logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

شرایط نگهداری شیر خام در شیر سرد کن

شرایط نگهداری شیرخام

شرایط نگهداری شیر خام : شیر یکی از محبوب ترین محصولات لبنیات می باشد که به صورت روزانه توسط تمام مردم دنیا استفاده می شود.  شایان ذکر است که تمامی محصولات  لبنیاتی  علی الخصوص شیر از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند و به راحتی تحت تاثیر شرایط نامناسب و در تماس با هرگونه آلودگی میکروبی کاسته شده و خراب می‌شوند. این امر باعث شده تا شرکت‌های مختلف در راستای ذخیره سازی و نگهداری شیر و دیگر محصولات تهیه شده با استفاده از شیر انواع دستگاهها و تجهیزات لبنیاتی طراحی و تولید کنند. 

شیر سرد کن یکی از مهمترین و پرکاربردترین دستگاه‌هایی است که برای نگهداری شیر در لبنیاتی ها فروشگاه ها و کارگاه های تولید فراورده های لبنی از آن بهره گیری می کند. معمولاً شیر را بعد از تولید شدن می توان به مدت ۲ الی ۳ روز نگهداری و ذخیره سازی نمود ولی برای همین کار هم باید شرایط لازم از جمله دمای مناسب توسط دستگاه ایجاد شود. دستگاه شیر سرد کن با پیروی از به روزترین پروتکل های بهداشتی و با استفاده از مواد اولیه درجه یک به صورت کاملاً درزگیری شده طراحی و تولید می شود تا امکان ظهور هرگونه میکروب و رشد آن در قسمت داخلی دستگاه به صفر برسد.  بدنه دستگاه شیر سرد کن از جنس استیل استنلس میباشد، که با توجه به ویژگی‌های ساختاری که دارد به هیچ عنوان در برابر آب و رطوبت مواد مایع و شرایط غیر استاندارد محیط دچار زنگ زدگی یا تغییر حالت نمی‌شود.

شرایط نگهداری شیر خام

شیر بعد از جوشیده شدن از گاو باز و یا هر کدام دیگری باید در مدت زمان حدوداً ۳ الی ۴ ساعت به دمای ۴ درجه برسد تا باکتری ها نتوانند در داخل آن رشد کنند. بعد از رسیدن به دمای ۴ درجه باید شیرا در همین دما به صورت پایدار نگه دارید و از این فرصت برای عمل  پاستوریزاسیون بهره گیری کنید. 

به طور کلی شیر خام بعد از به دست آمدن از دامداری ها و دیگر ایستگاه ها باید در کمترین مدت به داخل شیر سرد کن ها انتقال پیدا کند تا شرایط استاندارد برای نگهداری و ذخیره سازی آن ایجاد شود. بعد از این فرایند کاربر آزاد است که با خیال راحت از شیر داخل مخزن به عنوان ماده اولیه برای تولید انواع محصولات لبنیاتی همانند پنیر، خامه و کره استفاده کند. نگهداری شیرخام امروزه نسبت به گذشته بسیار راحت میباشد. زیرا تجهیزات حرفه ای کمک زیادی برای نگهداری میکنند.

اینورتر 500 وات

نگهداری شیر خام در دستگاه شردکن

بررسی دستگاه شیر سرد کن 

دستگاه شیر سرد کن که تحت عنوان چیلر نیز شناخته می شود دارای سیستم برودتی بسیار قدرتمند بوده و می‌تواند دمای داخل مخزن را در حد تعریف شده نگه داری کند. در قسمت داخلی این دستگاه ها موتورهای قدرتمندی به همراه کندانسور های مسی با فیلم آلومینیومی استفاده می‌شود که برای کاهش دادن سریع دمای شیر و تثبیت دمای داخل عمل می کنند.

علاوه بر این برای کاهش میزان مصرف انرژی و همچنین برای افزایش راندمان دستگاه شرکتهای سازنده با استفاده از مواد مختلف همانند فوم تزریقی تمهیدات لازم جهت عایق بندی و ایزولاسیون مخزن این دستگاه را در نظر می‌گیرند. 

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق یکی از بزرگترین تولید کننده های انواع تجهیزات لبنیاتی در ایران می باشد که با استفاده از مواد اولیه درجه یک و با رعایت تمامی استانداردها و پروتکل های بهداشتی توانست محصولات متعددی را تولید و به بازار عرضه کند. همچنین شرکت با تجربه نزدیک به سه دهه توانست علاوه بر نیاز بازار های داخلی بخش قابل توجهی از محصولات خود را به کشورهای همسایه و به بازارهای بین المللی ارائه کند که این خود تضمین کننده کیفیت تجهیزات لبنیات که متعلق به صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق است.

 شرکت نام برده برای رفاه حال کاربر انواع دستگاه شیر سرد کن در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می کند تا کاربر با توجه به بودجه و مقیاس کار خود بهترین گزینه را برای خود انتخاب نماید.  این دستگاه ها به همراه ۱۲ ماه گارانتی طلایی مشغول بر تمامی قطعات و همچنین ۱۰ سال خدمات پس از فروش به خریداران ارائه می شود.

دیدگاه‌ها (0)

*
*