logo
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق
صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

آموزش ساخت شیردوش گاو با هزینه پایین

ساخت شیردوش گاو - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

دستگاه شیردوش گاو یکی از کاربردی ترین تجهیزات لبنیاتی می باشد که از آن در دامداری ها و سالن های پرورش انواع گاو برای شیردوشی استفاده می کنند. در واقع اگر شما به عنوان پرورش دهنده با تعداد زیادی دام سروکار داشته باشید بدون شک نخواهید توانست دو گوشی از آنها را به تنهایی یا حتی با کمک کارگر انجام دهید چرا که این فرآیند چندین ساعت طول خواهد کشید که بعد از آن اما خسته شده و قادر به ادامه کار نخواهید بود. از این رو معمولاً پرورش دهنده برای راحت تر کردن فرایند شیردوشی و همچنین سرعت بخشیدن به کار از انواع دستگاه شیردوش دستی و برقی گاو آن هم در مدل های تک واحدی و دو واحدی بهره گیری می کند. البته برخی افراد با توجه به نداشتن سرمایه کافی و بودجه مورد نیاز برای خرید دستگاه متاسفانه همچنان به صورت دستی و با کمک خانواده یا نیروی کار فرایند شیردوشی را به پیش می‌برد از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا آموزش ساخت شیردوش گاو را به شما عزیزان به صورت قدم به قدم توضیح دهیم با ما همراه باشید.

لوازم و ابزار مورد نیاز برای ساخت شیردوش گاو

شما برای ساخت شیردوش گاو نیازی به خرید تجهیزات تخصصی و گرانقیمت نخواهید داشت در واقع ما در این مقاله نحوه ساخت دستگاه شیردوش گاو را با استفاده از ساده ترین لوازم و ابزار های که شما می توانید در بازار با قیمت بسیار پایین خریداری کنید، را در اختیار شما قرار می دهیم. 

لوازم مورد نیاز :

  •  4 عدد سرنگ 50 سی سی
  •  کمپرسور یخچال (دست دوم)
  •  بیدون یا مخزن برای انتقال شیر دوشیده شده
  •  5 قطعه شیلنگ 1 متری از جنس پلاستیک بهداشتی 
  • 5 قطعه نازل 

خرید دستگاه شیردوش گاو - صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق

دستگاه جوجه کشی 5000 تایی (چند کابین)

نحوه ساخت شیردوش گاو

برای ساخت دستگاه شیردوش گاو شما می بایست در وهله اول بر روی درب بیدون ۵ عدد سوراخ ایجاد کنید و دردانه پنج قطعه نازل خریداری شده را روی سوراخ ها جایگذاری کرده و به طور کامل در متصل نمایید. 

همانگونه که در قسمت قبلی گفته شد شما برای این کار می بایست یک کمپرسور دست دوم یخچال تهیه کنید تا به وسیله آن نیروی کافی برای مکش شیر از پستان های گاو را به وجود بیاورید. بر روی کمپرسور دو لوله کنار هم وجود دارند که یکی از آنها ورودی بوده و دیگری خروجی می باشد. ابتدا باید نوع هر یک از لوله ها را مشخص کنید که برای این کار می‌توانید یک لایه دستمال کاغذی را مقابل لوله ها قرار دهید. در صورت مکیده شدن دستمال کاغذی، لوله مورد نظر ورودی است و اگر دستمال کاغذی به سمت بیرون حل داده شد، لوله مورد نظر خروجی می باشد. 

اکنون می بایست یکی از پنج قطعه شلنگ ساخته شده است پلاستیک بهداشتی را به لاله ورودی متصل کنید؛ سپس سر دیگر را به نازل وسط درب مخزن اتصال دهید.

اکنون ۴ لوله باقی مانده را به سرنگ که از قبل خریداری کرده‌اید وصل کنید و سپس قسمت های انتهای لوله ها را به چهار نازل باقیمانده بر روی درب اتصال دهید. 

ساخت شیردوش گاو در این قسمت به اتمام میرسد و شما می توانید به راحتی سر سرنگ ها را به پستان گاو وصل کرده و سپس دستگاه را روشن کنید تا بدین شکل نیروی لازم برای مکش و شیردوشی به وجود بیاید. 

خرید دستگاه شیردوش گاو از شرکت معتبر 

همانگونه که میدانید محصولات لبنیاتی از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند به طوری که تحت تاثیر کوچک‌ترین عامل آلودگی و میکروب می‌توانند باعث شوند. به همین دلیل کارخانه ها و شرکت های معتبر سازنده و تجهیزات لبنیاتی از مرغوب ترین مواد و بهترین قطعات برای ساخت محصولات خود بهره گیری می کنند. علاوه بر موارد ذکر شده فرایند شیردوشی در عین سادگی می تواند بسیار حساس و چالش برانگیز باشد چرا که اگر فشار وارد شده توسط دستگاه دست ساز شما به به پستان گاو بیش از حد استاندارد باشد، باعث آسیب آن ها می شود و در این حالت دام ها با توجه به وارد شدن استرس قادر به تولید شیر زیاد نخواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود که حتماً شیردوش برقی گاو را از یک شرکت معتبر خریداری کنید از بروز هرگونه مشکل و حادثه جلوگیری نمایید و با خیال راحت فرایند شیردوشی را به پیش ببرید.

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق یکی است کارخانه های پرچمدار در زمینه تولید انواع تجهیزات لبنیاتی می باشد که با تجربه نزدیک به ۳۰ سال و با اتکا بر تیم مهندسی مجرب و مهمتر از آن با استفاده از قطعات درجه یک و خط تولید گسترده توانسته انواع تجهیزات لبنیاتی علی‌الخصوص شیردوش برقی گاو در مدل های تک واحد و دو واحد را تولید کند که به دلیل کیفیت فوق العاده بالا و فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. شیردوش های متعلق به صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق دارای گارانتی طلایی معتبر مشمول بر تمامی قطعات بوده و به همراه دست‌ها خدمات پس از فروش ارائه می شود.

دیدگاه‌ها (3)

*
*

    کامه پاسخ

    سلام
    با موتور جاروبرقی مکشش رو تامین کنیم قوی تر نیست ؟

      drgheshlagh-admin پاسخ

      سلام
      موتور جاروبرقی فکر کنم خیلی سریع داغ کنه
      بازم باید تست انجام بشه ، اینگونه موارد مملو از خلاقیت هست و همینکه به فکر شما رسیده از موتور جاروبرقی استفاده کنید میشه خلاقیتی تولید کرد.

    Essi پاسخ

    سلام کاش از دستگاه ساخته شده عکس بذارین ببینم چجوریه من برای گوسفند و بز میخوام‌ متوجه منظورتون نشدم سرنگ ها چجوریه و کجا وصل میشه؟