان یک ویژگی منفی میباشد. بدنه با کیفیت و استاندارد باید از استیل تولید شده باشد زیرا استیل در مقابل آب به هیچ عنوان دچار پوسیدگی نشده و باعث میشود تا محصول طول عمر بسیار بالایی داشته باشد. استیل باعث میشود تا یخ تولیدی کاملا بهداشتی شود زیرا رشد میکروب بر روی استیل خیلی سخت و دشوار میباشد.

فاکتور سوم : مصرف برق دستگاه

یکی از فاکتور های مهم دستگاه یخساز مصرف برق و انرژی میباشد. بهره مندی از موتور استاندارد ، سیستم خنک کاری پیشرفته و … همگی میتواند مصرف برق دستگاه را به صورت چشمگیری کاهش دهد. در نظر داشته باشید مصرف برق پایین میتواند هزینه های اضافی را نیز به صورت چشمگیری کاهش دهد.

در نظر داشته باشید هر چه کیفیت قطعات مورد استفاده شده در روی دستگاه بیشتر باشد باعث میشود تا محصول با راندمان بالایی کار کرده و مصرف انرژی پایینی داشته باشد.

فاکتور چهارم : عملکرد و کارایی دستگاه

بیشتر یخساز های موجود در بازار کارایی اتوماتیکی دارند. یعنی با اضافه کردن یخ تمامی فرایند یخسازی به صورت اتوماتیک انجام میگیرد. در نظر داشته باشید که در  برخی از نمونه های خانگی امکان وصل شدن دستگاه به شیر آب شهری وجود ندارد. به همین دلیل باید به صورت دستی اقدام به اضافه کردن آب نمائید.

فاکتور پنجم : گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهمترین فاکتور های یک محصول خوب داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد. یک برند معتبر بی شک محصول خود را با گارانتی به خریدار ارائه میدهد پس در هنگام خرید حتما گارانتی محصول را نیز مد نظر داشته باشید و محصولی را خریداری کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*