logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

مزایا و معایب رطوبت ساز دست دوم

مزایا و معایب رطوبت ساز دست دوم

مزايا و معايب رطوبت ساز دست دوم 

دستگاه های رطوبت ساز و مه پاش کاربرد های زیادی دارند و بهره گیری از آنها در مکان هایی مانند گلخانه، سالن پرورش قارچ، کارگاه چوب، تره بار و … امری ضروری می باشد. در واقع بیشتر محصولات کشاورزی و گلخانه ای برای رشد به رطوبت نیاز دارند و همین امر باعث شده تا شرکت ها و کارخانه های مختلفی وارد عرصه شده و به تولید انواع تجهیزات رطوبتی بپردازند.

در این مقاله ما قصد داریم در رابطه با مزایا و معایب خرید رطوبت ساز دست دوم مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا با اطلاعات کافی اقدام کرده و گزینه مناسب را انتخاب کنید؛ با ما همراه باشید.

رطوبت ساز ها چه کاربردی دارند؟

در حالت کلی از رطوبت ساز ها در مکان ها و سالن هایی استفاده می کنند که در آن انواع محصولات پرورش داده می شود؛ چرا که هوای خشک می تواند به راحتی راندمان را کاهش داده و در بدترین حالت باعث از بین رفتن محصولات شود . در نظر داشته باشید همانطور که پست کاربرد رطوبت ساز در چاپخانه گفتیم استفاده از رطوبت ساز ها در بخش های زیادی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل برای انتخاب و خرید بهترین رطوبت ساز در این پست با ما همراه باشید.

برای نمونه در سالن پرورش قارچ بهره گیری از مه ساز ها و رطوبت ساز ها امری الزامی است، چرا که کیفیت و سرعت رشد قارچ به میزان رطوبت محیط بستگی دارد. در واقع به همین دلیل است که در شهر های دارای آب و هوای شرجی و در طبیعت بعد از بارش باران، کنار بوته ها و درخت ها انواع قارچ ها رشد می کنند.

دستگاه جوجه کشی 5000 تایی (تک کابین)

علاوه بر موارد ذکر شده از رطوبت ساز ها در انواع سالن های پرورش طیور و مرغداری ها استفاده می کنند. هوای خشک در چنین مکانی می تواند زمینه را برای رشد انواع میکروب ها ایجاد کند که در این حالت گله در مواجهه با خطر جدی قرار می گیرد. همچنین هوای خشک باعث بروز مشکلات دیگری همچون مانند بیماری های تنفسی می شود. از این رو در فصل های سرد سال باید هم رطوبت و هم گرمای مورد نیاز برای محیط تامین گردد.

از مهساز ها و مه پاش ها در سردخانه ها و انبار ذخیره سازی میوه نیز بکارگیری می شود. در واقع تولید رطوبت به مقدار کافی در چنین مکان هایی برای حفظ تازگی و طراوت میوه ها و دیگر محصولات حیاتی می باشد و از خشک شدن آنها جلوگیری می کند. در واقع علت اصلی تازه و خوش طعم ماندن میوه ها در سردخانه حتی به مدت چندین ماه همین رطوبت و شرایط سرمایشی خاص است.

انواع رطوبت ساز

انواع رطوبت ساز 

رطوبت ساز پرفروش ترین تجهیزات گلخانه ای و سالن قارچ می باشد که تحت عنوان مه ساز و مه پاش نیز شناخته می شود. این دستگاه ها در 3 نوع اولتراسونیک، دیسکی و نازلی طراحی و تولید شده و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. شما می توانید برای مشاهده و بررسی تمامی این محصولات به  قسمت رطوبت ساز مراجعه کنید.

خرید مه ساز دست دوم و مزیت های آن

شاید برای بررسی مزایای خرید رطوبت ساز دست دوم بتوان فقط این مورد را گفت که قیمت نهایی آن در مقایسه با محصول نو پایین تر باشد. ولی با این حال نمی توان کیفیت را فدای کمیت کرد، چرا که احتمال بروز مشکلی و خرابی در چنین دستگاه هایی بالا بوده و در صورت تمام شدن دوره گارانتی، فرد متحمل هزینه های سنگینی می شود.

