logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

خرید اینترنتی تخم نطفه دار | درست یا غلط ؟

خرید اینترنتی تخم نطفه دار

آیا خرید اینترنتی تخم نطفه دار کار درستی است؟

امروزه صنعت جوجه کشی به دلیل درامدزایی بالا محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است و به همین دلیل افراد بسیاری وارد این زمینه شده اند. یکی از فعالیت هایی که می تواند در مدت زمان محدود سود بالایی ایجاد کند جوجه کشی از تخم نطفه دار انواع پرنده ها است. همین امر باعث شده تا خرید و فروش تخم نطفه دار بازار بسیار داغی را برای خود ایجاد کند اما قبل از بررسی این موضوع ابتدا باید با درآمدزایی به وسیله پرورش پرنده آشنا شوید.

خرید اینترنتی تخم نطفه دار

اگر مکان مناسبی برای نگهداری جوجه و پرنده در اختیار دارید تنها کافی است که برای شروع کار دستگاه جوجه کشی با کیفیت و تعدادی تخم نطفه دار خریداری کنید. در واقع در این حالت شما با پرداخت هزینه ای محدود تعداد قابل توجهی تخم نطفه دار خریداری می کنید و بعد از جوجه کشی از آنها، به پرورش و نگهداری جوجه های به هیچ رسیده خواهید پرداخت.

بعد از مدت کوتاهی دوره تخم گذاری پرنده ها شروع می شود و شما اولین مرحله از سودبرداری را تجربه خواهید کرد. البته شما می توانید به انتخاب تخم نطفه دار برای جوجه کشی و یا تخم خوراکی برای مصرف عموم تولید کنید که هر یک مستلزم در نظر گرفتن برخی اقدامات می باشد. بعد از پایان دوره تخم گذاری همین پرنده ها پروار شده و شما آن ها را به عنوان محصولات گوشتی به فروش خواهید رساند. گوشت و تخم هر پرنده با توجه به نژاد آن ها از قیمت متفاوتی برخوردار است.

دستگاه جوجه کشی ۶۷۲ تایی

این توضیح کوتاه ترین حالت برای آشنایی شما با صنعت جوجه کشی و پرورش پرنده است اما هدف در این مقاله بررسی خرید اینترنتی تخم نطفه دار است، چرا که برای شروع پرورش و نگهداری هر پرنده ای باید تخم نطفه دار آن را تهیه کنید و به وسیله دستگاه جوجه کشی آن ها را به هچ برسانید.

خرید تخم نطفه دار در عین ساده به نظر آمدن می تواند فرایندی طاقت فرسا باشد، چرا که بیشتر فروشنده هایی که در بازار یا در وب سایت ها با آنها برخورد می کنید، تنها به صرف فروختن تخم ها هر نوع تبلیغ و وعده ای به خریدار می دهند و بیشتر همین افراد در آخر تخم نطفه دار کهنه، ترک برداشته، شکسته و با حتی تخم بی نطفه را در به مشتری های خود می فروشند.

خرید اینترنتی تخم نطفه دار

بالا رفتن سطح آگاهی مردم و محبوب شدن وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی باعث شده تا بیشتر افراد بدون مراجعه به بازار خرید های خود را از بین ده ها مدل و گزینه با چندین ساعت بررسی به انجام برسانند. متاسفانه بر اساس بررسی های انجام شده برخی افراد که در زمینه فروش تخم نطفه دار فعالیت می کنند همین فرصت طلایی را غنیمت دیده و به راحتی با راه اندازی یک فروشگاه یا وب سایت اینترنتی به فروش اینترنتی تخم نطفه دار اقدام کرده اند.

بیشتر این افراد با قرار دادن تبلیغات و وعده های دروغ توانسته اند فروش بالایی را به ثبت برسانند اما متاسفانه اکثر خریداران به دلیل نطفه دار نبودن تخم ها ، کیفیت پایین و یا شکستگی روی پوسته تخم از همین وب سایت ها شکایت کرده اند.

در خرید اینترنتی ممکن است صاحب وب سایت ممکن است تخم نطفه دار را از یک شهر دیگر برای شما تهیه کنید که در این حالت شما از مدت زمان ابنار تخم ها، شرایط گله تخمگذار، بهداشت مکان پرورشی و ده مورد دیگر هیچ اطلاعاتی نخواهید داشت.

بیشتر مواقع در این نوع خرید ها تخم نطفه دار به دلیل مدت زمان ذخیره طولانی کهنه می باشد که در این حالت باروری آن بسیار کاهش پیدا کرده و گاهاً نطفه از دست می رود.

کندلینگ تخم های نطفه دار توسط فروشنده – ادعایی دروغ

دیده شده که در برخی از وب سایت ها ادعا می کنند تمامی تخم های نطفه داری که در این وب سایت به فروش می رسد از فرایند کندلنگ عبور کرده و کیفیت نطفه آنها مورد بررسی قرار گرفته است. همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد کم تجربه و تازه کار هزینه هنگفتی بابت خرید از این وبسایت ها متحمل شوند بی آنکه بدانند این کندلینگ تخم های نطفه دار در چنین شرایطی امکان پذیر نیست و این ادعا تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

کندلینگ اصولی تخم نطفه دار

در واقع کندلینگ یا نوربینی فرایندی است که به وسیله نطفه سنج صورت می گیرد. اما توجه کنید که کندلینگ تنها زمانی صورت می پذیرد که تخم های نطفه دار در دستگاه جوجه کشی قرار بگیرند و دوره ستر آنها آغاز شود.

در روز سوم جوجه کشی که نطفه کمی رشد کرده است، فرد می تواند تخم ها را در یک مکان تاریک در دمای اتاق توسط نطفه سنج بررسی کند و به راحتی تخم های نطفه دار را از تخم های فاقد نطفه تشخیص دهند. البته بعد از این فرایند تخم های بدون نطفه دور ریخته می شود.

هدف از توضیح فرایند کندلینگ این بود که بدانید کندلینگ یا همان نورگیری تنها در به هنگام جوجه کشی و در روز سوم انجام می شود. از این رو به هنگام خرید اینترنتی تخم نطفه دار یا حتی خرید حضوری نمی توان با این روش محتویات داخل تخم را مورد بررسی قرار داد.

خرید تخم نطفه دار از سالن های پرورش دهنده

توصیه می شود به جای خرید اینترنتی تخم نطفه دار به سالن های پرورش پرنده مراجعه کنید و به صورت حضوری شرایط داخل سالن اعم از بهداشت محیط، تغذیه مرغ مادر، تازه بودن تخم ها، عدم شکستگی یا ترک پوسته تخم و … را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین در این حالت شما می توانید درباره رژیم غذایی مرغ های تخم گذاری آگاهی پیدا کنید تا از کیفیت کار مطمئن شوید.

علاوه بر این توجه داشته باشد که برای تولید تخم نطفه دار باید تعدادی نر در گله حضور داشته باشد و نسبت تعداد نر به ماده 1 به 3 است. اگر این نسبت به درستی رعایت نشود تخم های مورد نظر کیفیت کافی را برای جوجه کشی نخواهند داشت و یا حتی ممکن است فاقد نطفه باشند.

در آخر باید شما فرایند حمل و جا به جایی تخم های خریداری شده را از نزدیک نظارت و کنترل کنید تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و آسیب دیدگی در نظر بگیرید

دیدگاه‌ها (0)

*
*