logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

عواملی موثر و تاثیرگذار در قیمت سردخانه جسد

قیمت سردخانه جسد

سردخانه جسد یکی از پرکاربردترین تجهیزات برودتی یا سرمایشی می‌باشد که از آن در روستاها، بیمارستان ها، آرامستان ها، مراکز پزشکی قانونی و مراکز بهداشتی جهت نگهداری میت یا همان جسد به مدت چند روز بهره گیری می شود. سردخانه جسد با اتکا بر سیستم برودتی و موتور سرماساز قدرتمند می تواند میت را در دمای پایین و پایدار تا چندین روز نگهداری کند .  شرکت های متعددی در زمینه طراحی و تولید انواع سردخانه جسد فعالیت می کنند که محصول متعلق به هر یک از آنها دارای مزایا و معایب و قیمت های متفاوت میباشد. اهمیت این موضوع باعث شده تا ما در این مقاله  به بررسی فاکتورهای  دخیل در  در تعیین قیمت سردخانه جسد بپردازیم؛ از شما دعوت می کنم تا برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

بررسی موتور سردخانه جسد 

همانگونه که در بخش قبلی توضیح داده شد موتور یکی از مهمترین قطعات سردخانه جسد می باشد چرا که با کارگر خود سرمایه لازم را تولید میکند . البته این موتورها در انواع ایرانی و وارداتی می باشند که هر کدام از آنها قدرت سرما سازی طول عمر و استحکام متفاوتی نسبت به هم دارند . 

اصلی ترین کارکرد سردخانه جسد کاهش دما  و پایدار نگه داشتن آن در شرایط تعیین شده است و چنانچه موتور سرماساز در این دستگاه دچار اختلال شود، دمای داخل سردخانه به مدت کوتاهی مجددا افزایش پیدا کرد که در این حالت میت فاسد خواهد شد.

دستگاه جوجه کشی 168 تایی آرکام

به همین دلیل باید به هنگام خرید سردخانه جسد به دقت بررسی کنید که موتور سرمایشی آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مهمتر از همه دارای گارانتی معتبر باشد در صورت بروز هرگونه خطا و یا اختلال بتوانید در کوتاهترین مدت زمان ممکن اقدامات لازم جهت تعمیر آن را در نظر بگیرید . از جمله معروف ترین موتورهای سرمایشی وارداتی دانفوس، تکامسه و کارتون می باشد که به دلیل قدرت و طول عمر بالا در مقایسه با نمونه های موجود در بازار در رتبه بالاتری قرار دارد .

با در نظر گرفتن شرایط بازار و قیمت ارز  می توان به راحتی به این نتیجه رسید که استفاده از موتور سرماساز با کیفیت وارداتی در کنار بالابردن طول عمر سردخانه جسد متاسفانه قیمت آن را نیز کمی افزایش خواهد داد ولی بدون شک نمی‌توان در چنین تجهیزاتی کمیت را فدای کیفیت نمود . 

قیمت سردخانه جسد

بررسی جنس بدنه سردخانه جسد 

همانگونه که میدانید سردخانه جسد به طور دائم در تماس با آب و رطوبت و دمای بسیار پایین می باشد به همین دلیل بدنه آن  همیشه با خطر زنگ زدگی و واکنش مواجه است. اهمیت این موضوع باعث شده تا شرکت های تولیدکننده از فلزات ضد زنگ همانند استیل آلومینیوم یا ورق های گالوانیزه ضخیم که به وسیله کروم نیکل پوشش داده شده است بهره گیری نمایند این نوع بدنه تحت هیچ شرایطی در برابر رطوبت آب یا حرف عامل محیطی دچار واکنش نمی شود و طول عمر بسیار بالایی دارد .

بدیهی است که استیل گران قیمت تر از آلومینیوم و ورقهای گالوانیزه است و به همین دلیل چنانچه سردخانه با بدنه استیل سفارش دهید و قیمت آن به مراتب بالاتر خواهد بود . ولی باید به این مورد نیز توجه کنید که استیل با توجه به ویژگیهای ساختاری که دارد تا ۵۰ سال عمر میکند و همین امر در کیفیت سردخانه جسد تاثیر بسزایی دارد .

