logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

راهنمای خرید آبسردکن | کدام آبسردکن برای ما مناسب است ؟

راهنمای خرید انواع آبسردکن

راهنمای جامع خرید آبسردکن

با آغاز فصول گرم سال استفاده از دستگاه های آبسردکن به منظور تولید سریع آب خنک افزایش پیدا خواهد کرد که در راستای وجود راهنمایی کامل برای خرید آبسردکن مناسب، این مقاله را در سایت دکتر قشلاق تهیه کرده ایم تا بتوانیم تک تک پرسش های خریداران گرامی در مورد انتخاب دستگاهی مناسب پاسخ داده باشیم . با ما همراه باشید …

راهنمای خرید آبسردکن

کلیات :

آبسردکن ها دستگاه هایی با ساختاری مشابه یخچال ها می باشند که در جهت خنک سازی آب استفاده می شوند . این دستگاه ها با توجه به محل مورد استفاده به شیوه های مختلفی تولید می شوند و برخی از آنها مخصوص کاربردهای خاص می باشند . از انواع آبسردکن های معمول که در بازار موجود می باشد میتوان به آبسردکن رومیزی ، آبسردکن گرم کن اداری ، آبسردکن استیل و … اشاره کرد.

برد جوجه کشی H3 | برد دستگاه جوجه کشی خانگی

چه ابسردکنی بخریم ؟

اینکه چه آبسردکنی برای ما مناسب است یکی از رایج ترین پرسش های کاربران می باشد. به منظور پاسخگویی به این پرسش ابتدا باید دلیل خرید دستگاه و همچنین محل استفاده و مقدار استفاده از دستگاه مشخص شود . در این حال به آسانی می توان دستگاه مناسب را خریداری کرد .

فاکتورهای موثر در خرید یک آبسردکن :

مهمترین فاکتورهای مهم در هنگام خرید آبسردکن موارد زیر می باشد :

  • قیمت آبسردکن
  • نوع آبسردکن کاربر و محل مورد استفاده
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

در ذیل به بررسی موارد اشاره شده خواهیم پرداخت .

قیمت آبسردکن :

اولین موردی که در ذهن هر خریداری وجود دارد ، قیمت آبسردکن می باشد. قیمت آبسردکن می تواند از فاکتورهای مهم در کیفیت ساخت دستگاه نیز به شمار رود ، چرا که تهیه ی دستگاه های با کیفیت نیازمند قطعاتی گرانقیمت می باشد که در نتیجه موجبات افزایش قیمت اولیه دستگاه را سبب خواهد شد .

اما آیا این قیمت اولیه بالا به صرفه می باشد ؟

این مورد به چند فاکتور بستگی دارد . برند یکی از مهمترین فاکتور ها در انتخاب دستگاه های سرمایشی می باشد . برند های شناخته شده به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت و همچنین احترام خاصی که برای مشتریان خود قائل می باشند دستگاه های مطمئنی تولید می کنند که در بسیاری از مواقع دارای قیمت های بالاتری نسبت به برند های متفرقه می باشند.

استفاده از قطعات باکیفیت و تکنولوژی های روز دنیا در دستگاه های برند های معتبر ، علاوه بر افزایش قابل توجه طول عمر دستگاه ، در مصرف برق آنها نیز بسیار تاثیر گذار می باشد و سبب کاهش قابل توجه مصرف برق دستگاه و در نتیجه کاهش هزینه های جانبی و طولانی مدت برای کاربر می شود .

نوع آبسردکن مورد نیاز :

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب دستگاه آبسردکن که می توان آن را مهمترین عامل نیز دانست ، نوع استفاده ی کاربر از آبسردکن و محل استفاده ی آن می باشد .

منظور از نوع استفاده ، انتظاری می باشد که کاربر از خرید دستگاه دارد . برای مثال میزان آب دهی در آبسردکن های فانتزی کمتر از آبسردکن های استیل می باشد . این در حالی است که بسیاری از کاربران استفاده از آبسردکن های فانتزی در منازل را به آبسردکن های استیل ترجیح می دهند .

در زیل به معرفی اجمالی انواع آبسردکن های موجود در بازار و کاربردهای آنها خواهیم پرداخت :

آبسردهای رومیزی :

این نوع آبسردکن ها که از مناسب ترین انتخاب ها برای منازل می باشد ، فضای بسیاری کمی را اشغال می کنند . توانایی آنها در تولید آب سرد در مارک های مختلف متفاوت می باشد ولی به طور میانگین توانایی تولید ۱ لیتر آب خنک در ۵ دقیقه را دارا می باشند.

