logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

مزایای استفاده از کوره هوای گرم (هیتر) در مرغداری 

مزایای هیتر در مرغداری

مزایای استفاده از هیتر در مرغداری

هیتر در مرغداری : مرغداری ها و سالن های پرورش طیور مکانی نسبتاً کنترل شده می باشد که پرورش دهنده با استفاده از انواع دستگاه ها و تجهیزات مرغداری شرایط لازم برای رشد و پرورش پرنده مورد نظر را به وجود می آورند. عواملی مانند رطوبت، دما، چرخش هوا، تامین غذای کافی ، تامین آب تمیز و رعایت بهداشت را می توان به طور کلی اصلی ترین فاکتورها برای نگهداری مرغ یا هر پرنده دیگری در سالن دانست و عدم تامین هریک از این موارد می تواند زندگی پرنده ها را به خطر بیندازد.

البته این تامین هر یک از این موارد می تواند چالش های خاص خود را به همراه داشته باشد برای نمونه گرم کردن مرغداری در فصل زمستان امری ضروری می باشد و چنانچه فرد از تجهیزات گرمایشی مناسب استفاده نکند بدون شک گله پرنده را با خطر جدی مواجه کرده با خسارت بسیار سنگین مواجه خواهد شد.

قبل از این که شما با ویژگی ها و مزایای استفاده از بخاری هوای گرم در مرغداری آشنا شوید، توصیه می کنم در ابتدا نکات لازم در رابطه با خرید این سری از محصولات را بدانید تا در هنگام انتخاب بهترین کالا را برگزینید. از شما دعوت می کنم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کوره هوای گرم

دستگاه جوجه کشی 72 تایی آژاکس ajax | دستگاه جوجه کشی با ظرفیت 72 عددی ajax

راهنمای خرید کوره هوای گرم 

کوره هوای گرم که تحت عنوان هیتر حرارتی و بخاری آتش درون نیز شناخته می شود یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین تجهیزات گرمایشی می باشد که در محیط هایی مانند مرغداری، گلخانه، کارگاه ، سالن های ورزشی و … برای تولید گرمای پاک استفاده می شود.

برای خرید هیتر مرغداری باید برخی مواد و فاکتور های مهم را مورد بررسی قرار دهید تا از کیفیت محصول مورد نظر اطمینان حاصل کنید. 

همانگونه که میدانید مرغداری و سالن پرورش طیور محیطی مرطوب می باشد و به همین دلیل بدنه هر دستگاهی که در آنجا حضور دارد به طور مداوم در خطر زنگ زدگی می باشد. از این رو به هنگام انتخاب محصول باید جنس بدنه را مورد بررسی قرار دهید. معمولاً شرکت های پیشرفته و پرچمدار از بدنه های گالوانیزه با روکش رنگ کوره ای بهره گیری می کنند چرا که این نوع بدنه به هیچ عنوان در برابر آب یا رطوبت دچار زنگ و هر گونه واکنش نمی شود و مهم تر از همه در برابر ضربه، برخورد و سایش از مقاومت فوق العاده بالایی برخوردار است.

مورد دوم که در تعیین کیفیت هیتر مرغداری تاثیر گذار است جنس کوره می باشد. در واقع در این دستگاه آتش بعد از تولید شدن به داخل کوره پرتاب می شود که در این حالت کوره در تماس مستقیم با شعله های آتش و حرارت بالا قرار می گیرد. باید دقت کنید که کوره دستگاه از جنس استیل باشد چرا که غیر  از آن هر کوره دیگری در برابر آتش بعد از گذشت 1 الی 2 سال دچار پوسیدگی و خوردگی می شود.

علاوه بر موارد ذکر شده نوع تابلو برق، فن های مکنده هوا و سیستم امنیتی متعلق به این سری از تجهیزات گرمایشی بسیار پر اهمیت بوده و باید هنگام خرید زیر ذره بین قرار داده شود.

کوره هوای گرم در مرغداری

مزایای استفاده از هیتر کابینتی در مرغداری   

نام دیگر کوره هوای گرم هیتر کابینتی می باشد که در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شود. این سری از هیتر ها بر خلاف جت هیتر با پیروی از سیستم آتش درون کار می کنند و به همین دلیل گرمای تولید شده توسط آنها کاملاً پاک و خالی از هر نوع گاز سمی است. این امر باعث شده تا کاربران بتوانند از این محصولات در محیط های فاقد تهویه نیز بکار گیری کنند. 

کوره هوای گرم با توجه به ظرفیت بالایی که دارد به تنهایی می تواند یک محیط بزرگ را گرم کند و به این شکل از مصرف انرژی و کاهش هزینه های جاری تاثیر گذار باشد. 

شایان ذکر است که در این دستگاه های 3 عدد سنسور دما فن، کوه و محیطی استفاده می شود. کاربر می تواند سنسور محیطی را بر روی یک میزان درجه خاص تنظیم کند تا هیتر بر اساس آن گرما تولید کند و بعد از رسیدن دمای محیط به دمای مورد نظر کارکرد دستگاه متوقف شود. بعد از مدتی که دمای محیط کاهش یافته و از بازه تعریف شده پایین بیاید دستگاه مجدداً شروع بکار کرده و این چرخه ادامه می یابد.

استفاده از کوره هوای گرم در مرغداری به خصوص در فصل های سرد سال امری ضروری می باشد، چرا که کاهش دمای محیط می توانند جان پرنده ها را به خطر بیندازد. البته استفاده از سیستم گرمایشی کم بازه و ضعف تنها می تواند شرایط را برای زنده ماندن پرنده ایجاد کند ولی بر روی ضریب تبدیل دان گوشت و فرایند تخم گذاری آن تاثیر منفی می گذارد.

شایان ذکر است که هیتر حرارتی آتش دورن در انواع گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز طراحی و تولید می شود و کاربر می تواند با توجه به امکانات و نوع سوختی که در اختیار دارد بدون هیچ محدودیت دستگاه مناسب را خریداری کرده و از آن برای افزایش دمای مرغداری بکار ببرد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*