logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

عوارض و مضرات کره حیوانی | بایدها و نبایدها

مضرات کره حیوانی

عوارض و مضرات کره حیوانی

کره حیوانی طبق فرایندی با استفاده از شیر گاو ، گوسفند و … تولید میشود. چربی موجود در ماست با استفاده از دستگاه کره گیر صنعتی یا خانگی به کره تبدیل میشود. کره حیوانی به عنوان منبع غنی از ویتامین و املاح معدنی برای بدن بوده ولی برخی از افراد به دلیل مصرف بیش از حد دچار برخی مشکلات مانند بیماری قلبی ، افزایش و … میشود. به همین دلیل در این مقاله اقدام به بررسی مضرات کره حیوانی می پردازیم.

باورهای اشتباهی در بین مردم وجود دارد که مصرف کره حتی با مقدار کم نیز دارای عوارض بوده و به عنوان یک ماده ارزش غذایی ندارد. اما باید به یاد داشته باشید که کره حیوانی دارای مقدار بسیار بالایی کلسیم و ویتامین بوده و ارزش غذایی خوبی دارد. اما برخی از افراد به دلیل مصرف بیش از حد دچار افزایش وزن یا مشکلات قلبی میشوند و این به دلیل داشتن چربی بالای کره میباشد. کره حیوانی مناسب افراد ورزشکار میباشد زیرا به علت تحرک بالا عوارضی برای بدن نداشته و کاملا در بدن تجزیه میشود.

عوارض و مضرات کره حیوانی بر بدن

کره حیوانی به دلیل داشتن کلسترول و چربی بسیار بالا عوارضی برای سلامتی و بدن داشته و اگر به صورت مقدار زیادی مصرف شود باعث افزایش چربی شکمی میشود. در نظر داشته باشید به صورت روزانه اقدام به مصرف کره حیوانی نکنید و به صورت هفته ای 3 بار از کره حیوانی در وعده صبحانه استفاده کنید. مصرف کره در ساعات پایانی شب چندین برابر تاثیر بدی برای سلامتی میگذارد زیرا بدن تحرکی برای سوزاندن مقدار چربی کره نداشته و تمامی چربی در بدن رسوب میشود.

وجود اسید های چربی موجود در کره باعث افزایش فشار خون شده  و به مرور زمان حملات قلبی در فرد نمایان میشود. حملات قلبی یکی از عوارض کره حیوانی میباشد اما به شرطی که میزان مصرف بیش از حد استاندارد باشد.

دستگاه جوجه کشی آرکام 336 تایی

طبق برررسی دانشمندان و پزشکان برای تامین املاح معدنی بدن از طرق چربی ها بهتر است توسط روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … انجام گیرد. برای تامین ویتامین های گروه A به هیچ عنوان اقدام به مصرف کره حیوانی با مقدار بالا نشوید زیرا سلامت شما را تهدید میکند.

این افراد از مصرف کره حیوانی اجتناب کنند …!!!

افراد چاق و دارای اضافه وزن باید از مصرف بیش از حد کره حیوانی اجتناب کنند. زیرا به دلیل داشتن میزان چربی بالا برای افراد چاق مناسب نمیباشد.

وجود کلسترول و اسید های چرب بالا در کره حیوانی باعث ایجاد بیماری قلبی و عروقی شده و میتواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

افراد بزرگسال یا کودکانی که از بیماری زردی رنج میبرند باید از مصرف کره حیوانی اجتناب کنند.

عوارض کره حیوانی

تکنیک هایی که در هنگام مصرف بیش از حد کره حیوانی باید انجام داد؟

در برخی از مواقع مصرف بیش از حد کره حیوانی باعث ایجاد یک سنگینی در معده میشود. زیرا به دلیل چربی بالا هضم این ماده غذایی دیرتر انجام میگیرد به همین دلیل در هنگام مصرف بیش از حد کره حیوانی برای جلوگیری از مضرات کره حیوانی از آب گرم استفاده کنید. مصرف کره به میزان بالا احساس سیری در شما نمایان میکند این عمل کاملا طبیعی میباشد.

دومین روش ، استفاده از سوپ یا غذاهای آبکی داغ میباشد تا فرایند هضم سرعت بیشتری میشود. همچنین میتوانید از دوغ به عنوان یک راه برای جلوگیری از اثرات بد کره حیوانی استفاده کرد.

بعد از مصرف موارد بالا اگر احساس سنگینی در معده شما رفع شد میتوانید اقدام به خوردن غذاهای روزانه نمائید. در نظر داشته باشید بهتر است برای جلوگیری از عوارض کره حیوانی میتوانید یک ورزش با تایم نیم ساعته انجام دهید تا اثرات بدی برای سلامتی بدن نداشته باشد.

فواید کره حیوانی در مقابل مضرات کره حیوانی

همانطور که قبلا در مقاله فواید کره حیوانی به آن پرداخته ایم فواید کره حیوانی در مقابل مضرات کره حیوانی بسیار زیاد بوده و اگر بصورت استاندارد مصرف شود ویتامین ها و املاح معدنی بدن را به خوبی تامین میکند. ویتامین A موجود در کره حیوانی برای پوست بسیار خوب بوده و باعث میشود تا پوستی درخشان و شفافی داشته باشید.

نتیجه گیری کلی

در نظر داشته باشید طبق یافته های متخصصان مصرف کره حیوانی با میزان استاندارد باعث ایجاد مشکل در بدن نمیشود و حتی سلامت شما را بهبود میبخشد. عوارض کره حیوانی برای افرادی نمایان میشود که میزان مصرف غیر استانداردی دارند و باعث تجمع چربی در نواحی مختلف بدن از جمله قلب و نواحی شکم میشود. در نظر داشته باشید در مصرف کره حیوانی زیاده روی نکنید. مضرات کره حیوانی بیشتر در سیستم عروقی بدن میباشد و حتی در برخی مواقع البته در طی سالیان دراز اگر جلوگیری نشود موجب مرگ فرد میشود. زیرا تجمع چربی در قلب باعث سکته مغزی میشود.

مصرف استاندارد کره حیوانی برای سلامت شما ضرری ندارد ولی اگر از طرف پزشک متخصص مصرف این ماده برای شما منع شود حتما به دستورات پزشک عمل کرده و از مصرف کره خودداری کنید. در نظر داشته باشید که مهم ترین گزینه در حفظ سلامتی یک فرد رژیم غذایی او در طول روز میباشد. به همین دلیل در رژیم غذایی خود دقت کافی را داشته باشید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*