logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

ساخت پروسس تانک

روش های ساخت پروسس تانک

ساخت پروسس تانک به چه صورت است ؟ از این دستگاه به چه منظوری استفاده می شود ؟

پروسس تانک چیست و روش ساخت آن به چه گونه است

همانطور که در مقالات قبل در مورد ویژگی های منحصر به فرد پروسس تانک دکتر قشلاق به صورت مفصل صحبت نمودیم، اکنون می خواهیم بدانیم این دستگاه خارق العاده چگونه و توسط چه قطعاتی طراحی و ساخته شده است؟

در حالت کلی قبل از بررسی ساخت پروسس تانک بهتر است به نکات زیر توجه نمایید:

  • موارد کاربرد پروسس تانک: عملیات حرارتی، مخلوط سازی مواد مختلف و ذخیره سازی مواد غذایی و شیمیایی
  • ظرفیت پروسس تانک: از ۲۰۰ لیتر گرفته تا ۶۰۰۰۰ لیتر
  • مشخصات دستگاه: بنابه قرار گیری ماده ی موجود در مخزن از جنس استیل دوجداره ۳۰۴ یا ۳۱۶ ساخته شده که می تواند توسط جاکت حرارتی خود تمامی فشارات حرارتی و برودتی را به میزان ۴ بار تحمل نماید.

در واقع جاکت حرارتی با گردش بخار، آب گرم و آب سرد تحت فشار می تواند به ایجاد تبادل حرارتی غیر مستقیم با مواد موجود ،در مخزن بپردازد.

همچنین برای جلوگیری از اتلاف گرمایی، جاکت حرارتی با ۵۰ میلی لیتر پشم شیشه پوشانده شده است که دورتا دور آن را یک ورقه ی استیل ۳۰۴ دوپوشاله ای با زیبایی خاص و دقت تمام فرا گرفته است.

دستگاه جوجه کشی ۲۵۲ تایی

جالب است بدانید تمامی جوش های موجود در پروسس تانک به صورت تخصصی زده شده اند، بدین معنی که جوش های داخلی صرفاً برای جلوگیری از آلودگی و جوش های خارجی برای زیبایی دستگاه به کار گرفته شده اند.

همزن موجود در دستگاه پروسس با توجه به نوع و ویسکوزی ته یه مواد لبنی داخل مخزن و همچنین عملیاتی که روی مواد انجام می شود، نیازمند دور و قدرت های متفاوتی از همزن و پره های مختلف می باشد تا به خوبی اقدام به جداسازی و مخلوط نمودن مواد، در درون مخزن بپردازد و با دارا بودن سیستم شافت، تا حد ممکن از تجمع آلودگی در درون مخزن ممانعت نماید.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از هرگونه سر و صدا و لرزش، تمامی مخزن ها دارای یک الکتروموتور و گیربکس مخصوص می باشند که آن ها را به مخزن دستگاه متصل نموده است و از بروز آلودگی صوتی به سرعت کاسته است.

مخازنی هم که مخصوص فرآوری می باشند، مجهز به درب نفر رو، پایه های استیل قابل تنظیم، چراغ، توربین شستشو، نردبان، ترمومتر  عقربه ای، لول الکترود، هواکش و ورودی ضد کف می باشند که با اتصالات مناسب تجهیز شده اند.

در حالت کلی با توجه به کارکرد مخازن فرآوری، همینطور کفی که برای مخازن در نظر گرفته شده، می تواند با توجه به نوع مواد به صورت کف قیفی و یا کف تخت باشد و سقف موجود در آن ها به شکل قیفی یا ساده ساخته شده که قسمت ورودی آن را به حالت نیم درب طراحی کرده اند.

همچنین نکته ای که در این کف ها به وضوح دیده می شود تحمل بالای آن ها در برابر فشارهایی با گنجایش های بالا می باشد.

حرف آخر:

این دستگاه ها می توانند بر اساس سفارش مشتری به صورت دیجیتالی یا آنالوگ ،توسط شرکت دکتر قشلاق طراحی شوند و از مزایای ۱ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش بهره مند باشند.

دیدگاه‌ها (0)

*
*