logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

طرز تهیه روغن حیوانی از کره

طرز تهینه روغن حیوانی از کره

روغن کره که تحت عنوان روغن زرد حیوانی نیز شناخته می‌شود از نظر مقدار چربی بسیار غلیظ تر از خود کره حیوانی می‌باشد چرا که طی یک پروسه میزان قابل توجهی ماست و همچنین آب از آن گرفته می شود و هر آنچه باقی می‌ماند در واقع چربی است. روغن کرم منبع بزرگی از ویتامین آ بوده که در کنار تحمل عزیزان برای پخت و پز و مهمتر از هم مصارف صبحانه از آن بهره گیری می شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه روغن حیوانی است که کره را به صورت کامل به شما عزیزان آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید. در نظر داشته باشید که شما میتواند در مقاله عوارض کره حیوانی نیز با عوارض مصرف زیاد کره حیوانی اشنا شوبد.

در نظر داشته باشید برای تهیه و تولید کره حیوانی میتوانید از دستگاه کره گیر نیز استفاده نمائید. تمامی فرایند تولید کره توسط دستگاه کره گیر کاملا اتوماتیک بوده و در طول زمان بسیار کمی انجام میشود.

روغن زرد یا همان روغن کره ای  با توجه به عطر و طعم لذیذی که دارد و همچنین به دلیل خواص بیشمار توسط افراد بسیاری در مناطق شهری و روستایی و همچنین توسط عشایر برای پخت انواع غذاها و همچنین در وعده های صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. چنانچه شما قصد تهیه روغن کنجد را دارید اولین و مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید عدم ترکیب کردن کره انواع حیوانات با همدیگر است چرا که در این حالت روغن مورد نظر تمام عطر خود را از دست داده و حتی طعم ناخوشایندی خواهد داشت.

روش تهیه روغن حیوانی از کره

اینورتر 500 وات

بررسی مواد لازم برای تهیه روغن کره حیوانی :

  • کره محلی به مقدار ۲ کیلوگرم
  • به مقدار نصف لیوان آب
  • آرد سفید به مقدار یک قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه روغن زرد حیوانی

برای تهیه روغن کره حیوانی شما در وهله اول باید کره باکیفیت به مقدار لازم تهیه کنید. کره را در یک ظرف مناسب بزرگ بر روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید تا بدین شکل کره تحت تاثیر حرارت به طور کامل ذوب شود.

در نظر داشته باشید که کره بعد از ذوب شدن ممکن است سرریز شود و به همین دلیل باید ظرف انتخابی شما ارتفاعی بلندتری از خود کره داشته باشد تا با مشکل مواجه نشوید .

بعد از قرار دادن کره و ظرف بر روی اجاق گاز می بایست نصف قاشق چای خوری نمک به همراه نیم لیوان آب که قبلاً تهیه کرده اید را درون ظرف بریزید و اکنون تمامی این محتویات را با حوصله و بدون توقف به هم بزنید تا به طور کامل با هم ترکیب شوند .

بعد از روشن شدن کره باید آردی که قبلاً آماده کرده اید را به آن بیفزایید. دقت کنید که آرد به دلیل ویژگی های ساختاری که دارد دوغ را جذب می کند و بعد از مدتی با توجه به وزن نسبتاً سنگین از روغن جدا شده و ته نشین می شود.

روغن با رسیدن به دمای  ۹۵ الی ۱۰۰ درجه سانتی گراد با پیروی از قانون فیزیک می جوشد که در این حالت آب موجود در آن به تدریج بخار خواهد شد . در این هنگام شما باید روغن را بدون توقف به هم بزنید تا مانع سرریز شدن و کف کردن آن شوید. به طور کلی اگر ظرفی که برای این فرآیند انتخاب می‌کنید ارتفاع بلندی داشته باشد شما هیچ نگرانی از لحاظ سرریز شدن و یا کف کردن روغن نخواهید داشت. دقت کنید که اگر آرد قبل از خاموش شدن شعله آتش ته نشین شود به کف ظرف  می چسبد و در نتیجه باعث سوختگی می شود که این امر طعم روغن را بسیار نامرغوب می کند.

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن مواجه میشوند کف جمع شده بر روی روغن است . شما برای اینکه بتوانید این تفکر را از بین ببرید باید به هنگام ذوب کردن کره و ایجاد روغن آن را بدون توقف به هم بزنید همچنین می توانید مقداری از روغن را برداشته و از ۱۰ سانتی متری مجدداً به داخل ظرف بریزید تکرار چندین باره این عمل می‌تواند در کاهش دادن میزان کف و از بین بردن کامل آن بسیار کارساز باشد . مجددا تاکید می شود که ظرف انتخابی شما باید ارتفاع بلندی داشته باشد تا برای شما هیچ گونه مشکل یا محدودیتی ایجاد نکند.

بعد از گذشت مدتی روغن حیوانی کاملاً شفاف و به رنگ زرد می شود که در این هنگام می توانید آن را از روی اجاق گاز برداشته و در یک محیط خنک قرار دهید تا بدین شکل به صورت تدریجی سرد شود . نباید هرچ گونه تکان یا لرزشی به ظرف وارد کنید تا آرد در داخل آن به صورت کامل ته نشین شده و از روغن جدا گردد؛ در این حالت روغن حالتی شفاف به خود می گیرد و شما می توانید به بهره گیری از یک توری تمیز روغن را از آن عبور داده و به اصطلاح فیلتر کنید و نهایتاً درون یک ظرف شیشه ای بریزید. 

اکنون ظرف را درون یخچال قرار دهید تا تحت تاثیر سرما شکل بگیرد و سفت شود. چنان چه مقدار روغن بیشتر از نیاز هفتگی شما است، توصیه می شود آن را درون فریزر قرار دهید تا عطر و طعم خود را از دست ندهد.

اگر در مورد طرز تهیه روغن حیوانی از کره سوالی داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*