تامین آب در این آب سردکن ها به دو صورت با مخزن و بدون مخزن می باشد . در نمونه های با مخزن امکان استفاده از آب خنک در زمان های قطعی آب وجود دارد و از طرفی دیگر می توان از مخزن های آب معدنی موجود در بازار نیز به منظور استفاده خریداری کرد .

در نمونه آبسردکن های رومیزی بدون مخزن ، امکان اتصال آب سردکن به لوله آب و همچنین به دستگاه تصفیه ی آب نیز وجود دارد که استفاده از آن را بخصوص در مناطقی که دارای آب های سنگین می باشند بسیار مناسب می کنند . برخی از مدل ها نیز موجود می باشند که هم دارای مخزن بوده و هم اتصال به آب شهری را پشتیبانی می کنند .

آبسردکن های ایستاده فانتزی :

آبسردکن های ایستاده فانتزی دارای بدنه ای از جنس ABS و یا پلاستیک فشرده می باشند و در برخی از مدل ها نیز بدنه ی آنها از جنس استیل نیز می باشد. این دستگاه ها در بیشتر موارد به صورت آبسردکن آبگرم کن تولید می شوند که به همین دلیل کاربرد بسیار زیادی در مراکزی با رفت و آمد کم همچون داروخانه ها ، مطب پزشکان ، کتابخانه ها و منازل دارند.

ابرسانی در این مدل ها بسته به مدل محصول می تواند از طریق منبع آب و یا از طریق لوله کشی باشد. در برخی نمونه ها نیز امکان تولید آب ولرم در کنار آب سرد و آب گرم نیز فراهم شده است که کاربر در صورت نیاز می تواند از آن بهره ببرد .

امکان استفاده از آب گرم و آب سرد به صورت همزمان ، چهره ی زیبا ، بدنه ای با طول عمر بالا و همچنین قیمت مناسب از جمله ی خصوصیات دستگاه های آبسردکن فانتزی می باشد .

از جمله نقاط ضعف این نمونه ها نیز میتوان به میزان کم آب تولیدی آن ها اشاره کرد . به طور معمول این آبسردکن ها توانایی تولید ۱ لیتر آب خنک در هر ۵ دقیقه را دارا می باشد .

در برخی از نمونه ها ، یخچالی کوچک در بخش انتهایی آبسردکن قرار داده می شود که امکان استفاده از آن را برای نگهداری مواد مختلف فراهم می کند.

در برخی نمونه های دیگر ، دستگاه تصفیه آب به جای یخچال قرار داده می شود که مستقیما به آب لوله کشی متصل شده و آبرسانی آبسردکن را انجام میدهد . این نمونه ها علاوه بر قیمت بالا ، با توجه به محل زندگی فرد ممکن است هزینه های جانبی همچون هزینه ی تعویض فیلتر تصفیه کننده را نیز به همراه داشته باشند .

آبسردکن های استیل :

یکی از متداول ترین آبسردکن های موجود در بازار که در معابر عمومی ، مساجد ، مدارس و … به وفور قابل مشاهده می باشد آبسردکن استیل می باشد.

آبسردکن های استیل دارای یک موتور در بخش انتهایی و مخزنی در بخش بالایی خود می باشند که لوله های مسی دور مخزن دستگاه پیچانده شده اند و در نتیجه ی خنک سازی آنها ، مخزن خنک شده و آب داخل ان نیز خنک می شود .

این دستگاه ها توانایی ذخیره ی آب بسیار بیشتری را نسبت به نمونه های فانتزی دارند که به دلیل مخزن های بزرگ مورد استفاده در آنها می باشد .

استفاده از بدنه ی استیل در این دستگاه که همراه با استفاده از عایق بندی به روش های مختلف می باشد، علاوه بر افزایش طول عمر بسیار بالای دستگاه که به دلیل ضدزنگ بودن استیل می باشد ، از هدر رفت انرژی در آنها نیز جلوگیری کرده و دستگاه می تواند آب را برای مدت زمان بیشتری در داخل مخزن خود گرم نگه دارد .

این دستگاه ها به صورت مستقیم به آب لوله کشی متصل میشوند که البته امکان استفاده از تصفیه کننده ی آب نیز در مسیر آنها وجود دارد . همچنین محل خروجی آب اضافی باقی مانده در سینی آبسردکن نیز در این دستگاه ها تعبیه می شود .

یکی از مهمترین نقاط ظعف این دستگاه ها عدم توانایی خنک سازی آب در هوای بسیار گرم و همچنین در محیط هایی با رفت و آمد بالا می باشد .