نحوه عایق بندی و ایزولاسیون

کاهش دادن دما و ثابت نگه داشتن شرایط داخلی دستگاه می‌تواند فرایندی سخت و چالش برانگیز باشد و چنانچه عایق بندی و ایزولاسیون  به درستی در دستگاه اعمال نشود مدت زمان مورد نیاز جهت کاهش دمای داخل طولانی تر خواهد بود که در این حالت هم هزینه‌های جاری حاصل از مصرف برق بالاتر رفته و هم سیستم سرمایشی دستگاه متحمل فشار بالایی خواهد بود. معمولاً عایق بندی در تجهیزات سرمایشی یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده کیفیت در نظر گرفته می شود و به طور مستقیم در قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است.

شرکت های سازنده این نوع محصولات به طور معمول از چه روش برای عایق بندی و ایزولاسیون سردخانه جسد و دیگر تجهیزات برودتی بهره گیری می کند . شیوه اول به کارگیری از تزریق ای میباشد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است . در روش دوم از پشم سنگ که از انواع الیاف های سنگ بازالت تشکیل شده به کارگیری می کنند ، این نوع عایق با توجه به ویژگیهای ساختاری یک حالت نفوذ پذیری در برابر سرما و گرما ایجاد می کند و به همین دلیل از آن بیشتر در تجهیزات برودتی و گرمایشی و همچنین در معماری بکارگیری می کنند . البته باید در نظر داشته باشید که عایق بندی با استفاده از پشم سنگ به مراتب قیمت بیشتری دارد .

راهکار سوم بهره گیری از قالب های خاص پلیمری است که در مقایسه با دو روش بالا گران قیمت تر بوده و در عین حال از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است . به طور کلی با در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت که کیفیت عایق بندی تاثیر بسزایی در تعیین قیمت محصول نهایی یعنی سردخانه جسد دارد . 

بررسی دیگر امکانات 

شرکت های متعددی در زمینه ساخت سردخانه جسد فعالیت می‌کند که برخی از این شرکت‌ها محصولات خود را با الهام گیری و الگو برداری از نمونه های مطرح خارجی طراحی و تولید می‌کند . در همین راستا برخی محصولات دارای ویژگیهای خاص مانند امکان جداسازی برانکارد یا امکان شستشوی فضای داخل سردخانه برخوردارند که به نوعی در افزایش قیمت محصول تاثیر می گذارند .

 کندانسورها و اواپراتورها

بررسی کندانسورها و اواپراتورها 

 کندانسورها و اواپراتورها نمونه‌ای از قطعات پر اهمیت و پر کاربرد است که بی شک کیفیت آن با قیمت محصول رابطه مستقیم دارد برای نمونه با توجه به بررسی های انجام شده در سردخانه هایی که از کندانسور ها و اواپراتورهای کم کیفیت و چینی بهره گیری می کنند قیمت محصول به نسبت پایین تر است ولی بعد از گذشت یک و نیم تا دو سال، پوسیدگی و خراب شدگی لوله های کندانسور باعث از افتادن سیستم سرما ساز می شود که متاسفانه هزینه تعمیر آن بسیار سنگین می باشد.

 

تعداد طبقات سردخانه 

چنانچه سردخانه شما از طبقات بیشتری برخوردار باشد بدیهی است که  مواد اولیه و قطعات بیشتری در فرآیند مونتاژ و تولید آن مصرف خواهد شد که نهایتاً قیمت نهایی محصول بالاتر می رود. معمولاً شرکت ها سردخانه جسد را در انواع مدلهای 1 طبقه، 2 طبقه، 3 طبقه، 4 طبقه، 8 طبقه، 12 طبقه و یا حتی در ظرفیت های بالاتر طراحی و تولید می کنند . البته باید به این موضوع توجه داشت که در صورت سفارش این محصول برای مکان های بزرگ مانند بیمارستان امکان سفارشی سازی نیز وجود دارد.

طبقات سردخانه جسد

بررسی ضمانت خرید و خدمات پس از فروش 

آخرین موردی که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد که به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کیفیت در خرید هر محصول در نظر گرفته می شود . در واقع گارانتی به این معناست که تولید کننده تضمین می دهد که اگر محصول تولید شده توسط او از لحظه تحویل تا مدت زمان تعریف شده دچار اختلال یا خرابی شود به صورت رایگان به عیب یابی و تعمیر آن خواهد پرداخت تا بدین ترتیب کاربر متحمل هیچ گونه هزینه اضافی نشود.

دیدگاه‌ها (0)

*
*