خرید مه ساز دست دورم و معایب آن

چنانچه نیاز مبرم به دستگاه مه پاش دارید شاید برای کاهش هزینه های جاری اقدام به خرید مهساز دست دوم کنید ولی قبل از هر کاری از شما دعوت می کنم که در ادامه این مقاله معایب خرید مهساز دست دوم را مطالعه نمایید، چرا که به احتمال زیاد نظرتان تغییر پیدا کند.

  • رطوبت ساز دست دوم دارای قیمت پایین تر هستند و به همین دلیل خرید آنها در نگاه اول شاید مقرون به صرفه تر باشد. ولی همانطور که میدانید این دستگاه قبلاً توسط فرد دیگر در شرایط و مکان نامعلوم و به مدت طولانی استفاده شده است و شما هیچگاه نمی توانید کیفیت و کارکرد آن را با دستگاه نو در یک ترازو قرار دهید.
  • همانطور که در بخش قبلی اشاره شد شما اطلاع نخواهید داشت که این دستگاه به چه مدتی استفاده شده و چه بسا شاید فرد چندین سال از آن استفاده کرده باشد. در این حالت بی شک دستگاه مورد نظر از داخل خراب و فرسوده است و امکان دارد که هر لحظه دچار اختلال و خرابی شود.
  • مهساز متشکل از قطعات مختلف مانند موتور، پروانه، بدنه، پیچ ها و … می باشد که به طور دائم در محیط مرطوب قرار دارند از این رو ممکن است رطوبت به داخل دستگاه نفوذ کرده و این قطعات را پوسیده کند و متاسفانه شما از این موضوع آگاه نخواهید بود.
  •  اگر مه پاش مورد نظر شما از سری های قدیمی باشد، بعد از مدتی کارکرد در صورت خرابی و بروز هر گونه مشکل ممکن است که نتوانید قطعات و لوازم جانبی آن را از بازار پیدا کنید.

اگر که شما برای خرید رطوبت ساز دست دوم عزم خود را جزم کرده اید و یا به دلیل محدودیت مالی چاره ای ندارید، توصیه می شود که قبل از خرید ابتدا دستگاه نزد فروشنده به مدت 1 تا 1.5 ساعت بکار بیندازید تا از سلامت آن حدالامکان مطمئن شوید. علاوه بر این هنگام خرید نیز باید از فروشنده به مدت چند روز مهلت تست بگیرید تا بدین شکل در صورت بروز مشکل متضرر نشوید.

مزیت های خرید رطوبت ساز نو 

حال که مزایا و معایب خرید رطوبت ساز دست دوم را بررسی نمودین، توصیه می شود که در این بخش نیز اطلاعات لازم در رابطه با مزایای خرید رطوبت ساز نو را به دست بیاورید.

  • مه پاش نو و تازه در عین داشتن قیمت بالا آکبند است و شما از سلامت و کیفیت قطعات داخل آن اطمینان 100 درصد دارید.
  • یکی از مهم ترین مواردی که در خرید دستگاه نو مشمول شما می شود گارانتی طلایی به همراه خدمات پس از فروش است که توسط شرکت به همراه محصول ارائه می گردد. 
  • به طور کلی صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق تجهیزات رطوبتی خود را به همراه 12 ماه گارانتی طلایی مشمول بر تمامی قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می کند.
  • مه ساز نو و آکبند را برعکس نمونه های دست دوم می توانید تا چندین سال بدون هیچ مشکلی یا هزینه ای اضافی تعمیر مورد استفاده قرار دهید.

امیدوارم مطالبی که در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار داده شد بتواند شما را در انتخاب و خرید محصول یاری کرده باشد. 

دیدگاه‌ها (0)

*
*