logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

گرمایش تابشی گلخانه

گرمایش تابشی گلخانه - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

پرورش محصولات در گلخانه یکی است پر سود ترین فعالیت های کشاورزی است که در چند سال اخیر توجه بسیاری از پرورش دهنده ها و افراد حرفه ای در این زمینه را به خود جلب کند. شایان ذکر است که گلخانه یک محیط بسته و محدود است که کاربر می تواند با استفاده از انواع تجهیزات گلخانه ای و همچنین دستگاه های مانند مه پاش، بخاری تابشی، هیتر کابینتی، فن تهویه و … تمامی شرایط لازم مانند دما رطوبت و میزان اکسیژن را با توجه به نوع محصول و ویژگی های آن تنظیم و تثبیت کند. در واقع همین هم باعث شده تا فعالیت در گلخانه ها بر خلاف حالت سنتی به صورت چهار فصل صورت پذیرد، که در این حالت پرورش دهنده قادر است سوددهی خود را چندین برابر می کند.

البته در عین ویژگی‌های ممتاز و سوددهی بالای پرورش محصول در گلخانه باید این مورد را نیز مد نظر داشت که استفاده از انواع تجهیزات و دستگاهها و مهمتر از همه تامین یک شرایط استاندارد برای پرورش محصول در عین آسان بودن می تواند چالش برانگیز نیز باشد. یکی از مهمترین مواردی که در بحث گلخانه به آن توجه می‌شود تامین گرمای لازم به خصوص در فصل‌های سرد سال است. برخی افراد برای تامین دمای مورد نیاز از انواع هیتر های کابینتی استفاده می کنند و این در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند که از روش  گرمایش تابشی گلخانه برای این هم به کار گیری کنند. درخواست ها و سوالات مکرر شما عزیزان باعث شده تا ما در این مقاله بهره گیری از شیوه گرمایش تابشی گلخانه برای تامین گرمای کافی در سالن را به عنوان موضوع اصلی مد نظر بگیریم و در ادامه به صورت کامل به بررسی آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

هیتر تابشی گلخانه چیست؟ صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

هیتر تابشی گلخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

 هیتر تابشی گلخانه که تحت عنوان خورشید کوچک نیز می شناسند قادر است طی فرایندی گرمای لازم برای محیط را به صورت تابش گرما تامین نماید. توجه داشته باشید که گرمای تولید شده توسط این وسیله به شکل امواج الکترومغناطیسی در مکان حرکت می کند. شرکتهای سازنده معمولاً این وسیله گرمایشی را در دو مدل گازی و برقی تولید می کنند تا کاربر بتواند با توجه به بودجه و امکاناتی که در اختیار دارد بهترین گزینه را انتخاب نماید.

دستگاه جوجه کشی 48 تایی

گرمایش تابشی به قسمت های مختلفی تقسیم بندی می شود که شامل موارد زیر است: 

  • لوله های آتش خوار
  • فن مکنده
  • رفلکتور

در واقع حرارت توسط مشعل تولید شده و به کمک فن ها در طول لوله ها به حرکت در می آیند؛ این گرما در نهایت توسط رفلکتور به بخش تعیین شده می تابد و سپس با برخورد با جسم، گرما تخلیه می شود.

معایب و مزایای گرمایش تابشی گلخانه 

در حالت کلی سیستم گرمایش به روش تابشی در گلخانه با پیروی از قانون فیزیک گرمای مورد نظر را به صورت تابشی به مکان یا فضای مورد نظر انتقال می دهد. البته این مهم را باید مد نظر گرفت که فرقی ندارد شما از چه سیستم گرمایشی برای تامین دمای محیط استفاده میکنیم در وهله اول می‌بایست عایق بندی و ایزولاسیون گلخانه و سالن پرورش یا با نهایت دقت و با استفاده از متریال و مواد با کیفیت صورت بگیرد.

مهمترین مواردی که گرمایش تابشی گلخانه را به یکی از ایده آل ترین سیستم های گرمایشی تبدیل کرده است، قابلیت تولید حرارت به شکل پایدار و متراکم است. در واقع در این حالت گرمایش به شکل مطلوب انجام می‌گیرد و کف سالن و ریشه گیاه تحت هیچ شرایطی توسط سرما  دچار آسیب نمی شود .

بخاری تابشی گلخانه با توجه به ساختار جدید و طراحی نوینی که دارد با مصرف کمترین میزان انرژی بیشترین بهره وری را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل کاربران نباید نگران هزینه‌های جاری حاصل از مصرف برق یا گاز باشند. 

افرادی که قصد دارند از سیستم گرمایش تابشی گلخانه استفاده کنند می بایست توجه داشته باشند که این سیستم به صورت کاملاً اتوماتیک فرآیند تامین دما را انجام می دهد و شما عزیزان میتوانید به راحتی آن را کنترل و تنظیم کنید. علاوه بر موارد ذکر شده ساختار ساده این سیستم باعث شده تا در کنار نیاز به فضای کم و نصب سریع و آسان، هزینه های جاری حاصل از نگهداری و تعمیر آن نیز تا حد قابل توجهی پایین باشد. 

البته باید به این موضوع توجه داشت که بخاری تابشی از قدرت چندان بالایی برخوردار نیست و متاسفانه در فضاهای بزرگ نمی تواند پاسخگوی تامین گرما باشد. علاوه بر این افرادی که گلخانه خود را در شهرها و اقلیم های سرد راه اندازی کرده اند نمی توانند از این سیستم برای بالا آوردن دماغ به خصوص در فصل های سرد سال استفاده کنند. 

خرید هیتر گلخانه ای - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

خرید هیتر گلخانه ای

هیتر کابینتی که تحت عنوان هیتر گلخانه ای نیز شناخته می شود یکی از پرکاربردترین و بهترین تجهیزات گرمایشی برای محیط های حساسی مانند سالن و گلخانه است. این وسیله با اتفاق و سیستم آتش درون کار می‌کند و به همین دلیل گرمای تولید شده توسط این دستگاه فاقد کوچکترین آلودگی و گاز سمی می باشد. شما عزیزان می توانید این دستگاه را از صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق به همراه 12 ماه گارانتی طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش خریداری کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*