logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

روش های خنک سازی و کاهش دما در گلخانه

کاهش دما در گلخانه-صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

گلخانه محیطی بسته و تحت کنترل است که فرد می‌تواند با استفاده از تجهیزات مختلف تمامی المان‌های آن اعم از دما، رطوبت، تهویه و … را تنظیم و کنترل کند. همین موضوع باعث شده تا پرورش‌دهندگان بتوانند بدون کوچکترین محدودیت مانند شرایط اقلیمی، وضعیت آب و هوایی، تغییرات فصلی و دیگر موارد به پرورش انواع محصولات گرانقیمت و کمیاب بپردازند که این امر باعث شده سود حاصل از فعالیت در گلخانه در مقایسه با شیوه سنتی چندین برابر شود. البته گاهن تامین شرایط لازم مانند کاهش دما در گلخانه می تواند چالش هایی را برای فرد به همراه داشته باشد و همین امر باعث شده تا ما در ادامه این مطلب نحوه پایین آوردن دمای گلخانه را مورد بررسی قرار دهیم.

در حالت کلی هر فرد می‌تواند با استفاده از چهار روش زیر دمای سالن پرورش گل و گیاه و سایر محصولات کشاورزی را پایین بیاورد:

  1. فن های گلخانه
  2. مهساز پروانه ایش 
  3. سیستم ایرواشر 
  4. سیستم پد سلولزی

کاهش دما در گلخانه با استفاده از فن ها

در حالت کلی برای پایین آوردن دما در سالن و گلخانه می توان از تنها به دو صورت استفاده نمود. در حالت اول می‌توانید تنها را به صورت طولی و در حالت دوم می توانید آنها را به شکل عرضی در محیط قرار دهید که البته با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بیشتر افراد از روش عرضی بهره گیری می کنند.

به طور معمول دیواره های سالن به وسیله فن ها به صورت کامل پوشیده می‌شود و در هنگام نیاز شما می توانید دمای سالن را با استفاده از همین فن گلخانه گاهش دهید. شایان ذکر است که فن های نامبرده توسط شرکت ها و کارخانه های متعددی در سراسر ایران طراحی و تولید می‌شود که در این میان صنایع ماشین سازی دکتر قشلاقات تجربه نزدیک به سه دهه به عنوان یکی از شرکت های پرچمدار در زمینه تولید انواع تجهیزات گلخانه ای در ایران می باشد که به مدد خط تولید مجهز و با تکیه بر مهندسین مجرب توانسته محصولات باکیفیت متعددی را برای محیط گلخانه و سالن پرورش گل و گیاه طراحی و تولید کند.

دستگاه جوجه کشی ۶۷۲ تایی

مه ساز پروانه ای در گلخانه - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بهره گیری از مه ساز پروانه ای 

روش دوم برای کاهش دما در گلخانه استفاده از مه ساز پروانه ای و دیسکی می باشد. مه ساز پروانه ای که تحت عنوان رطوبت ساز دیسکی نیز شناخته می شود یکی از انواع تجهیزات رطوبتی تولید شده توسط صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق است که برای ظرفیت‌های متنوع بوده و کاربر می تواند با توجه به محیط و بودجه که در اختیار دارد بهترین گزینه را انتخاب کند. شایان ذکر است که این احساس با اتصال به لوله کشی آب شهری بدون نیاز به حضور کاربر می‌تواند به صورت تدریجی رطوبت مورد نیاز برای محیط را تامین کند و بدین ترتیب نخواهد توانست با اتکا بر همین سیستم رطوبت رسانی و انواع محصولات در بورس خانه خود پرورش دهد.

استفاده از ایرواشر

سیستم ایرواشر از دیگر مواردی است که می‌توان از آن برای پایین آوردن دما در محیط گلخانه استفاده نمود البته سیستم هزینه های نسبتا سنگینی را برای فرد به همراه خواهد داشت. اما با این حال باید توجه داشت که کیفیت کار با این واشر در مقایسه با دیگر تجهیزات رطوبتی بالا می باشد. سیستم آیرواشر دارای یک ورودی و یک خروجی هوا است که شما می توانید تمامی تنظیمات لازم را به راحتی بر روی آن اعمال نمایید، تا بدین ترتیب میزان دما رطوبت و همچنین هوای ورودی را برای مکان مورد نظرتان تعیین کنید.

سیستم پد سلولزی در گلخانه - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

سیستم پد سلولزی

آخرین موردی که برای کاهش دما در گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد سیستم پد سلولزی است که معمولاً در ورودی سالن ها و گلخانه ها نصب می شود. در واقع پد به دلیل خیس بودن باعث می شود تا هوای وارد شده به گلخانه در برخورد با همین پد در  خنک سازی شود و مهمتر از آن گرد و خاک آن به صورت کامل گرفته شود و بدین ترتیب در نهایت هوای پاک و خنک به گلخانه انتشار یابد.

شایان ذکر است که تمامی موارد توضیح داده شده در قسمت های بالا توسط صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق طراحی و تولید می‌شود به شما عزیزان میتوانید با خرید از محصولات متعلق به این برند مطرح نیاز تمامی نیازهای مرتبط با محیط گلخانه را رفع نموده و به پرورش انواع محصولات با راندمان بالا بپردازید. 

دیدگاه‌ها (0)

*
*