logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

کاربرد مه ساز گاوداری

مه ساز گاوداری - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

گاوداری محیط نسبتاً حساسی بوده و باید رطوبت در داخل آن تا حدودی زیاد باشد. همین امر باعث شده تا پرورش دهندگان گاو، گوسفند و سایر دام ها برای تامین رطوبت مورد نیاز از انواع تجهیزات رطوبتی و دستگاه های مختلف بهره گیری کنند. مه ساز گاوداری نمونه ای از دستگاه های پرکاربرد است که طی فرایندی آب را به صورت تدریجی به بخار خنک تبدیل می کند. این سیستم به دلیل کاربرد بالا توانسته نرخ فروش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد. 

در حالت کلی از مه پاش گاوداری به منظور تولید رطوبت در محیط و همچنین خنک سازی و تهویه استفاده می کنند، چرا که تامین این شرایط برای بالا بردن باروری و تولیدات در دام ها یک امری ضروری است. علاوه بر این با کاهش دادن دمای محیط، در واقع استرس در گاو ها از بین می رود و در این حالت رشد و میزان تولید شیر بالا می رود.

اهمیت استفاده از مه ساز گاوداری 

هنگامی که به راه اندازی یک گاوداری فکر می کنید، بدون شک این فعالیت صنعتی را بسیار ساده و بدون دشواری می پندارید و این در حالیست که پرورش دام و فعالیت در گاوداری ها و دامداری ها چالش های خاص خود را دارد. شاید یکی از مهم ترین همین چالش ها تامین رطوبت در سالن پرورش دام ها است. 

دستگاه مه پاش گاوداری یکی از تجهیزات پرکاربرد می باشد که از آن برای تولید بخار خنک استفاده می کنند؛ طوری که فرایند پرورش گاو و سایر دام ها بدون حضور این دستگاه ها به خصوص در فصل های گرم سال عملاً غیر ممکن است. در آب و هوای گرم، گاو ها تحت تاثیر استرس دمایی قرار گرفته و فرایند رشد و تولید شیر در انها با اختلال مواجه می شود و این در حالیست که دستگاه رطوبت سازی با تبدیل آب به بخار خنک باعث بالا رفتن رطوبت محیط، خنک سازی و تهویه هوا می شود تا بدین شکل دام ها در یک شرایط استاندارد  پرورش داده شوند.

دستگاه جوجه کشی 12 تایی

انواع مه ساز گاوداری - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

بررسی انواع مه پاش دامداری 

به طور کلی شما عزیزان می توانید از 2 نوع سیستم به عنوان مه ساز گاوداری استفاده کنید که عبارت اند از:

1- مه پاش دیسکی یا همان پروانه ای 

2- مه ساز نازلی 

شایان ذکر سالت که اساس کار این دستگاه ها با آب و تبدیل آب به رطوبت خنک می باشد که برای رفع نیاز سالن گاوداری بسیار مناسب است. البته هر یک از این دستگاه های شیوه کارکرد متفاوتی را دارند و همین امر باعث شده تا ماد ادامه به بررسی این موضوع بپردازم تا بدین شکل کاربر با توجه به نیاز و محیط خود بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کند.

مه ساز دیسکی چیست؟

دستگاه مه ساز دیسکی که تحت عنوان مه پاش پروانه ای نیز شناخته می شود یکی از انواع تجهیزات رطوبتی بوده که برا تولید بخار آب مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به مدد فن کار می کند که البته دارای سیستم قطره گیر نیز می باشد. در این مه ساز آب با برخورد به فن پرسرعت تبدیل به ذرات ریز شده و به کمک نیروی تولید شده توسط کارکرد فن به سمت محیط مورد نظر پرتاب می شود. 

مه پاش دیسکی طریقه نصب بسیار ساده ای دارد و مهم تر از همه هزینه خرید و راه اندازی این محصولات به نسبت پایین تر است. علاوه بر موارد ذکر شده این سری از رطوبت ساز ها می توانند با هر نوع آب حتی با آب سخت به راحتی کار کنند. 

مه پاش نازلی گاوداری - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

مه پاش نازلی چیست؟

مه پس نازلی یکی دیگر ز تجهیزات رطوبتی می باشد که می توان تحت عنوان مه ساز گاوداری در سالن های بزرگ مورد استفاده قرار داد. در این دستگاه فرايند توليد بخار خنک به وسیله سیستم فشرده سازی صورت می گیرد و در نهایت آب از نازل ها به محیط پخش می شود. در واقع فشار بالا آب باعث شده تا رطوبت از قسمت نازل به صورت ذرات بسیار ریز آب خارج شود و در نهایت در محیط پخش گردد.

در نظر داشته باشید که مه پاش نازلی در مقایسه با مدل پروانه ای می تواند نیاز مکان ها و سالن های بزرگ را رفع کند؛ اما برای استفاده از سیستم باید حتما از آب تصفیه شده یا از فیلتر بهره گیری کنید؛ چرا که ذرات موجود در آب می تواند به راحتی در کوتاه مدت سوراخ های نازل را مسدود نماید. البته برای خرید مه پاش نازلی باید حتماً شرایط آب و هوایی شهر خود و شرایط سالن دامداری را مورد توجه قرار دهید، چرا که در غیر این صورت سیستم نخواهد توانست رطوبت مورد نیاز برای محیط را تامین کند و خسارت سنگینی به شما وارد خواهد شد. شایان ذکر است که این مه پاش را در قسمت سقف نصب می کنند، از این رو فضای دامداری به هیچ عنوان اشغال نمی شود. برای جلوگیری از ایجاد رسوب و گرفتگی نازل ها باید حتماً از نازل های فیلتر دار استفاده کنید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*