logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

تفاوت و کاربرد رطوبت ساز های گرم و سرد

کاربرد رطوبت ساز های گرم و سرد-دکتر قشلاق

امروزه دستگاه های رطوبت ساز و انواع مه پاش های کوچک جایگاه ویژه‌ای را در زندگی افراد برای خود ایجاد کرده اند. این دستگاه ها با توجه به نوع سیستمی که در آن ها طراحی شده است می تواند در مدت زمانی معین حجم قابل توجهی از قاف را به رطوبت تبدیل کرده و نهایتاً به محیط منتشر کند. در واقع این دستگاه طی فرآیندی را قرار داده و ساختار آن را از هم گسیخته می کند و نهایتاً آب را به ذرات کوچک آب و در گام نهایی به رطوبت تبدیل می کند. در حالت کلی دستگاه رطوبت ساز در 3 نوع التراسونیک، پروانه ای یا همان دیسکی و نازلی طراحی و تولید می شود ولی از نظر نوع رطوبت می توان این تجهیزات را به دو نوع بخار گرم و بخار سرد تقسیم بندی نمود. توجه کنید که کاربرد رطوبت ساز های گرم و سرد با توجه به محیط مورد نظر و نیاز آن می تواند متفاوت باشد. در ادامه به بررسی این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

بررسی اهمیت استفاده از رطوبت ساز خنک

برای آشنایی کامل با کاربرد رطوبت ساز های گرم و سرد ابتدا باید اطلاعات لازم درباره هر یک از دستگاه ها را به دست بیاورید. دستگاه رطوبت ساز خنک هماهنگونه که توضیح داده شد از نظر نوع کارکرد و همچنین ظرفیت کارکرد به انواع التراسونیک، دیسکی و نازلی تقسیم می شود که هر از آن ها برای محیط های خاص قابل استفاده می باشند.
این دستگاه ها می توانند در مدت زمان کوتاه حجم قابل توجهی از آب را از هم شکافته و به ذرات کوچک تر تبدیل نماید تا در نهایت آن ها را به صورت رطوبت و بخار خنک به محیط منتشر کند.دستگاه مه پاش التراسونیک دارای ظرفیت های متنوعی میباشد. در این دستگاه آب به وسیله کارکرد پیزوسرامیک ها و تحت تاثیر امواج التراسونیک به بخار تبدیل می شود و در نهایت از قسمت خروجی که در بالای دستگاه قرار دارد به محیط انتقال پیدا می کند. با بالا رفتن ظرفیت دستگاه تعداد پیزوسرامیک ها و خروجی ها نیز افزایش پیدا می کند. این دستگاه ها با راندمان 95 درصد و با مصرف انرژی پایین رطوبت مورد نیاز برای محیطی با مساحت خاص را تامین می نماید. برای جلوگیری از زنگ زدگی و یا ورود صرات آب به داخل دستگاه و خراب شدن قطعات، در این سری از دستگاه ها از بدنه ABS بهره گیری می شود. این بدنه از جنس پلاستیک فشرده است که علاوه بر ضد زنگ بودن به دلیل حضور مونومر ها در برابر ضربه یا برخورد از مقاومت بالایی برخوردار است.

رطوبت ساز پروانه ای-دکتر قشلاق
دستگاه رطوبت ساز پروانه ای نمونه دیگر از تجهیزات رطوبتی می باشد که در مقایسه با نمونه قبلی در ظرفیت های بالاتر تولید می شود و به همین دلیل در مکان هایی که از نظر مساحت و اندازه نسبتاً بزرگ است مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه را می توان به با استفاده از قطعاتی که دارد به لوله کشی مستقیم آب شهری متصل نمود تا بدین شکل آب مورد نیاز برای تولید رطوبت به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به پر کردن مخزن توسط اپراتور تامین شده و در اختیار دستگاه قرار داده می شود. در این سری از دستگاه ها پر های قدرتمندی از جنس آلومینیومی قرار دارد که با کارکرد خود در سرعت بسیار بالا قطرات آب را از تحت تاثیر قرار داده و آن ها را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کند. در نهایت این ذرات کوچک به دلیل کارکرد فن به بیرون از دستگاه و به محیط مورد نظر پرتاب می شود. بدنه این دستگاه ها با استفاده از رنگ پودری به صورت کامل کاروینگ و پوشش داده شده است، از این رو حضور رطوبت، قطرات آب و همچنین شرایط محیط نمی تواند باعث زنگ زدگی یا واکنش دادن بدنه دستگاه شود. توجه کنید که این سری از دستگاه ها نیز از نظر ظرفیت دارای تنوع بالایی بوده و فرد می تواند با توجه به نیاز خود و مساحت محیط بهترین گزینه را انتخاب کند.
دستگاه رطوبت ساز نازلی نوع دیگری از تجهیزات رطوبتی است که از چند قطعه تشکیل شده و برای محیط های کوچک تا بزرگ و صنعتی قابل استفاده است. این دستگاه دارای یک مخزن بزرگ بوده که آب و نازل های پخش کننده رطوبت خنک در قسمت بالا و نزدیک به سقف در محیط مورد نظر نصب می شود. هنگام کارکرد آب از مخزن مکش می شود و به وسیله لوله ها به نازل انتقال پیدا می کند. در نهایت با توجه به طراحی و مدل نازل، آب تحت فشار قرار گرفته و به صورت ذرات بسیار ریز به مکان منتشر می گردد. در این سری از تجهیزات از صافی و فیلتر نیز بهره گیری می کنند تا رسوبات و ذرات موجود در آب سبب گرفتگی و خرابی نازل نشود.
برای بررسی کاربرد رطوبت ساز های گرم و سرد باید بیان کرد این 3 نوع دستگاه که رطوبت خنک تولید می کند برای محیط هایی مانند تالار ها، گلخانه ها، سالن پرورش طیور، سالن پرورش گل و گیاه، استخر ها، سالن پرورش قارچ، کارخانه تولید تنباکو، انبار نگهداری کاغذ و … یک نیاز اساسی در نظر گرفته می شود.

رطوبت ساز گرم-دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی ۳۳۶ تایی

بررسی اهمیت استفاده از رطوبت ساز گرم

دستگاه رطوبت ساز گرم نوع دیگری از تجهیزات رطوبتی است که امروز جایگاه ویژه ای را برای خود در خانه و محل کار بسیار از افراد ایجاد کرده است. با عوض شدن آب و هوا و یا وارد شدن به فصل های سرد، بدون شک همه از سیستم های گرمایشی برای بالا بردن دمای محیط بهره گیری می کنند. در این حالت مکان مورد نظر مانند خانه گرم می شود ولی هوای محیط به حالت خشک خواهد بود. این خشک بودن می تواند تاثیرات مخربی را بر پوست، سیستم تنفس و سیستم ایمنی بدون افراد داشته باشد.
افرادی که قصد دارند اطلاعات مهم در رابطه با کاربرد رطوبت ساز های گرم و سرد به دست بیاورند، باید توجه داشته باشند که بهره گیری از رطوبت ساز گرم برای تولید بخار گرم سبب می شود تا در فصل های خنک، شرایط فضای داخلی خانه یا محل کار استاندارد باشد و از بروز مشکلاتی که توضیح داده شد، جلوگیری گردد.

دیدگاه‌ها (0)

*
*