آبسردکن های استیل آنی :

آبسردکن های آنی نسل جدیدی از آبسردکن های استیل می باشند که در آب خنک را به صورت آنی در اختیار کاربر قرار میدهند . این آبسردکن ها غالبا از بدنه ای با جنس استیل نگیر ساخته می شوند که موجب افزایش وزن آنها و همینطور افزایش طول عمر انها به مقدار قابل توجهی می شود .

مهمترین نکته در این آبسردکن ها وجود مخزن با حجم بسیار کم می باشد. موتور مورد استفاده در این دستگاه ها نسبت به موتورهای آبسردکن های استیل معمولی بسیار قدرتمند تر است . در نتیجه ترکیب مخزن کوچک و موتور بسیار قدرتمند سبب می شود تا کاربر امکان دسترسی به آب خنک را به صورت لحظه ای داشته باشد تا جایی که به صورت متوسط این آبسردکن ها توانایی آبدهی ۵۰ لیتر در هر ساعت را دارا می باشد.

عملکرد آبسردکن آنی، شباهت بسیاری به عملکرد آبگرم کن های دیواری دارد که در آن واحد آب گرم را در اختیار کاربر قرار میدهند .

فرق دستگاه آبسردکن آنی با استیل

آبسردکن های صنعتی :

آبسردکن های صنعتی نسل جدیدی از آبسردکن های مخزن دار می باشد که دکتر قشلاق به عنوان یکی از شناخته شده ترین تولید کننده های آن شناخته می شود .

این آبسردکن ها تماما از جنس استیل نگیر ضدزنگ ساخته می شوند . فرق اساسی آنها با آبسردکن های استیل معمولی در نحوه ی استفاده از اوابراتور و سیستم خنک کننده ی آنها می باشد . در آبسردکن های استیل معمولی همانطور که اشاره شد لوله های مسی دور مخزن پیچیده می شوند تا مخزن را خنک کرده و در نتیجه آب داخل مخزن خنک شود . چنین عملکردی برای تهیه آب خنک در مناطق پر رفت و آمد مناسب نمی باشد و دستگاه توانایی تولید آب خنک برای افراد زیاد را نخواهد داشت . همچنین در مناطق گرمسیری نیز دستگاه های آبسردکن استیل معمول پاسخ گو نبوده و عملا آب ولرم را به جای آب خنک در اختیار کاربران قرار میدهند .

در جهت رفع این مشکل ، در آبسردکن صنعتی ، اوابراتور به داخل مخزن منتقل شده است که چنین عملی در صنعت تولید تجهیزات سرمایشی با نام آیس بانک شناخته می شود . در نتیجه قدرت خنک کنندگی آب به میزان قابل توجه افزایش یافته و آب خنک با سرعت بسیار بالایی در اختیار کاربر قرار میگیرد .

این گونه آب سردکن ها علاوه بر استفاده در صنایعی همچون تولید نان فانتزی و صنایع مشابه ، در مناطق جنوبی و بسیار گرم کشور ، در پایانه های مرزی ، در موکب های کربلا و اربعین در عراق و داخل کشور و … به صورت گسترده ای کاربرد دارند .

گارانتی و خدمات پس از فروش

از دیگر فاکتور های بسیار مهم در انتخاب دستگاه آبسردکن ، توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش است . در صورت انتخاب دستگاهی با برند شناخته شده ، به میزان زیادی خیال کاربر از گارانتی دستگاه آسوده خاطر خواهد بود .

همچنین خدمات پس از فروش نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . بخصوص در دستگاه های آبسردکن استیل و صنعتی که دستگاه دارای طول عمر بالایی می باشد لزوم داشتن خدمات پس از فروشی معتبر و واقعی بسیار احساس می شود. استفاده از خدمات پس از فروش زمانی اهمیت پیدا می کند که کاربر پس از ۵ سال نیازمند تعویض قطعه ای در دستگاه باشد .

در چنین مواردی در صورت معتبر نبودن خدمات پس از فروش ممکن است دستگاه تعمیر نشده و غیر قابل استفاده شود .

نتیجه گیری :

در این مقاله با معرفی انواع آبسردکن های موجود در بازار ، راهنمایی کلی در مورد خرید آبسردکن ارائه دادیم. با توجه به تنوع بالای آبسردکن های موجود در بازار ، کاربر می تواند با شناسایی نیاز های خود و توجه به فاکتور های اشاره شده اقدام به خردید دستگاه مد نظر خود کند.

همچنین امکان ارتباط با مشاوران دکتر قشلاق و مشاوره پیش از خرید نیز برای کاربران مهیا شده است تا اطلاعات فنی دستگاه ها در صورت نیاز کاربران در اختیار آنها قرار گیرد .

دیدگاه‌ها (0)

*
*